کد خبر: 891112
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
شعاري بودن مسئله حقوق شهروندي بسيار روشن است و حتي همايشي كه دولت تحت عنوان حقوق شهروندي برگزار كرد، جنبه نمايشي و طنز گونه داشت.
محمد ابراهيم رضايي، عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه‌ملت در خصوص مطرح شدن مسئله حقوق شهروندي از سوي دولت افزود: با نگاه به عملكرد دولت آقاي روحاني در طي پنج سال گذشته مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه حقوق شهروندي در اين دولت رعايت نشده و حتي در موارد بسياري پايمال شده است. وي افزود: مسائل مربوط به آلودگي كلانشهرها و پديده ريز گرد‌ها در جنوب كشور و همچنين مشكلات اقتصادي فراوان هموطنان و نبود عزم و اراده دولت در حل اين مشكلات، نشان مي‌دهد كه مطرح كردن حقوق شهروندي توسط دولت در اين برهه زماني، شعاري و نمايشي است. وي تأكيد كرد: دولت هركجا با ناكارآمدي مواجه است براي انحراف افكار عمومي از حقوق شهروندي استفاده مي‌كند و اين زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست، چون مردم از عدم توجه دولت به مشكلاتشان مخصوصاً در شهرستان‌ها اعتراض و گلايه‌هاي فراواني دارند.
 رضايي ادامه داد: قوانين مربوط به حقوق شهروندي در قانون اساسي بسيار واضح و روشن است و نياز نيست دولت به‌دنبال تدوين حقوق شهروندي باشد پس بايد دولت خود را ملزم به رعايت و اجراي قانون بداند اما علي‌الظاهر چنين به نظر نمي‌رسد و نارضايتي‌هاي فراواني را به دليل عدم اجراي قانون به وجود آورده است.

اين نماينده افزود: قانون برنامه ششم توسعه به دولت براي اجرا ابلاغ شده اما عملكرد مناسبي از دولت در اجراي آن مشاهده نمي‌شود زيرا عزم و اراده كافي در دولت وجود ندارد و اين به مردم و كشور صدمه مي‌زند. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي بايد از دولت براي عدم اجراي قوانين توضيح بخواهد زيرا رسالت اصلي مجلس نظارت بر حسن اجراي قوانين است و عدم پاسخگويي دولت نارضايتي‌هاي اجتماعي را افزايش خواهد داد و اين نارضايتي‌ها با حقوق شهروندي در تعارض است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار