کد خبر: 891075
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تمرين پرسپوليس كلاس درس مربيان ليگ
جمع مربيان فوتبال روز گذشته جمع بود. آنهم در تمرين پرسپوليس.
دنيا حيدري

جمع مربيان فوتبال روز گذشته جمع بود. آنهم در تمرين پرسپوليس. مربياني كه سال‌هاست گفته مي‌شود بايد با كرش دور هم جمع شوند براي گفت‌وگو و تبادل اطلاعات تا هم در زمينه تيم ملي تعامل كنند و هم براي تيم‌هاي باشگاهي، تا نتيجه ديدارها و گفت‌وگوهايشان، راهي به سوي موفقيت فوتبال ايران باز كند. نه فقط در رده ملي، كه حتي در رده باشگاهي. 
بدون شك كرش مربي بادانشي است كه بايد از داشته‌هايش بهترين استفاده را كرد و او را محدود به نيمكت تيم ملي نكرد، اما باوجود آنكه اين مسئله بارها و بارها گفته شده، در تمام طول اين سال‌ها، فدراسيون هرگز شرايطي را فراهم نكرده تا سرمربي تيم ملي با مربيان ليگ براي حل مشكلات بينابين دور يك ميز بنشيند چه رسد به برگزاري ديدارهايي براي ارتقاي سطح دانش مربيان؛ مربياني كه نه فقط در اين ديدارها مي‌توانند دانش خود را به‌روز كنند، بلكه مي‌توانند با برقراري تعامل با تيم ملي، به طور هم‌سو در يك راستا و براي موفقيت فوتبال ايران گام بردارند نه آنكه هر از چندگاهي شاهد درگيري‌هاي لفظي آنها با سرمربي تيم ملي در خصوص برگزاري اردوها يا بازيكنان دعوت شده به تيم ملي باشيم، درگيري هايي كه هرگز نمي‌توان در آن حق را به سمت گروهي داد و بي‌شك هر دو گروه محق هستند اما به دليل عدم گفت‌وگوي رو در رو، هرگز نتوانستند خواسته‌هاي يكديگر را در صلح و آرامش بپذيرند و با آن كنار بيايند. 

حضور مربيان حاضر در كلاس‌هاي مربيگري فدراسيون فوتبال در تمرين پرسپوليس نشان داد اين دورهمي‌ها تا چه اندازه مي‌تواند براي فوتبال ايران مفيد باشد و علاوه بر بالا بردن دانش مربيان، روابط آنها را نيز مستحكم‌تر و از لحاظ احساسي و عاطفي آنها را به يكديگر نزديك كند تا كمتر رقباي خود در نيمكت حريف را به چشم دشمن ببينند. كلاس‌هاي مربيگري فوتبال كه مربيان ليگ برتري چون مجيد صالح، فرهاد پورغلامي، كريم قنبري و رضا رجبي  هم در آن حضور داشتند، همواره در آكادمي ملي فوتبال برگزار مي‌شود اما با توجه به اينكه محصص، مدرس كنفدراسيون فوتبال آسيا اين بار براي شاگردانش كلاسي عملي در نظر گرفته بود، بخشي از اين كلاس‌ در تمرين پرسپوليس و زير نظر برانكو ايوانكوويچ برگزار شد تا مربيان حاضر در اين كلاس‌ها علاوه بر يادداشت‌برداري از نحوه تمرين كردن سرخپوشان، از دانش سرمربي كروات آن نيز استفاده كنند. برانكو قبل از شروع تمرين تيمش، در گفت‌وگو با مربيان ابتدا به نتايج پرسپوليس و عملكرد بازيكنانش پرداخت: «مسابقات فشرده‌اي در فصل داشتيم كه نياز به آمادگي بسيار بالايي داشت. تيم ما با اين حال كمترين مصدومان را داشت و تقريبا همه بازيكنان ‌از آمادگي بدني بسيار خوبي برخوردار هستند. ضمن اينكه ما تيمي داريم كه در دو سال اخير نتايج خوبي كسب كرده آنهم با بازيكنان خوبي كه هميشه توانستند انتظاراتي را كه ما از آنها داريم، برآورده كنند.» و سپس با بيان اينكه امروز ‌روي تمرينات هوازي كار مي‌كنيم و بعد يك فوتبال درون‌تيمي خواهيم داشت، نحوه تمرينات را در زمين چمن پژوهشگاه براي شاگردان جديدش تدريس كرد و به جزئيات اين تمرين پرداخت و عملكرد بازيكنانش در بازي‌هاي مختلف را تشريح كرد. 

برانکو گفت: «مايه مباهات و خوشحالي من است كه مربيان باشگاهي و ملي را در تمرين پرسپوليس مي‌بينم. هر گونه كمكي هم براي پيشرفت فوتبال ايران در توانم باشد، دريغ نخواهم كرد. اميدوارم مربيان ايراني، هم در عرصه باشگاهي و هم ملي هميشه موفق باشند.» برانكو بي‌شك يكي از با دانش‌ترين مربيان فوتبال دنياست كه علاوه بر داشتن تحصيلات عالي آكادميك، در دانشگاه نيز تدريس كرده و اينكه امروز روي نيمكت پرسپوليس است و به عنوان يك مربي كار مي‌كنند، به طور مستقيم با علاقه شخصي او به اين ورزش ارتباط دارد. با اين وجود، مي‌توان به اشكال مختلف، از دانش او استفاده كرد. همانطور كه مي‌شد در تمام اين سال‌ها از دانش و تجربيات بالاي سرمربي تيم ملي استفاده كرد و سطح داشته‌هاي مربيان فوتبال ايران را بالا برد. مسئله‌اي كه البته با وجود آنكه بارها و بارها به اشكال مختلف از سوي اصحاب رسانه و حتي مربيان ليگ درخواست شد، از سوي فدراسيون فوتبال وقعي به آن نهاده نشد تا نه فقط استفاده مفيدي در تمام اين سال‌ها از دانش كرش نشود، كه رابطه او به عنوان سرمربي تيم فوتبال ايران نيز هيچ وقت با مربيان ليگ و باشگاهي آنطور كه بايد خوب نباشد و هراز چندگاهي شاهد كدورت‌ها و مصاحبه‌هاي زاويه دار آنها عليه يكديگر باشيم. حال آنكه كافي بود فدراسيون بخواهد تا كلاسي كه روز گذشته در تمرين پرسپوليس برپا شد، در تمرين تيم ملي برپا شود، اما هرگز نشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار