کد خبر: 891087
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
با نامه‌اي اعتراضي از سوي دخترخوانده فيلمساز مشهور امريكايي
بحران اخلاقي در هاليوود اين روزها وارد مرحله تازه‌اي شده و ابعاد جديدي به خود گرفته است.
فرزین ماندگار

بحران اخلاقي در هاليوود اين روزها وارد مرحله تازه‌اي شده و ابعاد جديدي به خود گرفته است. در حالي‌كه كاترين دونو، بازيگر مشهور فرانسوي در اظهار نظري عجيب عنوان كرده كه مردان بايد حق اغواي زنان را داشته باشند، ديويد كرام‌ هولتس بازيگر «چرخ شگفتي» از همكاري با وودي آلن در اين فيلم به شدت ابراز پشيماني كرده و از سوي ديگر ربكا هال، بازيگر ديگر اين فيلم گفته ديگر براي آلن بازي نخواهد كرد. 

وودي آلن، كارگردان مشهور امريكايي جزو افرادي است كه ماجراي سوء‌استفاده جنسي او از دختر خانواده‌اش 25 سال پيش در جرايد مطرح شده بود. وي مدت‌هاست اين ادعاها را رد مي‌كند و هرگز اعلام جرمي نيز عليه وي صورت نگرفته، اما با انتشار نامه‌اي از ديل فارو، دخترخوانده سابق آلن در لس‌آنجلس تايمز اين موضوع بار ديگر مطرح و در اين شرايط جنبه‌اي پرسروصدا به خود گرفته است. در نامه سرگشاده دخترخوانده سال‌هاي دور آلن با عنوان «چطور كمپين #MeToo مي‌توانست شامل حال وودي آلن نشود!» توجه زيادي را در موقعيتي كه بحث سوءاستفاده جنسي در هاليوود به شدت گرم است، به خود جلب كرده است. اينكه چرا بايد نام وودي آلن در بحران اخلاقي و افشاگري‌هايي كه دامن بسياري را گرفته مطرح نشود، موضوعي است كه ديل فارو آن را مطرح و از آن ابراز تعجب كرده است. 

همين موضوع سبب شده تا كرام‌هولتس، بازيگر فيلم آلن طي يادداشتي از كار كردن با وودي آلن عميقاً ابراز تأسف كند. او گفته‌است: اين يكي از اشتباه‌هايي است كه خيلي دلم را شكست. نبايد بگذاريم چنين مرداني صنعت سرگرمي ما، سياست ما و ديگر حوزه‌ها را نمايندگي كنند. اين حوزه‌ها نياز به مردان واقعي دارد. در عين حال، ربكا هال بازيگر هم اعلام كرده ديگر با وودي آلن همكاري نمي‌كند. وي كه در فيلم جديد آلن جلوي دوربين رفت، دستمزدي را كه بابت كار در اين فيلم دريافت كرده به صندوق كمكي كه از سوي ۳۰۰ چهره سينمايي به منظور مبارزه با آزار جنسي در محيط كار ايجاد شده واريز مي‌كند. اين بازيگر در فيلم «ويكي كريستينا بارسلونا» كه ديگر ساخته آلن در سال ۲۰۰۸ بود نيز نقش‌آفريني كرده‌ بود. وي در عين حال از همكاري با اين كارگردان مطرح عذرخواهي كرده است. 
دختر خوانده آلن در يادداشت جديدش كيت وينسلت را براي بازي در «چرخ شگفتي»، بليك لايولي را براي «كافه سوسايتي» و گرتا گرويگ را براي «تقديم به رم با عشق» و همكاري با آلن سرزنش كرده است. كمپين #MeToo در امريكا براي تشويق زنان به شكستن سكوت درباره سوءاستفاده جنسي به راه افتاده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار