کد خبر: 891076
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
كميته ملي المپيك ديروز در حالي مديران جديدش را براي چهار سال آينده شناخت كه...
مانی سعیدی
كميته ملي المپيك ديروز در حالي مديران جديدش را براي چهار سال آينده شناخت كه لزوم برنامه‌ريزي براي حضور قدرتمندانه ورزشكاران كشورمان در رقابت‌هاي بازي‌هاي آسيايي و المپيك توكيو از مهم‌ترين اولويت‌هايي است كه تيم مديريتي منتخب مجمع انتخاباتي ديروز كميته ملي المپيك پيش رو خواهد داشت. بديهي است كه حضور مقتدرانه در رقابت‌هاي آسيايي و المپيك نيازمند يك برنامه چند ساله است و اكثر كشورهاي دنيا پس از پايان هر رقابتي مانند المپيك، برنامه‌ريزي براي دوره بعد را آغاز مي‌كنند، امري كه متأسفانه در ايران جدي گرفته نمي‌شود و چند ماه مانده به آغاز رقابت‌ها يا حداكثر يك سال قبل از المپيك يا بازي‌هاي آسيايي است كه جنب و جوش مديريتي براي تداركات و آماده‌سازي قهرمانان رشته‌هاي مختلف ورزشي شروع مي‌شود. با اين حال به نظر مي‌رسد مديران جديد كميته ملي المپيك كه در برنامه‌هايشان بر تدارك قوي جهت شركت در رقابت‌هاي مهمي مانند المپيك و بازي‌هاي آسيايي تأكيد دارند، بايد با اصلاحاتي كه در كميته صورت مي‌گيرد، براي مسابقات مهم ورزشي برنامه‌ريزي بلندمدت داشته باشند و همه چيز را موكول به دقيقه نود و ماه‌هاي پاياني آماده‌سازي تيم‌ها نكنند. 

همچنين هماهنگي رئيس جديد كميته ملي المپيك كه با نظر وزارت ورزش و دولت انتخاب شده است، هر چند در نگاه برخي از گروه‌ها با توجه به دخالت در انتخابات، مورد انتقاد قرار گرفته، با اين حال نمي‌توان كتمان كرد كه هماهنگي و نزديك شدن كميته و وزارت ورزش مي‌تواند به پيشبرد سريع اهداف و اولويت‌هايي كه براي ورزشكاران در نظر گرفته شده است، بينجامد. مهم‌ترين فايده چنين هماهنگي پرهيز از اختلافاتي است كه به ورزش ضربه مي‌زند، در دوره‌هاي گذشته ورزش كشورمان كم از اختلاف مديران وزارت ورزش و كميته ملي المپيك ضربه نخورده است، حاشيه هايي كه سبب شده بود تا مهم‌ترين وظيفه دو متولي اصلي ورزش به حاشيه برود و با تحت تأثير قراردادن آماده‌سازي قهرمانان كشورمان براي رقابت‌هاي مختلف، آنها نتوانند با آمادگي و تدارك كامل در رقابت‌هاي بين‌المللي شركت كنند. علاوه بر اين رويارويي كميته و وزارت در مواقعي حتي باعث حساسيت مجامع بين‌المللي ورزشي شد كه ورزش را با خطر تعليق روبه‌رو مي‌كرد. در چنين شرايطي از يكدست شدن مديران وزارت و كميته ملي المپيك حداقل براي اينكه اين اختلافات به حداقل مي‌رسد باید استقبال كرد. 

علاوه بر اين هماهنگي مديران كميته و وزارت ديگر جايي براي بهانه‌جويي‌هاي معمولي كه در دوره‌هاي اخير توسط برخي مسئولان براي توجيه كم كاري‌ها و اهمال‌ها بيان مي‌شد، باقي نمي‌گذارد. به خصوص كه در چند دوره گذشته وجود اختلاف بين كميته و وزارت سبب شده، رؤساي كميته ملي المپيك، هر گونه مشكلاتي را كه در حوزه اختياراتشان براي آماده‌سازي تيم‌ها و كمك به فدراسيون‌ها پيش مي‌آمد به اختلاف با وزارت ورزش ربط دهند و از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند. 

حال با حضور صالحي اميري كه با حمايت مستقيم دولت صورت گرفته، راه بر بهانه‌جويي‌هايي از اين قبيل بسته شده و فرصت مناسبي در اختيار متوليان ورزش براي توسعه ورزش قهرماني قرار داده شده است، به همين خاطر بايد مديران ورزش قدر اين هماهنگي و فرصت ايجاد شده را بدانند و از آن در راستاي رشد و پيشرفت ورزش استفاده و زمينه را براي موفقيت و افتخارآفريني‌هاي بيشتر قهرمانان رشته‌هاي مختلف ورزشي در ميادين آسيايي و المپيك آماده كنند. در چنين شرايطي صالحي اميري به عنوان رئيس منتخب كميته و سلطاني فر به عنوان وزير ورزش در دوره مديريتي جديد كميته ملي المپيك با دور كردن نگاه سياسي از ورزش و استفاده از تمام ظرفيت هايي كه در ورزش وجود دارد، براي رسيدن ورزش به روزهاي خوب و پرافتخارتر برنامه‌ريزي و همت كنند. تأمين شرايط مناسب براي تدارك اردو‌هاي آماده‌سازي قهرمانان و پيگيري وضعيت استخدامي و معيشتي آنها از جمله مواردي است كه بايد بيشتر از گذشته مورد توجه مسئولان جديد كميته ملي المپيك قرار بگيرد و آنها نسبت به مشكلاتي كه در اين زمينه وجود دارد با هماهنگي با وزارت ورزش نسبت به رفع آن اقدام نمايند.
 
بديهي است قهرمانان و مدال آوران ايران در رشته‌هاي مختلف از پتانسيل و ظرفيت بالاتري براي افتخارآفريني نسبت به امروز برخوردار هستند، ورزشكاران كشورمان در شرايط سخت و در روزهايي كه مشكلات مديريتي زمينه ايده آلي را براي آمادگي شان فراهم نكرده بود، شايستگي‌هايشان را با كسب مدال‌هاي رنگارنگ نشان داده‌اند، بنا براین فراهم كردن شرايط مناسب‌تر و همچنين امكاناتي كه لازمه تحقق موفقيت است، سبب خواهد شد تا در بازي‌هاي آسيايي و المپيك پيش رو كارنامه ورزش ايران پرمدال‌تر شود و جايگاه ايران در جدول مدال‌ها ارتقا پيدا كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار