کد خبر: 890928
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
هفته هفدهم لیگ برتر والیبال امروز با انجام ۶ دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در حساس ترین دیدار پیکان تهران با نتیجه سه بر صفر شمس را شکست داد .این در حالی است که پیمان اکبری استعفایش را به باشگاه داد.
در نخستین بازی از هفته هفدهم، تیم بانک سرمایه در خانه والیبال تهران میزبان تیم شهرداری ارومیه بود که توانست از سد میهمان خود بگذرد. ساسان خداپرست پس از شکست سه بر صفر تیمش مقابل بانک سرمایه گفت: از عملکرد بازیکنانم فقط در ست سوم راضی هستم اما در ست‌های اول و دوم نتوانستند عملکرد راضی کننده ای ارائه کنند. البته شاگردانم در این بازی در مقابل تجربه بالای بازیکنان سرمایه نیز کم آوردند. پیش از مرحله پلی آف، پنج بازی دیگر داریم که دو مسابقه آن در ارومیه برگزار می‌شود. باید در مسابقات خانگی خود نتیجه بگیریم تا به حضور در مرحله پلی آف امیدوار بمانیم.بازیکنان در این فصل دو درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده اند. با وجود وعده هایی که داده شده بود، حتی یک ریال هم پرداخت نشده است. وقتی بازیکن پول نمی گیرد طبیعی است با آمادگی بازی نمی کند. بازیکنان درآمد دیگری غیر از والیبال ندارند و بدون دریافتی، از نظر روحی دچار مشکل می شوند.
در دیگر دیدار از ساعت ۱۶ دو تیم خاتم اردکان و کاله مازندران به مصاف هم رفتند که کاله با نتیجه سه بر یک پیروز شد و در رده پنجم ماندگار ماند.شاگردان بهروز عطایی ست های بازی را با امتیاز های ۲۵-۲۷، ۲۶-۲۴، ۱۵-۲۵ و ۲۹-۳۱ به سود خود تمام کردند و با وجود یک بازی کمتر بیست و نه امتیازی شد.
در دیگر دیدار که از ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی برگزار شد تیم‌ رده دومی شهرداری تبریز موفق شد با نتیجه سه بر صفر برابر میهمانش رعد پدافند کاشان قعر جدولی به برتری دست یابد و جایگاهش در مکان دوم را تثبیت کند.شاگردان عادل بناکار با کسب این برد سی و چهار امتیازی شدند.
در مهمترین بازی هفته شمس در خانه والیبال پذیرای پیکان تهران بود که در پایان پیکان بدون حضور پیمان اکبری توانستند در سه ست متوالی به برتری دست یابند.مرتضی عهدی سرمربی جدید با این برد پیکان را ۳۲ امتیازی که تا در رده چهار قرار بگیرد.پیکان ست های بازی را با امتیاز های ۲۱-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۲۱-۲۵ به سود خود تمام کرد.
مرتضی عهدی پس از کسب اولین پیروزی‌اش با تیم پیکان گفت: همه تلاش کردیم تا روحیه به تیم بازگردد. در روز جمعه در تمرینات سعی کردیم بازیکنان را به شرایط آمادگی برسانیم تا تمرکزشان برای دیدار با شمس جمع شود.هر کدام از بازیکنان پیکان جزو خوب‌ها هستند و باید به حق خودشان برسند و از نام پیکان دفاع کنند. در نیم‌فصل اول و 5 بازی نیم فصل دوم همه بازیکنان در تمرینات فوق‌العاده بودند و امور تاکتیکی و بدنسازی را به خوبی انجام می‌دادند ولی اینکه در زمین چه می‌گذشت که نتیجه نمی‌گرفتیم به نظرم تنها به مسائل روحی روانی برمی‌گردد.پس از باخت به بانک سرمایه به دلیل اشتباه داوری‌ای که در امتیاز پایانی ست اول صورت گرفت، ما آن بازی را به حریف باختیم و به دلیل تاثیرات بد آن باخت در دو دیدار بعدی برابر سایپا و هاوش شکست خوردیم. نوسانات زیاد در طول این فصل نشان می‌دهد که مشکل تیم تاکتیکی نبود.حریف بازیکنان خوب، جوان و مستعدی دارد و در هفته‌های گذشته سایپا و شهرداری ارومیه را شکست داده بود. امروز از داشته‌هایمان به خوبی استفاده کردیم و با وجود مصدومیت فرهاد نظری‌افشار و بانک حمیدی جوان‌ترها خوب کار کردند و به پیروزی رسیدیم.
محمد وکیلی پس از شکست سه بر صفر تیمش مقابل پیکان اظهار کرد: بازی سختی بود. پیکان پس از شکست‌هایی که خورده بود و تغییراتی که در این تیم ایجاد شد به این پیروزی نیاز داشت و بهترین بازی خود را ارائه داد. خیلی سعی کردیم قدرت حمله این تیم را کنترل کنیم اما با وجود سعید معروف برای ما بسیار دشوار بود.البته بازیکنان من بد بازی نکردند اما پیکانی ها در دفاع روی تور موفق تر بودند. در ست دوم هم 5 امتیاز پیش افتادیم اما کم تجربگی بازیکنان اجازه نداد این فاصله امتیازی حفظ شود. همین نتایجی که در سه ست مقابل پیکان گرفتیم، با توجه به پتانسیل این تیم بد نیست اما می توانستیم بهتر بازی کنیم.از سوی دیگر حضور ایگور کولاکوویچ در سالن هم انگیزه مضاعفی به بازیکنان پیکان می داد که به فکر پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.
تیم های هاوش گنبد با سایپا تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار حساس و دیدنی در نهایت ۳ بر ۲ به سود سایپا به پایان رسید.
شهرداری ورامین هم با ساری ۲۱ دیدار کردند که در یک بازینفس گیر ورامینیها ۳ بر ۲ از سد ساری گذشتند.ست اول این مسابقه جدال نفس دو تیم تا امتیاز ۲۹ با یکدیگر برابر بودند که در نهایت ساری ۲۱ ست را از آن خود کرد.در ست دوم ورامینی ها هجومی آغاز کردند و در نهایت توانستند، با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ شکست دهند.ست سوم، ساروی ها باز هم بازی بهتری به نمایش گذاشته و ۲۵ بر ۲۰ شهرداری را شکست دادند تا در سِت شماری ۲ بر یک پیش باشند.در ست چهارم، باز هم شاید جدال نفس گیر ۲ تیم بودیم، و تا امتیاز ۱۹ ورامینی ها با اختلاف ۲ امتیاز پیش بودند و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند، تا همه چیز در ست شماری ۲ بر ۲ برابر شده و چشم ها به ست پنجم به عنوان ست سرنوشت ساز باشد.ست پنجم نیز با نتیجه ۱۵ بر ۸ به سود شهرداری ورامین پایان یافت تا ورامینی ها این دیدار خانگی را با نتیجه ۳ بر ۲ با پیروزی پشت سر بگذارند و ۲ امتیاز در این مسابقه کسب کنند.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار