کد خبر: 891106
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
واحد توليد هيدروكسيد روي از باطله‌ها به ظرفيت 20 تن در شركت ذوب و احياي روي قشم به زودي افتتاح مي‌شود.
به گزارش خبرنگار «جوان» امير رحيمي سرپرست شركت ذوب و احياي روي قشم ضمن بيان مطلب فوق گفت: توليد آزمايشي اين واحد مدتي است آغاز شده و قرار است به زودي با حضور مقامات به صورت رسمي افتتاح شود. رحيمي در خصوص اين پروژه گفت: يكي از پروژه‌هاي مهمي كه فاز مطالعاتي آن از سال 94 شروع شده است، پروژه «احداث واحد توليد هيدروكسيد روي از باطله‌ها» است كه فاز اجرايي آن در سال 95 آغاز شده است. در اين واحد توليدي خاك‌هاي با عيار 4 تا 5درصد (موجود در محل دپو باطله ها) به كنسانتره 20درصد تبديل و به ابتداي خط توليد ورق روي منتقل مي‌شود. پيشرفت اين پروژه تاكنون حدود 96درصد بوده است. 
سرپرست شركت ذوب و احياي روي قشم گفت: فاز تحقيقاتي و مطالعاتي واحد توليد كنسانتره هيدروكسيد روي از سال 94 شروع و در دي ماه سال 95 عمليات اجرايي فاز اول آن به ظرفيت 10تن فلز روي در روز شروع و در شهريور 96 به بهره برداري رسيد. فاز دوم پروژه در مهر ماه 96 آغاز و در آذر ماه 96 به بهره برداري رسيد كه مجموعاً ظرفيت واحد را به 20 تن در روز افزايش داد. دكتر رحيمي افزود: شركت ذوب و احياي روي قشم سال گذشته موفق به صادرات حدود 12هزار تن شمش روي شد و توانست محصولات توليدي خود را به كشورهايي مانند تركيه، امارات، چين و كره جنوبي صادر كند كه حدود 27ميليون دلار ارزآوري داشته است. اميدواريم اين رقم تا پايان سال جاري به 35ميليون دلار افزايش يابد و همانند سال گذشته به عنوان صادركننده نمونه منطقه قشم معرفي شويم. 
وي همچنين گفت: انتظار ما به عنوان يك توليدكننده از دولت اين است كه زيرساخت‌هاي اوليه و اساسي توليد را فراهم كند تا سرمايه گذاران و صنعتگران بتوانند به توليد و اشتغالزايي بپردازند اما متأسفانه در سراسر كشور از جمله جزيره قشم زيرساخت‌هاي مناسب از جمله آب، برق و گاز فراهم نيست. مهم‌ترين خواسته ما از دولت اين است كه لوله كشي آب و گاز صورت پذيرد و ديماند مناسب برق جهت توليد را در اختيار اين شركت قرار دهد و هزينه‌هاي برق نسبت به سرزمين اصلي كاهش يابد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار