کد خبر: 891060
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
دبير‌سابق كرسي‌هاي آزاد‌انديشي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ با بيان اينكه نارضايتي مردم براي عدم تحقق وعده‌هاي دولت و وضعيت نامناسب اقتصادي و معيشتي است، گفت: روحاني به جاي حل مسائل اقتصادي و معيشتي به‌دنبال استفاده سياسي از اعتراضات مردمي است. 
اميررضا غلامي با اشاره به سخنان يكشنبه گذشته رئيس‌جمهور در اختتاميه جشنواره فارابي به فارس گفت: سخنراني رئيس‌جمهور در خصوص اعتراضات مردمي، در جاي خود بسيار مهم و حائز نكاتي برجسته بود كه بايد براي مردم تبيين شود. مردم بايد بدانند كه چگونه مسبب اصلي وضعيت فعلي اقتصاد ايران كه وعده‌هاي انتخاباتي‌اش نه‌تنها محقق نشده، بلكه مردم را به خيابان‌ها كشانده است و موجي از نارضايتي‌ها را ايجاد كرده؛ حال چگونه مي‌خواهد از اين اعتراضات استفاده سياسي كند.  وي افزود: آقاي روحاني در اختتاميه جشنواره فارابي به‌گونه‌اي سخن گفت كه اعتراضات مردمي تمام شده بود و هيچگونه ارتباطي با دولت نداشت؛ اين در حالي است كه توده‌هاي مردم از وعده‌هاي دولت، وضعيت اقتصادي و معيشتي، بيكاري جوانان و... نارضايتي خود را ابراز كردند.  غلامي تأكيد كرد: رئيس‌جمهور به جاي تمركز بر حل مسائل اقتصادي و معيشتي به دنبال استفاده سياسي از اعتراضات مردمي است كه اگر اينگونه باشد، بايد بگوييم كه اين سوءاستفاده از سوءاستفاده اغتشاشگران كه مطالبات اقتصادي و معيشتي را به صحنه تقابل مردم و نظام تبديل كردند و كارشان به آتش زدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي كشيده شد، بدتر است.

دبير سابق كرسي‌هاي آزاد‌انديشي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ ادامه داد: امروز كسي كه دستور فيلتر گسترده را صادر و پهناي باندهاي اينترنت كشور را محدود كرد، در نطقي طلبكارانه از فيلترينگ سخن گفت و فيلتري كه به دستور خود ايجاد شده بود را طي مراسمي آزاد كرد و اين را براي خود يك پيروزي قلمداد كرد.  وي گفت: رئيس دولت دوازدهم كه امروز برجام را پيروزي «الي‌يوم‌القيامه» ناميد، بايد نارضايتي‌هاي مردم و فشار اقتصادي روي ملت را ببيند و خود قضاوت كند كه چگونه برجام يك پيروزي مادام‌العمر بود؛ در‌حالي‌كه نه‌تنها تحريم‌ها برداشته نشد، بلكه روز‌به‌روز به تحريم‌ها اضافه خواهد شد؟ اگر بر توان داخلي كشور و سياست اقتصاد مقاومتي تمركز مي‌شد و توان و تمركز دولت چهار سال روي مذاكرات هسته‌اي و برجام معطوف نمي‌شد، آيا امروز شاهد اين وضعيت اقتصادي نا‌بسامان بوديم؟ غلامي اظهار داشت: رئيس‌جمهور بايد بداند كه مردم فهيم ايران خوب درك مي‌كنند و بهتر از بسياري از خواص تشخيص مي‌دهند كه مسبب وضعيت كنوني مردم كيست و چه كسي از آب گل‌آلود ماهي مي‌‎گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار