کد خبر: 890933
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
پرداخت حق السکوت به 100 زن برای سکوت درباره ترامپ
در آستانه یک‌سالگی ریاست جمهوری ترامپ ابعاد بیشتری از فساد اخلاقی وی از سوی همراهان سابقش برای افکار عمومی روشن می‌شود.
در آستانه یک‌سالگی ریاست جمهوری ترامپ ابعاد بیشتری از فساد اخلاقی وی از سوی همراهان سابقش برای افکار عمومی روشن می‌شود. استیو بنن که زمانی نزدیک‌‌‌ترین استراتژیست ترامپ محسوب‌‌‌ می‌شد، افشا کرد که ترامپ نه به یک زن که به 100 زن برای افشا نکردن روابط نامشروع با آنها حق‌السکوت پرداخته است. این درحالی است که موج واکنش‌‌‌ها به اظهارات نژادپرستانه رکیک ترامپ نسبت به آفریقایی‌ها در داخل و خارج امریکا ادامه دارد و در تازه‌‌‌‌ترین تحول دو مقام امریکایی از دولت ترامپ استعفا دادند.
بعد از آنکه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور امریکا برای فاش نشدن رابطه نامشروعش با یک زن بازیگر، به وی 130 هزار دلار حق‌السکوت پرداخت کرده است، «استیو بنن‌» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید مدعی شده است که وکیل مدافع ترامپ به یکصد زن که ترامپ با آنها رابطه نامشروع داشته است، پول پرداخت کرده است.  روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل‌» گزارش کرد، استیو بنن تصریح کرده است که وکلای دونالد ترامپ به 100 زنی که ترامپ با آنها رابطه نامشروع داشت، حق‌السکوت پرداخته‌اند تا این موضوع را در حین رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا فاش نکنند.  یکی از این زنان که با ترامپ در سال 2006 رابطه نامشروع داشت، مبلغ 130 هزار دلار به عنوان حق‌السکوت دریافت کرده بود.  بنن تصریح کرده است که این زن تنها فردی نیست که چنین مبالغی را دریافت کرده است. 
این اظهارات بعد از آن اهمیت تازه‌ای پیدا کرده است که روزنامه امریکایی «وال‌استریت‌ژورنال‌» گزارش کرد که یکی دیگر از وکلای ترامپ به نام «مایکل کوهن»، درست چند هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، به بازیگر زن، 130 هزار دلار حق‌‌‌السکوت پرداخت کرده بود و این زن 38ساله موافقت کرد که به طور آشکارا درباره این قضیه حرفی نزند.  وکیل ترامپ به شدت هرگونه رابطه نامشروع موکل خود را انکار کرده است. با این حال روز جمعه هفته گذشته یکی از دوستان زنی که 130 هزار دلار حق‌السکوت دریافت کرده بود، گفت که از جریان رابطه 2006 ترامپ با دوستش اطلاع دارد.  در سال 2006، یک سال از ازدواج ترامپ با ملانی که هم‌اکنون بانوی اول امریکا است، گذشته بود.  در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در تازه‌‌‌‌ترین واکنش توئیتری خود نوشت: خبرهای جعلی بسیاری گزارش می‌شود. آنها حتی زمانی که متوجه می‌شوند اشتباه کرد‌ه‌اند، اقدامی برای تصحیح آن انجام نمی‌دهند. آنها باعث معروف شدن کتاب جعلی نویسنده‌ای دیوانه‌ شدند که به انتشار اطلاعات غلط معروف است. رسانه‌های اصلی از اینکه دیدند ما پیروز انتخابات شدیم، دیوانه شدند!
 
2 استعفای دیگر 

واشنگتن پست پنج‌‌شنبه گذشته گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در جلسه کاخ سفید به یک گروه دو حزبی از قانونگذاران با موضوع اصلاح طرح مهاجرتی، به هائیتی، السالوادور و کشورهای آفریقایی «‌کشورهای چاه مستراح‌» گفته است! این اظهارات او یک روز پیش از هشتمین سالروز زلزله ویرانگر هائیتی و چند روز پیش از روز مارتین لوترکینگ مطرح شد تا دور جدیدی از اعتراضات به نژادپرستی وی شروع شود.  البته ترامپ جمعه بیان عبارات «‌موهن‌» درباره مردم هائیتی را رد کرد و مدعی شد به ندرت از لحن تند در جریان این نشست استفاده کرده است.  او گفت: من حرف توهین‌آمیزی علیه هائیتی نزدم جز اینکه هائیتی کشوری بسیار فقیر و دردسرساز است. هرگز نگفتم آنها را بیرون کنید. این حرف‌‌‌‌ها را دموکرات‌‌ها از خودشان درآوردند. ما رابطه‌ فوق‌العاده‌ای با هائیتی داریم. شاید بهتر باشد نشست‌های آتی ضبط شود چون متأسفانه هیچ اعتمادی وجود ندارد!   با این حال علاوه بر محکومیت‌های لفظی واکنش‌های کارمندان عالی‌رتبه و مقامات امریکا به رویکرد مهاجرستیزانه ترامپ ادامه دارد. بعد از استعفای سفیر امریکا در پاناما در روز جمعه، سیمون هِنشا، معاون اداره مهاجرت و پناهندگان در وزارت خارجه امریکا هم روز شنبه طی ایمیلی به همکاران خود اعلام کرده که طی روزهای آینده استعفا می‌دهد.  به نوشته خبرگزاری «رویترز‌» البته وی در ایمیل خود نوشت که در بخش دیگری از وزارت خارجه امریکا به خدمت مشغول خواهد شد. وزارت خارجه امریکا هنوز به سؤال درباره استعفای هنشا پاسخ نداده است.  وی از زمان دولت پیشین امریکا به ریاست باراک اوباما، به مدت چهار سال و نیم در این سمت قرار داشت.  این سومین مقام از وزارت خارجه امریکا، مرتبط با امور مهاجران است که طی هفته‌های اخیر از سمت خود استعفا می‌دهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار