کد خبر: 891108
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
آملی‌لاریجانی: اجازه نداريم به سوءمديريت خود لباس «انتخاب مردم» و «اعتماد به مردم» بپوشانيم...
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر لزوم ايجاد راه‌هاي امن متعدد در فضاي مجازي گفت: بايد كاري كنيم كه مردم حق انتخاب ميان گزينه‌هاي امن را داشته باشند و مضطّر به استفاده از راه ناامن دشمن نباشند. 
به گزارش ايرنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به اهميت فضاي مجازي اظهار كرد: آنچه در خصوص فضاي مجازي فارغ از مسائل فني آن مورد توجه ماست، بحث امنيت اين فضا است. فضاي مجازي يك فضاي فوق‌العاده مهم براي انجام امور گوناگون است و هيچ كس هم قائل به بستن اينترنت و فيلترينگ همه امكانات آن اعم از پيام‌رسان‌ها و غيرپيام‌رسان‌ها نيست. 
   
راه مردم در فضاي مجازي بايد متعدد و امن باشد

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به برخي اظهارنظرها تصريح كرد: چه كسي گفته كه مسير امن در فضاي مجازي فيلتر شود؟ متأسفانه برخي تحليل هايشان در اين زمينه كاملاً خطاست. اينكه گاه گفته مي‌شود فيلتر فايده‌اي ندارد و ما بايد با اعتماد به مردم به آنها حق انتخاب دهيم، اتفاقاً حرف خود ماست. ما مي‌گوييم برخي دستگاه‌هاي عريض و طويل متولي در اين زمينه كه با ماليات مردم و از محل بيت المال اداره مي‌شوند موظف بوده‌اند راه‌هاي امن متعددي در فضاي مجازي ايجاد كنند تا مردم حق انتخاب داشته باشند و مجبور نباشند از فضايي استفاده كنند كه در اختيار دشمن است. آيا ما انتخابي براي مردم جز راه اداره شده توسط دشمن باقي گذاشته ايم؟ رئيس قوه قضائيه ادامه داد: استدلال برخي مانند اين است كه پليس به جاي انجام وظيفه انتظام بخشي خود بگويد من همه چيز را آزاد مي‌گذارم تا مردم خودشان ترافيك را مديريت كنند. اين به هيچ عنوان عقلاني نيست. ما اجازه نداريم به سوءمديريت و كم كاري خود لباس «انتخاب مردم» و «اعتماد به مردم» بپوشانيم. حرف ما اين است كه دشمن بايد فيلتر شود اما راه مردم در فضاي مجازي بايد متعدد، هموار و امن باشد. چه كسي در كشور مي‌پذيرد دشمن شاهراهي را در اختيار داشته باشد كه مردم بالاضطرار بايد در آن رفت و آمد كنند؟ آيت‌الله آملي لاريجاني ايجاد فضاي امن در محيط سايبري را در راستاي احقاق حقوق عامه و حقوق شخصي شهروندان دانست و خاطرنشان كرد: نمي‌توانيم به بهانه حق انتخاب مردم به سارق مسلح اجازه دهيم كه با نقاب در خيابان‌ها حضور داشته باشد و به هركسي كه خواست حمله كند. در فضاي مجازي نيز به همين شكل است. ما معتقديم اگر دولت به معناي عام، راه‌هاي امن در فضاي مجازي ايجاد كند بسياري از امور اجرايي مردم نيز به راحتي در همين بستر قابل انجام است. 
  
بايد در فضاي مجازي نيز مقابل دشمن اقتدار داشته باشيم

آيت‌الله آملي لاريجاني با طرح اين پرسش كه چرا بايد 40درصد پهناي باند اينترنت كشور در اختيار تلگرام باشد و بعد يك مسئول جمهوري اسلامي بخواهد بابت بستن چند كانال تلگرامي با مدير اين پيام رسان وارد مذاكره شود، تصريح كرد: ما بايد با همان اقتداري كه در فضاي حقيقي راه دشمنان را سد و از مرزهاي خود حفاظت مي‌كنيم، در فضاي مجازي نيز راه دشمن را سد و از مرزهاي مجازي حفاظت كنيم. همه دستگاه‌ها با همدلي، فضايي را ايجاد كنند كه مردم در آن احساس امنيت كنند و آن وقت است كه به راحتي مي‌توان ديد مردم از راه امن و عقلاني فراهم آمده، اظهار رضايت خواهند كرد. 
   
هيچ كشوري نمي‌تواند برجام را به مسئله دفاعي گره بزند

رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخير ترامپ و اعمال تحريم عليه برخي افراد و دستگاه‌ها، اين اقدامات و تداوم بدعهدي‌ها و خصومت عليه جمهوري اسلامي را ماجرايي تكراري دانست و تصريح كرد: دشمني امريكا با جمهوري اسلامي بيش از 40 سال است كه وجود دارد. آن زماني هم كه به ظاهر با ايران دوست بودند از پشت خنجر مي‌زدند كه نمونه بارز آن كودتا عليه دولت مصدق است. گرچه در سال‌هاي اخير به خاطر رشد جمهوري اسلامي و نقش‌آفريني در منطقه، حجم تهديدها و فشارهاي خصمانه بيشتر شده و برهمين اساس جمهوري اسلامي و مسئولان بايد قاطعانه‌تر عمل كنند. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به تلاش‌هاي امريكا براي تغيير برجام، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي بارها گفته است كه برجام قابل تغيير نيست و هيچ كشوري نمي‌تواند برجام را به مسائل ديگر از جمله موضوعات دفاعي ايران گره بزند. برجام هرچه كه هست به همين شكل فعلي اجرا خواهد شد و كشورهاي طرف اين قرارداد نيز بايد به آن پايبند باشند. 
  
ايران در برابر تحريم‌هاي امريكا ساكت نخواهد ماند

رئيس قوه قضائيه گسترش دايره تحريم‌ها به بهانه‌هاي گوناگون را از جمله اقدامات موذيانه امريكا دانست و با اشاره به انتشار فهرست جديد تحريم‌هاي اشخاص و سازمان‌ها از جمله شخص رئيس دستگاه قضايي، برخي نهادهاي مرتبط با سپاه و همچنين شوراي عالي فضاي مجازي اظهار كرد: تحريم رئيس قوه يك كشور، عبور از همه خطوط قرمز بين المللي است و امريكا بايد بداند كه جمهوري اسلامي در برابر چنين اقدامي ساكت نخواهد نشست. البته نه به لحاظ شخصي بلكه از نظر ملي بايد مسئولان، عكس العمل مناسبي نشان دهند كه بيانيه وزارت امور خارجه در اين زمينه قابل قدرداني است اما امريكا بايد بداند كه هر رفتار خصومت آميزي واكنش متناسب خود را از سوي ايران در پي خواهد داشت. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه خوشبختانه خداوند دشمنان ما را از ميان «حُمقا» قرار داده است، خاطرنشان كرد: دولت امريكا و خصوصاً شخص ترامپ، شأني ندارند كه تحريم هايشان براي امثال ما به لحاظ شخصي اهميتي داشته باشد.

اقدامات هيئت حاكمه‌اي كه ترامپ به عنوان رئيس آن به انواع رفتارهاي نژادپرستانه، نامتعادل و جنون آميز شهرت دارد و همواره مورد هجو و تمسخر است، هيچ شأن و جايگاهي ندارد.  رئيس قوه قضائيه با اشاره به تحريم خود از سوي امريكا تأكيد كرد: از نظر شخصي اين امر را افتخاري براي خود مي‌دانم و معتقدم كه اين اقدام دليل بر صحت مسير و راهي است كه در پيش گرفته ايم بنابراين از اين جهت اقدام امريكا هيچ اهميتي ندارد. مهم اين است كه جمهوري اسلامي به عنوان يك نظام مقتدر در مسير استقلال خود گام برمي دارد و مسئولان نظام نيز با پشتوانه مردمي كه همواره در صحنه هستند، هيچ خوفي به خود راه نمي‌دهند.  رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: مسير جمهوري اسلامي و راهي كه طي مي‌كند بسيار روشن است. ما نه ملت امريكا بلكه دولت اين كشور را شيطان بزرگ مي‌دانيم. نظام جمهوري اسلامي نيز با اتكا به قدرت مردم، مقتدرانه مسير خود را ادامه مي‌دهد و بار ديگر اعلام مي‌كنيم كه برجام به همين شكل فعلي بايد اجرا شود و به هيچ عنوان قابل تغيير يا پيوند زدن به مسائل ديگر نيست. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار