کد خبر: 891074
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
سیتی بالاخره باخت، بارسا بی‌شکست ماند
ليونل مسي و كاتالان‌ها به قدرت نمايي‌شان در فوتبال اروپا ادامه مي‌دهند.
شيوا نوروزي

ليونل مسي و كاتالان‌ها به قدرت نمايي‌شان در فوتبال اروپا ادامه مي‌دهند. با شكست منچسترسيتي در ليگ جزيره، بارسلونا تنها تيم ليگ‌هاي معتبر اروپايي است كه در اين فصل رقابت‌ها هنوز طعم شكست را نچشيده؛ نيم فصل اول لاليگا در حالي به پايان رسيد كه آبي و اناري‌ها با برتري 4 بر 2 مقابل رئال سوسيداد 51 امتيازي شد و صدرنشيني‌اش را مستحكم‌تر از گذشته كرد. اين در حالي است در شب برد بارسا، مسي از ركورد گرد مولر هم سبقت گرفت تا روزهاي خوش اين بازيكن همچنان تداوم داشته باشد. 
 
سبقت بارسا از سيتي

با اينكه ليگ‌هاي معتبر فوتبال در قاره سبز نيم‌فصل خود را پشت سرگذاشته‌اند اما تا يك‌شنبه شب دو تيم بارسلونا و منچستر سيتي فصلي بدون باخت را سپري كرده بودند. منتها تيم پپ گوارديولا در ديداري حساس 4 بر 3 مغلوب ليورپول شد تا نوار پيروزي‌هاي اين تيم بالاخره پاره شود. با اين وجود بارسا كه دو بر صفر از حريفش عقب بود تسليم سوسيداد نشد و بازي را 4 بر2 به سود خود خاتمه داد. شاگردان والورده در فصل 2017 - 2018 روندي رويايي را در پيش گرفته‌اند و در حال حاضر در بين پنج ليگ فوتبال سري آ، لاليگا، بوندس ليگا، ليگ انگليس و لوشامپيونه تنها تيمي هستند كه همچنان بدون باخت به راهشان ادامه مي‌دهند. همچنين سرمربي بارسلونا به ركورد ۲۹ بازي متوالي بدون شكست با بارسلونا رسيده و موفق شده ركورد قبلي پپ گوارديولا را با ۲۸ پيروزي بشكند. والورده اميدوار است ركورد 39 بازي بدون باخت لوييز انريكه را هم بشكند. تا پيش از اين من‌سيتي تنها رقيب بارسلونا بود. ارنستو والورده سرمربي بارسلونا با اينكه فاصله امتيازي تيمش با ساير تيم‌هاي مدعي زياد است اما قهرمان خواندن زودهنگام بارسا را غيرمنطقي خواند: «واضح است كه در نيم فصل امتيازات زيادي كسب كرديم و فقط شش امتياز از دست داديم. آمار‌ها خود نشانگر همه چيز هستند و از اين بابت بسيار هم خوشحاليم. فاصله امتيازي با رقبا زياد است ولي هنوز يك نيم فصل ديگر باقيمانده و من شانس قهرماني هيچ يك از رقبا را رد نمي‌كنم. اگر من جاي آنها بودم، شانس قهرماني را از دست رفته نمي‌ديدم و فكر هم نمي‌كنم كه اين تفكر را داشته باشند. شايد رئال فاصله‌اي زيادتر از ديگر تيم‌ها با ما داشته باشد ولي فكر نمي‌كنم حتي اين تيم هم شانس رسيدن به ما را غيرممكن بداند.»
  
ركورد پشت ركورد

مهاجم آرژانتيني دست از تلاش و رسيدن به افتخارات بزرگتر برنمي‌دارد. در سالي كه گذشت رقيب اصلي او يعني كريس رونالدو جوايز معتبر جهان را درو كرد و برخلاف آنچه تصور مي‌شد مسي نااميد نشده است. لئو چهارمين گل تيمش را به سوسيداد زد، گلي كه از روي ضربه آزاد به ثمر رسيد. با اين گل مسي به ركورد 19 گل زده كريس رونالدو در ضربات آزاد رسيد. علاوه بر اين لئو با زدن 366 گل در 401 بازي لقب بهترين گلزن اروپايي را از آن خود كرد. پيش از اين گرد مولر آلماني با 365 گل در 427 بازي ركورددار بود. 
  
بدبياري پپ

باخت بدموقع آبي‌هاي منچستر در آنفيلد بدبياري‌هاي گوارديولا را تكميل كرد. من سيتي 23 بازي بدون شكست را پشت سرگذاشته بود اما در نهايت ليورپول موفق شد در هفته بيست و سوم ليگ جزيره به سلطه تيم پپ پايان دهد. تا پيش از اين در تاريخ ليگ انگليس آرسنال تنها تيمي بود كه يك فصل را بدون آنكه شكست بخورد به پايان رساند. سرمربي سيتي بسيار اميدوار بود كه ركورد آرسن ونگر را بشكند اما تيم يورگن كلوپ مانع از تحقق اين آرزو شد. حالا گوارديولا از شاگردانش خواسته تا مراقب بازي‌هاي بعدي باشند: «بايد از اين شكست درس بگيريم. قبل از آن مي‌خواهم به ليورپول بابت اين پيروزي تبريك بگويم. بازي بسيار خوبي را شاهد بوديم. بازي را خوب شروع كرديم تا ۱۰، ۱۵ ‌دقيقه ابتداي مسابقه سوار بر بازي بوديم ولي بعد از اينكه دروازه‌مان باز شد كمي كنترل مسابقه را از دست داديم. متأسفانه در نيمه دوم بازي آن طور كه مي‌خواستيم پيش نرفت. تا يكي، دو ماه پيش همه مي‌گفتند كه فصل تمام شده است و قطعاً ما قهرمان ليگ برتر هستيم ولي اين شكست نشان داد كه بايد براي قهرماني تلاش كنيم. شكست خوردن هيچ وقت خوب نيست ولي همه تيم‌ها شكست خواهند خورد. مهم اين است كه دوباره شكست نخوريم. در ادامه‌ فصل بازي‌هاي مهمي را پيش رو داريم كه بايد بتوانيم امتيازات لازم را به دست بياوريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار