کد خبر: 890755
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
توزيع فيلم محمدرسول‌الله(ص) در شبكه نمايش خانگي با استقبال روبه‌رو شد
با انتشار نسخه لوح فشرده فيلم محمدرسول‌الله(ص) ساخته مجيد مجيدي در شبكه نمايش خانگي اين فيلم سينمايي بعد از حدود دو سال در اختيار خانواده‌هاي ايراني قرار گرفت.
محمدصادق عابديني

با انتشار نسخه لوح فشرده فيلم محمدرسول‌الله(ص) ساخته مجيد مجيدي در شبكه نمايش خانگي اين فيلم سينمايي بعد از حدود دو سال در اختيار خانواده‌هاي ايراني قرار گرفت. 
فيلم سينمايي محمدرسول‌الله(ص)، بزرگ‌ترين پروژه سينمايي تاريخ سينماي ايران است كه مدت‌ها نيز در رتبه نخست مجموع فروش سينماها قرار داشت. اين فيلم كه بعد از اكران در سينماهاي ايران، در بعد بين‌المللي نيز چند اكران در كشورهايي مانند تركيه و روسيه داشت، اين بار در قالب لوح فشرده در شبكه نمايش خانگي توزيع شده و اين امكان را براي علاقه‌مندان به سينماي ديني به وجود آورده است تا با تنها ساخته سينماي ايران درباره شخصيت و زندگي رسول خدا(ص)، مواجه شوند. 
   
فرصت تماشاي بزرگ‌ترين پروژه سينمايي ايراني

فيلم محمدرسول‌الله(ص) ركورددار طولاني‌ترين زمان اكران در سينماهاست و تنها فيلمي است كه با دو سينماي سرگروه اكران شد، با اين وجود هنوز خيلي از مردم نتوانسته‌اند اين فيلم را تماشا كنند. قيمت بالاي اين فيلم در زمان اكران شايد يكي از دلايلي بود كه باعث شد بسياري از دوستداران سينما و علاقه‌مندان به سينماي ديني نتوانند پرداخت سينمايي به زندگي آخرين رسول را بر پرده سينماها ببينند. حال بعد از دو سال از رونمايي اين فيلم، با انتشار نسخه نمايش خانگي «محمد رسول الله(ص)»، اين فيلم در اختيار همگان قرار گرفته است. 
   
جرقه توليد يك فيلم بزرگ

توهين يك نشريه دانماركي به رسول خدا(ص)، باعث مي‌شود تا مجيد مجيدي فيلمساز شهير ايراني كه قرار بود به اين كشور سفر كند، قيد سفر را بزند و به اين فكر فرو برود كه چرا در تمام اين سال‌ها كاري براي پيامبر اسلام(ص) نكرده‌ايم! 
همين تفكر باعث مي‌شود تا سازنده اثر ماندگار«بچه‌هاي آسمان» از سال 1390 دست به كار شود تا فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» را بسازد؛ پروژه‌اي كه سنگين‌ترين سرمايه گذاري در سينماي ايران را در پي داشت و مجيدي توانست آن را در سال 94 به پايان برساند. اين كارگردان اولين بار فيلمش را بعد از پايان سي و سومين جشنواره فيلم فجر اكران كرد و بعد از آن بود كه صحبت از آنچه مجيد مجيدي ساخته است به بحث اول سينماي ايران تبديل شد. 
  
تنها يك رقيب

فيلم محمدرسول الله(ص) از نظر اسمي مشابه نامي بود كه در ايران به فيلم «مسنجر»(پيامبر) ساخته مصطفي عقاد، اطلاق مي‌شد. شايد هم تنها رقيب و نمونه مهم در سينماي جهان از پرداخت سينمايي به زندگي پيامبر خاتم(ص)، فيلم مصطفي عقاد بود كه حدود چهار دهه قبل با حضور جمعي از بهترين بازيگران سينماي آن روز جهان خلق شده بود. 
محمدرسول الله(ص) ساخته عقاد يك نقطه اوج در سينماي ديني بود. روايت اين فيلم از روز علني شدن دعوت پيامبر(ص) آغاز و به استقرار حكومت اسلامي در مدينه و فتح مكه ختم مي‌شد ولي مجيدي تلاش كرد به جاي آنكه در اين برهه مهم تاريخي با عقاد شريك شود و روايتي موازي را بيان كند، به دوران كودكي پيامبر(ص) بپردازد، از اين روز وقايع فيلم «محمد رسول الله(ص)» از سال مشهور به «عام‌الفيل» و حمله ابرهه به مكه آغاز مي‌شود. بنا به گفته مديران شركت نورتابان كه تهيه‌كنندگي اين پروژه تاريخي را بر عهده داشتند، قرار بر اين بود كه زندگي محمد(ص) در سه بخش و در قالب سه فيلم مجزا به تصوير كشيده شود؛ موضوعي كه فعلاً در پارت اول آن يعني دوران كودكي و نوجواني متوقف شده است. 
  
داستان اولين اكران و تأثير آن روي مجيدي

مجيد مجيدي خاطره جالبي درباره اولين اكران فيلم «محمد رسول الله(ص)» دارد. وي مي‌گويد: اولين كسي كه فيلم محمد(ص) را ديد حضرت آقا بودند؛ «آقا با همه اهل‌بيت‌شان براي تماشاي فيلم آمده بودند و خانم‌ها پشت پرده‌اي كه آماده شده بود، نشستند، من هم دقيقاً كنار حضرت آقا نشستم، طبق روال مرسوم كنار آقا هم يك ميز عسلي كوچك بود كه روي آن يك ليوان آب قرار داشت. فيلم شروع شد و آقا در شروع فيلم يك كلمه فرمودند: چه شروع زيبايي، همين را گفتند و بعد هيچي. فيلم جلو رفت و نيمي از فيلم گذشت و ديدم حضرت آقا هيچ حركتي نمي‌كنند و من هم كه حاصل 8-7 سال تلاش‌هايم را خدمت ايشان آورده بودم، فشار زيادي رويم بود كه بالاخره نظر ايشان چيست.» اين كارگردان مي‌افزايد: «فيلم تمام شد، ايشان حتي تيتراژ فيلم كه هفت دقيقه بود را تا آخر ديدند. چراغ‌ها كه روشن شد، برگشتم ديدم كه چهره آقا مي‌درخشد و چشم‌هاي ايشان يك درخشش خاصي داشت و من آقا را تا به حال اينقدر خوشحال نديده بودم. بعد از اتمام فيلم ايشان گفتند، آفرين آفرين، احسنت، ماشاءالله و بعد سمت من نگاه كردند و گفتند: آقاي مجيدي همين الان - ساعت 11 شب بود – اگر يكبار ديگر فيلم را پخش كنند، مي‌نشينم و مي‌بينم.»
مجيدي توضيح مي‌دهد: « ايشان نكات بسيار تكنيكي را فرمودند و الحمدلله اكران خيلي خوبي بود. به بركت نام حضرت محمد(ص) بار سنگيني كه روي دوشم بود برداشته شد.»
   
سريالي كه پخش نشد!

 گفته مي‌شود مجيدي در زمان فيلمبرداري فيلم محمد رسول الله (ص)، تصاوير و سكانس‌هاي بيشتري برداشته كه در فيلم حاضر به خاطر مسائلي چون طولاني شدن بيش از حد زمان فيلم، گنجانده نشده و قرار بر اين بوده است كه نسخه‌اي تلويزيوني از فيلم «محمد رسول الله(ص)» در قالب يك ميني سريال هشت قسمتي توليد شود. از توليد اين سريال که در اصل تدوين راش‌هاي فيلم اصلي است، خبري نشده و احتمالاً به دليل توزيع فيلم در شبكه نمايش خانگي حداقل در اين چند هفته نيز چنين اتفاقي رخ نخواهد داد. 
  
عربستان و دشمني با «محمد رسول الله(ص)»

به رغم پيش‌بيني موفقيت فيلم محمد‌رسول‌الله(ص)  در اكران‌هاي بين‌المللي و وجود پتانسيل خوب اكران در كشورهاي پرجمعيت مسلمان، عاملي به نام دشمني آل‌سعود با فيلم مجيد مجيدي باعث شد كه حتي در مراحل توليد نيز سنگ اندازي هايي در راه اين فيلم وجود داشته باشد. يكي از اتفاقات داستان سفر تيم توليد براي فيلمبرداري صحنه‌هاي حمله فيلم‌ها به مكه است كه قرار بود در آفريقا فيلمبرداري شود، منتفي شد و كشورهاي عربي مانند قطر اعلام كردند پروژه سنگين چند ميليارد دلاري را براي ساخت فيلم درباره زندگي رسول خدا انجام خواهند داد. آل سعود حتي براي اكران‌هاي خارجي فيلم نيز مشكل ايجاد كرد و كار به مخالفت روحانيون وهابي در كشورهاي مسلمان كشيده شد. با اين وجود محمد رسول الله(ص)  در تركيه و روسيه اكران تقريباً موفقي داشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
با این دشمنی واضح ال سعود معلوم نیست چرا فیلم "پادشاه شن ها " در ایران اکران نمی شود... فیلم را بدهید افسران جنگ نرم در اینترنت پخش کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار