کد خبر: 890781
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
رئیس امور موزه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد
رئیس امور موزه‌های آذربایجان‌شرقی از صدور پروانه مجموعه‌داری «مجموعه دستگاه‌های چاپ و صحافی معاصر» خبر داد.
مهدی بزازدستفروش  اظهار داشت: حوزه چاپ و صحافی یکی از ارزشمندترین مواریثی است که نخستین گام‌های آن در آذربایجان نهاده شده و در سیر ظهور و ماندگاری آثار نگارشی فرهیختگان، ادیبان و شاعران آذربایجان، نقشی پایدار و موثر داشته است.

وی با اشاره بر اینکه تبریز یکی از پیشگامان صنعت چاپ و صحافی در کشور است، ابراز کرد: با توجه به پیشینه تبریز و آذربایجان در این صنعت، نگهداری و حفظ آثاری مرتبط با این حوزه به صورت مجموعه‌ای تخصصی از سوی برخی علاقمندان و مجموعه‌داران مختلف تاریخی گردآوری صورت گرفته است، از این رو جهت ارج نهی و صدور مجوز فعالیت رسمی مجموعه‌داران این حوزه، پروانه مجموعه‌داری برای «مجموعه دستگاه‌های چاپ و صحافی معاصر» صادر شد.

بزاز دستفروش افزود: «مجموعه دستگاه‌های چاپ و صحافی معاصر» مجموعه‌ای است که توسط آقای رشید کفیلی گردآوری شده که تاریخ زنده از صنعت چاپ و صحافی این مرز و بوم را در خود جای داده است.

رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته برای دو مجموعه خصوصی «صدا و خودروهای کلاسیک تبریز» نیز از سوی اداره کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور پروانه مجموعه‌داری صادر شده است.

بزاز دستفروش تاکید کرد: بر اساس ماده 20 آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی - تاریخی منقول مجاز، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که نسبت به گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی تاریخی و هنری‌ ایرانی یا خارجی اقدام می‌کنند، باید از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پروانه مخصوص دریافت ‌ند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر