کد خبر: 890819
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
تاکنون بیش از 200 نمونه خون بند ناف در سطح استان جمع‌آوری و به تهران ارسال شده است که پس از طی آزمایشات مختلف این نمونه‌ها فریز شده‌اند.

فاطمه روستایی مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام خبر فوق گفت: مرکز سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واحد جهاد دانشگاهی در سال 93 مجوز فعالیت را اخذ کرد و در فروردین 94 نخستین نمونه‌گیری از خون بند ناف در استان صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون بیش از 200 نمونه خون بند ناف در سطح استان جمع‌آوری و به تهران ارسال شده است که پس از طی آزمایشات مختلف این نمونه‌ها فریز شده‌اند.

روستایی با اشاره به اینکه اکنون در سه شهرستان شهرکرد، فارسان و بروجن مراکز نمونه گیری از خون بند ناف فعال هستند، تصریح کرد: در حال حاضر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سطح استان در بیمارستان هاجر شهرکرد مستقر است و در این دفتر مشاوره‌های اولیه عقد قرارداد، هماهنگی‌ برای اجرای نمونه‌گیری، ارسال نمونه به تهران انجام می‌شود.

مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: مامای مرکز رویان جهاد دانشگاهی هنگام زایمان در اتاق عمل حاضر می‌شود و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

روستایی خاطرنشان کرد: خانم‌های باردار می‌توانند در هفته سی و ششم بارداری به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان مراجعه کرده یا تماس تلفنی بگیرند و از مشاوره‌های اولیه به صورت رایگان استفاده کنند.

وی گفت: اکثر بیماری‌های خونی صعب‌العلاج مانند سرطان‌های خون، سرطان‌های مغز استخوان، تالاسمی‌های ماژور و فلج مغزی از بیماری‌هایی است که در حال حاضر در کشور با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند و این در حالی است که تحقیقات برای درمان بیماری‌های دیگر در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار