کد خبر: 890953
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دل‌نگراني مراجع و حوزويان تقويت دين، پاسداري از مذهب، حفظ نظام اسلامي، حل مشكلات معيشتي مردم و تأكيد بر ارتقاي سطح كارآمدي نظام است و تضعيف اعتقادات، آن هم به واسطه مسئول دستگاه اجرايي را بر نمي‌تابند.
آيت‌الله عباس كعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با رسا، با بيان اينكه همه دلسوزان نظام اسلامي، دولتمردان و نخبگان بايد به فكر حل مشكلات معيشتي مردم باشند، گفت: همه در اين زمينه مسئول هستند و هيچكس نبايد شانه خالي كند. وي افزود: البته قوه مجريه بيشتر مسئول است و انتظار اين است كه پاسخگوي مطالبات واقعي مردم باشند و برنامه‌هاي كوتاه مدت و ملموس براي حل مشكلات مردم داشته باشند، فرار رو به جلو به جاي پرداختن به رفع مشكلات و وارد فضاي نقادي شدن فرافكني، حاشيه‌سازي و فرار از پاسخگويي به مطالبات معيشتي مردم است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه حوزه‌هاي علميه، مراجع، روحانيت بزرگ و اساتيد حوزه همواره مانند رهبر معظم انقلاب در كنار مردم و مطالبات آنها قرار دارند، اظهار داشت: درخواست اكيد اين است كه دولتمردان به وظايف اصلي خود يعني حل مشكلات معيشتي مردم بپردازند و حاشيه سازي و التهاب آفريني نكنند. وي با اشاره به طرح برخي سخنان درباره نقد پيامبر و معصومان(ع) از سوي برخي مسئولان ادامه داد: مسئولان به بركت نظام اسلامي، قانون اساسي، امام راحل، خون شهيدان و رأي ملت زمينه خدمت پيدا كرده كه بايد قدردان اين فرصت باشند و دلسوزانه سطح كارآمدي نظام را بالا ببرند. آيت‌الله كعبي ابراز داشت: متأسفانه سخناني مطرح مي‌شود كه از نظر تاريخي و مبناي اعتقادات شيعي در بعد عصمت رسول الله(ص) و ائمه طاهرين(ع) اشتباه است، اين سخنان قابل نقد جدي بوده و بهتر است كه اين مسئول اجرايي به جاي ايجاد شوك اعتقادي به جامعه، نقدپذيري را از خود شروع كند. وي عنوان كرد: نبايد كسي در قد و قامت مدير ارشد دستگاه اجرايي سخنان شوك آور و التهاب آور در زمينه اعتقادات مسلم شيعه به زبان بياورد، طبق قانون اساسي ايشان بايد پاسدار دين و اخلاق باشد. 

وي افزود: تعجب مي‌كنم چرا كسي كه همه آبرو  و حيثيت خود را از حوزه و لباس روحانيت دارد و در جايگاه پاسداري از دين و اخلاق است سخناني به زبان مي‌آورد كه برداشت كلي تضعيف باورها و ارزش‌هاي اسلامي و اعتقادات مسلم شيعي است، چيزي به ذهن نمي‌رسد مگر اينكه اين كارها نوعي فرافكني و فرار از پاسخگويي به مسئوليت اصلي كه حل مشكلات معيشتي مردم و تلاش براي ارتقاي سطح كارآمدي نظام به شمار مي‌رود، است. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: در فضاي علمي و در بحث طلبگي به راحتي مي‌توانيم به اين سخنان بي پايه پاسخ بگوييم اما اين مسئول جايگاه سياسي، اجتماعي و اجرايي دارد و جاي بحث علمي با ايشان نيست بلكه به اين مسئول گوشزد مي‌كنيم كه به جاي حاشيه سازي، به وظايف اجرايي خود براي حل مشكلات مردم بپردازد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار