کد خبر: 891062
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

غيرقابل پيش بيني بودن و همچنين تمايل به تنش و حتي جنگ در گفتار و رفتار دونالد ترامپ باعث شده تا بسياري از شخصيت هاي حقيقي و حقوقي نسبت به آينده جهان نگران باشند.

رئيس جمهور آمريكا به راحتي از هر توافقنامه بين المللي خارج مي شود و هيچگونه مسئوليتي را در اين باره نمي پذيرد. نمونه بارز آن را مي توان در خروج واشنگتن از توافقنامه پاريس ديد. توافقي بين المللي كه در سال 2015 و در دوران باراك اوباما امضا شده بود. بر اساس اين توافق قرار بود تا هر كشوري به نسبت مشخصي براي كاهش گرما و آلودگي در سطح جهان، همكاري لازم را داشته باشد.

نمونه ديگر كه دونالد ترامپ تلاش دارد از آن عقب نشيني كند، توافق برجام است. توافقي بين المللي كه ايران و شش كشور جهان آن را امضاء كرده اند در حالي كه ترامپ براي راضي كردن رژيم صهيونيستي و همچنين عربستان خواهان خروج از آن است و فقط دنبال راهي است تا اين خواسته را عملي كند.

اما يكي ديگر از نگراني هاي جهاني در خصوص رفتارهاي ترامپ ميل به جنگ طلبي اوست. به نوعي كه حتي خطر جنگ هسته اي را نيز پررنگ كرده است.

در اين خصوص پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان روز دوشنبه درخصوص خطر وقوع جنگ هسته ای در جهان هشدار داد. اظهارات وی پس از اعلام هشدار اشتباه درخصوص حمله موشکی به جزایر هاوایی و خطر وقوع جنگ هسته ای محتمل میان آمریکا و کره شمالی مطرح شد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا نگران احتمال وقوع جنگ هسته ای است، اظهار کرد: «من فکر می کنم ما در مرز حادثه ایستاده ایم. من بیم دارم با یک اتفاق همه چیز نابود شود.» پاپ فرانسیس در حین سفر خود به شیلی در هواپیما با خبرنگاران مصاحبه کرد. مقامات واتیکان هنگام سوار شدن خبرنگاران به هواپیما عکسی را میان آنها پخش کردند. این عکس نشان دهنده یک جوان ژاپنی بود که برادر کوچکترش را که در حمله هسته ای آمریکا به ناکازاکی جان باخته بود، بر دوش داشت. زیر عکس نوشته شده بود: «ثمره جنگ».

پاپ فرانسیس در خصوص این عکس گفت: «با دیدن این عکس به شدت متاثر شدم؛ می خواهم این عکس مجددا چاپ و توزیع شود زیرا معتقدم چیزی که این عکس می تواند بگوید از هزاران واژه تاثیرگذارتر است.» وی در اظهاراتش به کره شمالی و اعلام هشدار اشتباه در هاوایی هیچ اشاره ای نکرد. با این حال، پاپ فرانسیس اغلب در اظهاراتش به خطر تولید و نگهداری از تسلیحات هسته ای می پردازد و ساخت، توسعه و ذخیره چنین تسلیحاتی را حتی با هدف بازدارندگی مجاز نمی داند. وی پیشتر خواستار توقف تولید سلاح های هسته ای و جلوگیری از ذخیره آنها شده بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار