کد خبر: 890981
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در سواحل غربی دریای خزر، بارش برف و باران در شمال غرب و البرز غربی پیش‌بینی می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی که از مناطق شمال غرب وارد کشور شد و با همراهی جریان شمالی سبب تشدید بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر و به سبب فعالیت این سامانه بارش برف و باران در شمال غرب، البرز غربی و به شکل ضعیف تری بخش‌هایی از غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

از اواسط روز دوشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق به‌تدریج از شدت بارش در مناطق شمال غرب کاهش یافته و بارش برف افزون بر مناطق فوق، البرز مرکزی، شرقی و شمال شرق کشور وبارش باران سواحل شرقی دریای خزر را در بر می‌گیرد و بارش پراکنده باران و برف در استان‌های واقع در جنوب البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز دوشنبه در اکثر مناطق نیمه جنوبی کشور پدیده غالب، وزش باد شدید خواهد بود، از اینرو خیزش گرد و خاک در پاره‌ای از این مناطق دور از انتظار نیست و روز سه شنبه بارش پراکنده و مه آلودگی در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر از میزان بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.

روز چهارشنبه مجددا شرایط برای بارش‌های پراکنده در مناطق شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر، البرز مرکزی و تا حدی البرز شرقی و استان‌های واقع در جنوب البرز وجود دارد.

از دوشنبه تا صبح پنج شنبه نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود و روز‌های سه شنبه و چهارشنبه کاهش دما در نیمه جنوبی کشور ۳ تا ۶ درجه خواهد بود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار