کد خبر: 891107
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
هيئت تحقيق و تفحص از وزارت صنعت در اولين جلسه سراغ معادن رفت
زياده‌روي در خام فروشي معادن در شرايطي بعد از خام فروشي نفت و گاز خبرساز شده است كه بهره مالكانه اندك معادن و پايين بودن عوارض صادرات مواد خام و شبه خام معدني هيئت تحقيق و تفحص از وزارت صنعت را پاي ميز بررسي وضعيت معادن كشاند به طوري كه روز گذشته وزارت صنعت موظف شد اسناد و مدارك مربوط به پرداخت حقوق دولتي برخي معادن خاص را به اين كميته ارائه كند. 
تشديد تخليه مواد خام و شبه خام معادن بزرگ و كوچك در كشور و رشد بهاي مواد خام، افزايش بهره مالكانه معادن و همچنين رشد عوارض صادراتي مواد خام و شبه خام معادن را ضروري كرده است تا از اين طريق حقوق دولتي و عمومي حفظ شود، با اين حال كوتاهي وزارت صنعت و معاون معدني وزير صنعت در مديريت صحيح و اخذ حقوق عمومي از معادن كشور موجب شده تا هيئت تحقيق و تفحص از وزارت صنعت روي مقوله معادن متمركز شوند. عضو هيئت تحقيق و تفحص از وزارت صنعت از برگزاري اولين جلسه كاري اين كميته خبر داد و گفت: در اين جلسه مقرر شد اسناد و مدارك مربوط به پرداخت حقوق دولتي برخي معادن خاص تهيه شود. عبدالله رضيان در گفت‌ و گو با فارس با اشاره به برگزاري اولين جلسه كاري هيئت تحقيق وتفحص از عملكرد وزارت صنعت در صدور مجوز واگذاري معادن در روز گذشته، اظهار داشت: اين نخستين جلسه پس از نشست مربوط به تعيين اعضاي هيئت تحقيق و تفحص بود كه در آن، يكسري اسناد و مدارك مربوط به وضعيت پرداخت حقوق دولتي معادن در همه استان‌ها ارائه شد. 
 
دليل كسري حقوق دولتي برخي معادن چيست؟

وي تصريح كرد: در اين جلسه بررسي‌هايی مبني بر اينكه آيا حقوق دولتي معادن به درستي پرداخت شده يا نه و اينكه چه مقدار از اين حقوق وصول شده است، صورت گرفت و بحث‌هايي در خصوص اينكه چه ميزان كسري حقوق دولتي معادن در همه استان‌ها وجود دارد، مطرح شد. عضو هيئت تحقيق و تفحص از عملكرد وزارت صنعت با بيان اينكه در پرداخت حقوق دولتي برخي معادن نارسايي‌هايي وجود دارد، افزود: قرار شد وضعيت پرداخت حقوق دولتي از جنبه حقوقي در يكسري معادن خاص بررسي و ميزان عمليات انجام‌شده، به طور ويژه مشخص شود. وي تأكيد كرد: اعضاي هيئت تحقيق و تفحص يكسري اسناد و مدارك را در مورد پرداخت حقوق دولتي معادن در اختيار دارند. جلسه بعدي كميته تحقيق و تفحص از عملكرد وزارت صنعت هفته آينده برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار