کد خبر: 891071
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
رئيس مركز تجارت جهاني ايران:
رئيس مركز تجارت جهاني ايران با بيان اينكه عده‌اي سال‌هاست كه در پي منافع شخصي و حزبي هستند، به همين دليل مشكلات اقتصادي تلنبار شده است، گفت: وقتي به اكثر افشاگري‌ها مي‌نگريم دقيقاً درمي‌یابيم كه مقام افشا‌كننده با مقام افشا‌شونده اختلاف حزبي و جناحي دارد و با اين كار خود فقط به دنبال ضربه‌اي سياسي به جناح مقابل است. 
به گزارش تسنيم، محمدرضا سبزعليپور، صاحبنظر اقتصادي و رئيس مركز تجارت جهاني ايران نسبت به «دزد دزد كردن» برخي از مسئولان و افشاگري مقامات كشوري و شهرداران عليه يكديگر، شديداً واكنش نشان داد و گفت: مردم شريف ايران از فساد، باندبازي، رفيق‌بازي، رانت‌خواري و حكومت هزار فاميل خسته شده بودند و 40سال پيش با دادن خون خود انقلاب كردند تا ديگر شاهد اينگونه بدي‌ها، زشتي‌ها و بخور‌بخورهاي قشري خاص در ايران نباشند و به همين خاطر كشور را به دست مسئولان مردمي و انقلابي سپردند تا ثمره خون‌هاي ريخته شده را ببينند و آينده روشن خانواده و فرزندانشان را در اين كشور تضمين كنند.  وي افزود: دهه اول انقلاب همه با هم همدل، يكدل و يكرنگ بودند و مردم و مسئولان ساده و بي‌آلايش در كنار هم زندگي مي‌كردند، به همين خاطر رضايت و نشاط بر جامعه و زندگي مردم سايه افكنده بود و به‌رغم تحريم‌ها، كمبودها و فشارهاي بين‌المللي و درگير شدن در جنگي نابرابر، نه‌تنها كسي از كمبود و جنگ ويران‌كننده ناله نمي‌كرد، بلكه مردم با جان و دل از كشورشان دفاع مي‌كردند و از گلوي خودشان مي‌بريدند و به رزمندگان كمك مي‌كردند! چرا؟ دليل اين همه مدارا و از جان و مال گذشتن اين بود كه مردم به هم و به مسئولانشان اعتماد داشتند و هرگز آنان را غير‌خودي نمي‌دانستند. مسئولان و مقامات لشكري و كشوري را پاك مي‌پنداشتند و كلمه فساد در جامعه به گوش كسي نمي‌خورد. 
  
منافع شخصي و حزبي جاي منافع عمومي را گرفت

سبزعليپور تصريح كرد: اما پس از پايان جنگ و آغاز دوران سازندگي، متأسفانه نوعي اشرافيت در جامعه آغاز شد و كم‌كم غالب مسئولان، تجمل‌گرا شده و همين امر فاصله بزرگي را بين مردم و مسئولان به‌وجود آورد و با كمال تأسف گذر زمان تجمل‌گرايي، شيفتگي به غرب و فاصله بين مردم و مسئولان را بيشتر و بيشتر كرد به‌طوري‌كه سياسي‌كاري، موضع‌گيري‌هاي جناحي، رفيق‌بازي، باند‌بازي و رفاه‌طلبي بين برخي از مقامات شدت گرفت و اين آفت تا آنجا پيش رفت كه منافع شخصي جاي منافع ملي را اشغال كرد! همين عملكردهاي غلط باعث شد تا به‌جاي اينكه آقايان به اوضاع اقتصادي كشور پرداخته و اقتصاد و معيشت مردم را از فرش به عرش برسانند، سرگرم خود، رفقا و هم‌جناحي‌هايشان شوند و از توسعه اقتصاد ايران و زندگي مردم غافل گردند! وي با اشاره به مشكلات اقتصادي امروز كشورمان گفت: مشكلات اقتصادي، بيماري هلندي، ركود، تورم، بيكاري، معوقات بانكي و بدهي‌هاي دولت به مردم و بانك‌ها، ورشكستگي كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي و صنعتي، رشد قاچاق، مشكلات پولي و بانكي و بحران مؤسسات اعتباري ورشكست شده، افزايش وحشتناك نرخ ارز و كاهش چشمگير ارزش پول ملي و ده‌ها مورد ديگر يك‌شبه به‌وجود نيامده، بلكه همه و همه حاصل سال‌ها بي‌تدبيري و سوء‌مديريت برخي از مسئولان بوده كه امروز روي هم تلنبار شده و جامعه را دچار بحران و نارضايتي كرده است. اين كارشناس اقتصادي گفت: متأسفانه طي دو دهه گذشته عده‌اي فقط خود را ديده‌اند و منافع شخصي خويش را دنبال كرده‌اند، رفيق‌بازي، باند‌بازي و رانت‌خواري را رشد داده و كار را به‌جايي رسانده‌اند كه امروزه شاهد اين واقعيت هستيم كه ثروت فلان مقام هزار ميليارد، ديگري 2هزار ميليارد و آن يكي بيشتر يا كمتر است؛ فلان مقام ارشد كشوري با افتخار در برابر رسانه‌ها مي‌گويد كه من پورشه‌سوار هستم، بحث وام‌هاي كلان و حقوق‌هاي نجومي مطرح مي‌شود و كلمه فساد بيش از پيش دهان به دهان مي‌چرخد.
سبزعليپور گفت: يكي از رفتارهاي مبهم و سؤال‌برانگيز جمعي از مسئولان ارشد كشوري كه روح آدمي را آزار مي‌دهد، اين است كه برخي از آقايان وقتي به سمتي منصوب مي‌شوند به‌جاي اينكه كار و مسئوليت خود را به ‌نحو احسن دنبال كنند با «دزد دزد كردن» به افشاگري‌هاي علني مسئول قبلي مي‌پردازند، وقتي كه به اكثر اين افشاگري‌ها مي‌نگريم دقيقاً درمي‌یابيم كه مقام افشا‌كننده با مقام افشا‌شونده اختلاف حزبي و جناحي دارد، والا اگر مقام سابق از دوستان و هم‌حزبي‌هاي آقايان باشد، هر قدر هم فساد داشته باشد كسي آن را افشا نمي‌كند.
  
تسلسل افشاگري مسئولان

اين صاحبنظر اقتصادي تأكيد كرد: متأسفانه كار اين افشاگري‌ها به جايي رسيده كه اين مقام، مقام سابق را بي‌آبرو مي‌كند، مقام بعدي تخلفات و دزدي‌هاي همان مقام افشا‌كننده را برملا مي‌كند و مقام بعدي هم خلافكاري‌هاي مقام قبل خود را علني مي‌كند و در كمال تأسف بايد عرض كنم كه اين دور تسلسل همچنان ادامه دارد و ظاهراً پاياني بر آن نيست! آيا اگر سوء‌نيتي وجود ندارد، چرا تخلفات كشف شده را بي‌سر و صدا در اختيار مقامات نظارتي و قضايي قرار نمي‌دهند؟ 
سبزعليپور اظهار داشت: هنوز اين امكان وجود دارد كه ما بتوانيم غالب مشكلات و معضلات كشور علي‌الخصوص نابساماني‌هاي اقتصادي را حل و فصل كنيم، اما اينكه هيچ كاري نكنيم و فقط بهانه بياوريم كه در وضعيت تحريم قرار داشتيم و فعلاً تحت‌فشار بين‌المللي هستيم و به قول برخي از حضرات، همه كارهاي كشور و زندگي مردم را به بحث تحريم‌ها گره بزنيم اصلاً كار صحيح و درستي نيست. 
رئيس مركز تجارت جهاني ايران در خاتمه تأكيد كرد: به‌جاي اينكه جامعه را با سخنان نسنجيده خود متشنج كنيم دست از مچ‌گيري‌هاي حزبي و جناحي برداريم و در جهت حفظ آرامش مردم و امنيت جامعه اين‌قدر همديگر را به دزدي متهم نكنيم. مردم از افشاگري‌ها و دزد دزد كردن‌هاي دولتمردان و مسئولان شهرداري خسته شده‌اند، شما را به‌خدا دست از اين كارها برداريد و به رفع مشكلات اقتصادي و امور جامعه بپردازيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار