کد خبر: 890849
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال در استان اردبیل صادرات چمدانی به ارزش ۲۳ میلیون دلار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدحامد عاملی در پایان جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به آمار صادرات استان اردبیل اظهار داشت: در حوزه صنایع موادغذایی محصولاتی با کیفیت بالا و در سطح استاندارد در استان اردبیل تولید می‌شود که ضرورت دارد حمایت ویژه‌ای از این واحدهای تولیدی انجام شود تا بتوانند بازار خارج از کشور را در دست گرفته و برای توسعه تولید و ایجاد اشتغال بیشتر تلاش کنند.

وی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته بیشتر واحدهای تولیدی که در حوزه صادرات فعال هستند با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه بوده که خوشبختانه اعطای تسهیلات رونق تولید و نیز برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منجر به رفع مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی و توسعه صادرات می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در 9 ماهه امسال میزان صادراتی که در استان اردبیل به انجام رسیده طبق اظهارنامه های گمرکی 29 میلیون دلار بوده است که سهم صادرات چمدانی در این حوزه 23 میلیون دلار است.

عاملی تصریح کرد: اگر همه مجموعه‌ها و دستگاههای زیربط همکاری و تعامل مناسبی در این حوزه داشته باشند قطعا این روند رو به رشد استمرار و ادامه خواهد داشت چرا که استان اردبیل ظرفیت توسعه صادرات خود تا مرز 150 میلیون دلار را دارد.

وی بیان کرد: واحدهایی از جمله نوردگستر، مهرنوش، تسنیم‌نوش، آرتاپلاست، شیرآالات صنعتی و تولیدات پلاستیکی از جمله واحدهای فعال در حوزه صنعتی هستند که تولیدات این واحدها بسیار باکیفیت بوده و برای صادرات مناسب هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با حمایت های ویژه دولت ظرفیت های صادراتی در استان اردبیل ایجاد شود که این موضوع مستلزم حمایت از واحدهای تولیدی فعال در استان اردبیل است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر