کد خبر: 890939
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
يك فعال فرهنگي در گفت‌وگو با «جوان» مطرح كرد
يك فعال فرهنگي نقش رسانه‌ها در فراگير شدن جنبش كتابخواني در ميان دانش‌آموزان را بسيار مهم توصيف كرد و از برنامه‌هايي نظير راهپيمايي دانش‌آموزان براي آگاهي‌بخشي از اين موضوع خبر داد.
فرزين ماندگار

يك فعال فرهنگي نقش رسانه‌ها در فراگير شدن جنبش كتابخواني در ميان دانش‌آموزان را بسيار مهم توصيف كرد و از برنامه‌هايي نظير راهپيمايي دانش‌آموزان براي آگاهي‌بخشي از اين موضوع خبر داد. 
امير موغاري در گفت‌و‌گو با «جوان» از تلاش براي ايجاد جنبش كتابخواني در مدارس ابتدايي كشور سخن گفت و درباره چند و چون اين جنبش توضيح داد: نرخ پايين مطالعه در كشور آسيب‌هاي اجتماعي در ميان كودكان و نوجوانان را بالا مي‌برد و هر قدر كه تلاش كنيم نرخ مطالعه را بالاببريم، به همان ميزان شاهد كاهش آمار بزهكاري در ميان جوانان و نوجوانان خواهيم بود. 
اين فعال فرهنگي بر اهميت دوره كودكي افراد براي نهادينه شدن موضوع كتابخواني تأكيد كرده و گفت: كودكي با اهميت‌ترين دوران در شكل‌گيري شخصيت افراد است و اگر قرار است سرمايه‌گذاري روي نيروي انساني انجام شود، لازم است بيشترين سرمايه‌گذاري روي قشر كودك انجام بگيرد، چون در سنين بالاتر ديگر تغيير دادن روحيات و شخصيت افراد كار سختي خواهد شد. وي معتقد است: مطالعه غيردرسي بايد به‌عنوان امري اساسي در مدارس كشور مورد تأكيد قرار گيرد و لازم است بخشي از وقت دانش‌آموزان به مطالعه غيردرسي اختصاص يابد. موغاري به ايجاد جايگاهي براي ارائه روزنامه در كنار اغذيه و خوراكي در مدارس اشاره و عنوان كرد كه اين موضوع مي‌تواند اهميت مطالعه غير‌درسي در ذهن بچه‌ها را دو‌چندان كند. وي از تلاش براي ايجاد جنبشي براي مطالعه دانش‌آموزان در مدارس كشور خبر داد و عنوان كرد كه به همراه تعدادي از همكارانش اين مهم را در شهر مشهد آغاز كرده و اميدوار است تا اين جنبش به زودي و با ياري رسانه‌ها به جنبشي سراسري تبديل شده و در تمام كشور مورد حمايت و همراهي قرار بگيرد. به گفته وي قرار است جمعي از دانش‌آموزان مدارس مشهد به كوشش اداره ناحيه‌2 اين شهر سه‌شنبه هفته آينده در حمايت از جنبش كتابخواني از چهار راه‌دانش به سمت حرم مطهر علي‌بن‌موسي‌الرضا‌(ع)  راهپيمايي كنند. 
به گفته اين فعال فرهنگي فضاي مجازي مي‌تواند به هرچه بهتر معرفي كردن اين جنبش در ميان دانش‌آموزان كمك كند و براي همين يك هشتك با عنوان بله به مطالعه، نه به مواد‌مخدر در فضاي مجازي ايجاد شده كه در فراگير كردن اين مسئله مي‌تواند ياري‌رسان باشد. به گفته اين فعال فرهنگي ايده‌هاي زيادي براي فراگير كردن موضوع كتابخواني در ميان دانش‌آموزان وجود دارد كه به مرور از طريق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار