کد خبر: 890806
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: کودکان کار و خیابان پس از شناسایی و در صورت بی‌سرپرست بودن، به مراکز شبانه بهزیستی معرفی و پس از پذیرش، ساماندهی می‌شوند.

داریوش بیات نژاد گفت: از ابتدای سال تاکنون توانسته‌ایم 168 نفر کودک کار و خیابان را در مراکز روزانه و شبانه پذیرش و ساماندهی کنیم.

وی در رابطه با تعداد مراکز مربوطه اظهار داشت: در استان البرز دو مرکز روزانه و یک مرکز شبانه به این کودکان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: در این سه مرکز 168 نفر کودک بین هفت تا 14 سال پذیرش‌شده و از خدمات تحصیلی، توانمندسازی خانواده‌ها، فرهنگ و خدمات مرتبط با اوقات فراغت بهره‌مند ‌می‌شوند.

بیات نژاد مطرح کرد: این کودکان که در خیابان مشاهده می شوند یا در خانواده آشفته و پریشان و ناهنجاری های موجود در آن احساس ناامنی کرده که معمولا بدون سرپرست و یا بدسرپرست هستند و یا به دلیل فقر مالی، داشتن شغل کاذب و کسب درآمد در اولویت های خانواده قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این کودکان به هر دلیلی که به خیابان پناه آورده باشند شناسایی شده و در صورت امکان مقدمات برگرداندن آن ها به خانواده فراهم شده و یا در صورت بی سرپرست بودن در مراکز شبانه روزی پذیرش و ساماندهی می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز بیان کرد: این کودکان یا به صورت خود معرف و یا از طریق دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی به بهزیستی معرفی می شوند که پس از پذیرش، برای ساماندهی و ادامه تحصیل آن ها تلاش می شود.

بیات نژاد تصریح کرد: این کودکان ایرانی هستند اما در بین آن ها اتباع خارجی هم مشاهده می شود که مجوز اقامت ندارند و به لحاظ قانونی خدمت رسانی به آن ها امکان پذیر نیست.

وی در مورد کودکانی که مجوز اقامت دارند گفت: اگرکودکی از خانواده ای شناسایی شود که مهاجر و دارای مجوز باشد، از طریق اعتباراتی که برای مهاجرین خارجی به خصوص معلولین در نظر گرفته شده، مانند کودکان ایرانی ارائه خدمات انجام می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان البرز متذکر شد: تعداد زیاد متکدیان در سطح شهرزیبنده کلان شهری مانند کرج نیست و ممکن است این کودکان یا خودشان در معرض آسیب قرار بگیرند و یا موجب گرفتاری دیگران شوند.

بیات نژاد در پایان توضیح داد: جمع آوری این متکدیان از سطح شهر نیازمند ورود دستگاه هایی نظیر نیروی انتظامی و سایر نهاد های زیربط است تا در پی آن، شاهد شهری با چهره زیبا باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار