کد خبر: 890884
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزارش نهایی وضعیت نفت‌کش سوخته شده ایرانی در چین به هیئت‌رئسیه و سپس صحن پارلمان ارائه می‌شود.
تسنیم: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ دی) پارلمان در جمع خبرنگاران به اقدام اخیر ترامپ درباره تعلیق تحریم‌های ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ اگر از درک سیاسی و بین‌المللی برخوردار باشد متوجه می‌شود که برجام یک توافق رسمی بین‌المللی امضا شده توسط اعضای دائم شورای امنیت است که از پشتوانه قطعنامه شورا نیز برخوردار است.

وی، برجام را محکم‌ترین سندی دانست که خدشه‌ای به آن وارد نیست، اظهار داشت: برجام سندی است که چیزی به آن اضافه و یا چیزی از آن حذف نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مسائل مطرح شده از سوی ترامپ درباره برجام را توهماتی دانست که به ترامپ اختصاص دارد و گفت: مشاوران ترامپ هم به او توصیه کرده‌اند که خارج از نُرم عمل نکند؛ علی‌رغم تهدید‌ها و رجزخوانی‌ها، دیدیم که قرار شد آمریکا از برجام خارج نشود و تعلیق تحریم‌ها ادامه یابد.

بروجردی اضافه کرد: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی که لازم باشد را در مواجهه با اقدامات ترامپ انجام می‌دهد، زیرا برجام توافق انجام شده‌ای است که نه قابل مذاکره و نه قابل تغییر و نه قابل اضافه کردن است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا سعی می‌کند با سوءاستفاده از نفوذی که در کشور‌های مختلف دارد، تحریم‌های جدیدی به لحاظ حقیقی و حقوقی علیه ملت ایران وضع کند، افزود: وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران، برخلاف مفاد برجام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران اقدامات و تحرکات آمریکا در مواجهه با برجام را به دقت رصد می‌کنیم که هیئت نظارت بر برجام این مسئولیت را عهده‌دار است.

بروجردی، موضوع اقدامات موشکی ایران را خارج از برجام عنوان کرد و گفت: بحث موشکی و توانمندی ما تنها سلاح بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان است؛ نه داخل برجام و نه خارج برجام، اشاره‌ای به آن نشده است.

وی اضافه کرد: ما در زمینه منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، از پشتوانه فتوای رهبری برخوردار هستیم که این تنها وسیله، برای بازدارندگی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آخرین پیگیری‌ها از نفتکش ایرانی که در دریای چین دچار سانحه شده، اشاره و تأکید کرد: آقای برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به همراه آقای ربیعی، وزیر تعاون، مسئول پیگیری این موضوع، در شانگ‌های چین حضور دارند که باید تا تکمیل اطلاعات و نتیجه مذاکرات با چینی‌ها منتظر باشیم.

بروجردی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده حریق، براساس گزارش‌هایی که وجود دارد، ۱۲ تا ۱۳ کشتی آتشخوار به منطقه اعزام شده‌اند، اما حجم آتش‌سوزی به حدی است که به راحتی خاموش نمی‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، تصریح کرد: سفیر ایران در پکن از روز اول، پیگیر موضوع بوده و تلاش‌های خود را برای پیگیری وضعیت هموطنان‌مان در نفت‌کش ایرانی انجام داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گزارش نهایی وضعیت نفت‌کش سوخته شده ایرانی در چین به هیئت‌رئسیه و سپس صحن پارلمان ارائه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار