کد خبر: 890759
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مستند سريالي «خارج از ديد» كه روايتي تازه از حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري در سال ۱۳۸۸ ارائه مي‌داد و ...
جواد محرمي

مستند سريالي «خارج از ديد» كه روايتي تازه از حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري در سال ۱۳۸۸ ارائه مي‌داد و از پنجم دي‌ماه روي آنتن شبكه سوم سيما رفته بود، پس از پخش چند قسمت از آن متوقف شد و تا به حال كه مدتي از پايان اغتشاشات مي‌گذرد همچنان ادامه پخش آن در سيما آغاز نشده است. 
«خارج از ديد» عنوان مجموعه جديدي است كه مهدي نقويان مستندساز جوان كشورمان آن را توليد كرده و اين مستند مجموعه‌اي 10 قسمتي است كه پخش آن چهار روز پيش از حماسه 9 دي در سيما آغاز شد و هر شب ساعت 19:45 روي آنتن شبكه سوم سيما مي‌رفت. 
اين مستند از ساعت 20:20 در شبكه مستند نيز باز پخش مي‌شد و توانسته بود علاقه‌مندان به تاريخ معاصر كشور را به خود جذب كند تا روايتي تازه از پشت پرده‌هاي فتنه امريكايي- انگليسي سال 88 را ارائه دهد اما توقف پخش آن از سيما موضوع عجيبي بود.
روزنامه اصولگراي صبح‌نو مدعي شده بود سيدمرتضي ميرباقري معاون سيماي رسانه ملي دستور توقف اين مستند را داده است. 
مجموعه «خارج از ديد» به روايت جزء به جزء آنچه در جريان انتخابات سال 1388 و آشوب‌هاي پس از آن به وقوع پيوست، مي‌پردازد. نقويان كه دو سال پيش با ساخت مستند «برادران» با موضوع زندگي شهيد مهدي نوروزي از شهداي مدافع حرم و از نيروهاي بسيجي فعال در فتنه 88، به بخشي از وقايع پيش آمده در سال 88 و نقش اين شهيد در برخورد با عوامل فتنه در آن سال پرداخته بود، حالا و با ساخت «خارج از ديد» سعي كرده با روايتي تازه حوادث پيش آمده پس از برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را به تصوير بكشد. 
پيش از اين و در ايام دهه فجر سال گذشته مستند سريالي «در برابر طوفان» به كارگرداني مهدي نقويان از رسانه ملي پخش شده بود. «در برابر طوفان» روايتي از اوضاع كشور در زمان سلطنت پهلوي دوم ارائه مي‌داد. مستند خارج از ديد در همان چند روزي كه از سيما پخش شد با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و توقف آن علاقه‌مندان به اين مجموعه را در انتظار قرار داده است. جا دارد رسانه ملي هر چه زودتر براي ادامه پخش اين مجموعه كه از زاويه‌اي تازه به روشنگري درباره فتنه سال 88 مي‌پردازد تصميم‌گيري کند و بيش از اين مخاطبان اين مستند را در انتظار نگه ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار