کد خبر: 890783
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز:
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پارک‌های خصوصی در سطح شهر خبر داد.
علی مدبر در جلسه شورای مدیران فضای سبز مناطق ده‌گانه تبریز اظهار داشت: مناطق باید از طریق شناسایی زمین‌های بایر روی این موضوع کار کرده و در نقشه‌ها زمین‌های بایر را شناسایی کنند.

مدبر با بیان اینکه این پارک‌های خصوصی می‌توانند باغات ما را نجات دهند، گفت: در این خصوص باید با معاونت شهرسازی و معماری جلسه مشترکی برگزار کنیم و سپس مالکان این زمین‌ها را پیدا کنیم.

وی این پارک‌ها را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی دانسته و افزود: از طریق ایجاد کاربری‌های سرمایه‌گذاری و با همان هزینه اجاره بتوانیم از فضای سبز آن باغ‌ها نیز نگهداری کنیم. همچنین تعدادی از پارک‌ها نیز به‌طور مستقل باید خودمان وارد سرمایه‌گذاری و درآمدزایی شویم.

مدبر با تاکید بر اینکه چهره، ویترین و زیبایی‌شهر به این سازمان وابسته است، تصریح کرد: در نخستین جلسه با مدیران فضای سبز سیاست‌های کلی طرح می‌شود چرا که اگر آمار، اطلاعات و برنامه نداشته باشیم و نتوانیم با سیاست پیش برویم، دچار روزمرگی می‌شویم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز یادآور شد: درخواست خواهیم کرد تا طی ابلاغ مشخصی دبیر ورودی‌های شهر سازمان ما باشد تا طرح و نظارت کافی برای زیبایی هر چه بیشتر این نقاط مهم شهری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید اولویت‌های فضای سبز تبریز را مشخص کنیم و بدانیم که اولویت ما فضای سبز مرکز شهر، کمربند سبز شهری، کمربندهای دوم و سوم و یا تعدادی مراکز تفریحی، پارک‌های کوچک، محلات و یا پارک‌های بزرگ است و به ترتیب این موارد را طبقه‌بندی کنیم.

مدبر با اشاره به موضوع گل‌کاری و خرید گل، یادآور شد: در خصوص کاشت نهال و گل باید از اقدامات دیمی پرهیز کنیم. در فضای سبز نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم . توجه صرف به موضوع کمیت، با توجه به شرایط آبی منطقه بدون مطالعه و امکان سنجی این حجم کاشت درست نیست. 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با تاکید بر اینکه امسال گل‌های پیازی اختر جلوه‌ای خاص و زیبا به سطح شهر بخشیده بود، گفت: با این وجود ما در زمینه آرایش و پیرایش فضای سبز موفق نبوده‌ایم. در حالی که باید توجه کنیم به‌طور مثال ارقام ردیفی و درختان به موقع و درست کاشته شود و به عبارتی وحدت در کثرت را بیافرینیم و در این زمینه از طبیعت الهام بگیریم.

وی با اشاره به الگوگیری از سبک‌های جدید احداث پارک‌ها و فضای سبز در دنیا، خاطرنشان کرد: در این زمینه طبیعت محور باشیم نه اینکه شهر را در پارک خلاصه کنیم. به همین منظور دفتر مطالعات و برنامه ایجاد شود و دیگر با سنگ و جدول‌گذاری و... پارک‌ها را نسازیم. در واقع باید تلاش کنیم ‌ محوریت دیدگاه‌های عمرانی را در پارک‌ها و فضای سبز ایجاد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر