کد خبر: 890687
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
داستان يك خانواده شيطان‌پرست با بازي دي‌كاپريو
كوئنتين تارانتينو، كارگردان برنده جايزه اسكار، يكي از شناخته‌شده‌ترين نام‌ها در هاليوود است كه چندي پيش اعلام كرده‌ بود فيلم بعدي‌اش در مورد قتل‌هاي خانواده منسون خواهد بود و ظاهراً قرار است وعده خود را عملي كند.
      جواد محرمي
كوئنتين تارانتينو، كارگردان برنده جايزه اسكار، يكي از شناخته‌شده‌ترين نام‌ها در هاليوود است كه چندي پيش اعلام كرده‌ بود فيلم بعدي‌اش در مورد قتل‌هاي خانواده منسون خواهد بود و ظاهراً قرار است وعده خود را عملي كند.
ظاهراً حداقل يكي از بخش‌هاي فيلم تمركزش روي مرگ شارون تيت، همسر رومن پولانسكي، كارگردان مشهور لهستاني متمركز است؛ كسي كه به دست منسون و گروهش در سال ۱۹۶۹ به قتل رسيد. منسون مغز متفكر رواني و جنايتكاري است كه در اوج دوره هيپي، قتل‌هاي سريالي زيادي را هماهنگ كرده و ترتيب داده بود. خانواده منسون در ژوئيه و آگوست ۱۹۶۹ ، 9 نفر از جمله شارون تيت، همسر 5/8 ماهه باردار رومن پولانسكي، كارگردان معروف سينما را به قتل رساندند. پولانسكي بر اثر اين فاجعه دوران سختي را از سر گذراند و مبتلا به مشكلات رواني و پس از مدتي خودش متهم به ارتباط جنسي با دختري 13 ساله شد.
تارانتينو در حالي قصد دارد در آخرين فيلمش به قتل دلخراش همسر رومن پولانسكي اشاره كند كه اخيراً دادستان لس‌آنجلس بنا بر قانون مدت انقضاي اتهام براي جرمي كه بيش از 40 سال از آن مي‌گذرد، تعقيب و پيگيري پرونده۱۹۷۵«رومن پولانسكي»  را متوقف كرد.
پولانسكي متهم است كه در دهه 70 در امريكا به يك دختر 13 ساله تجاوز كرده است. او به همين دليل مجبور به ترك امريكا شد و 40 سال است كه به امريكا نرفته است. اتهام آزار جنسي همواره درباره سينماگران ديگري نيز در امريكا مطرح شده است اما فشارها عليه پولانسكي قابل مقايسه با ديگران نبوده و نيست. براي مثال وودي آلن، فيلمساز مشهور امريكايي سال‌ها پيش به ايجاد رابطه با دخترخوانده خود كه در سن كودكي به سر مي‌برد، متهم شد ولي در هيچ دادگاهي محكوم نشد و مجبور به مهاجرت اجباري از امريكا نيز نشد. حتي واينستين تهيه‌كننده مشهور امريكايي كه طي ماه‌هاي اخير افشاگري برخي زن‌هاي بازيگر هاليوودي درباره آزار و تهديد جنسي او سبب بركناري‌اش از مسئوليت در اسكار شد نيز به اندازه پولانسكي سختگيري درباره او اعمال نشده است. برخي ريشه سختگيري درباره پولانسكي را كه طي چند دهه همواره فزوني گرفته است در ساخت فيلم جنجالي بچه رزمري مي‌دانند كه منجر به علني ساختن برخي فعاليت‌هاي محرمانه محفل‌هاي مخفي در امريكا شد. طبق اين نظريه، مرگ مشكوك و فجيع همسر پولانسكي در امريكا نيز مرتبط با ساخته شدن شاهكار پولانسكي صورت گرفته است.
   منسون كيست؟
چارلز مايلز منسون (تبهكار امريكايي، به عنوان رهبر جماعتي با نام «خانواده منسون» در دهه ۱۹۶۰ ميلادي در كاليفرنيا فعال بودند. منسون در سال ۱۹۷۱ به خاطر قتل شَرون تيت و لنوورزماري لابيانكا كه توسط تعدادي از افراد خانواده منسون و به دستور شخص او انجام شد، محاكمه شد. او در دهه ۶۰ رهبر يك فرقه كيش شخصيت بود و پيروانش طي دو شب در ماه آگوست ۱۹۶۹ هفت نفر را به ضرب چاقو يا گلوله كشتند.
افراد خانواده منسون از نظريه او با عنوان «درهم و برهمي» پيروي مي‌كردند كه نوعي فرقه شيطان‌پرستي بود. چارلز منسون در «درهم و برهمي» وقوع جنگي را مابين‌نژاد سياه و سفيد پيش‌بيني كرده بود كه بر اثر تنش‌هاي نژادي در دوره آخرالزمان رخ مي‌دهد. منسون پيش‌بيني كرده بود كه طي دوران جنگ موعود، ايالات متحده ويران خواهد شد و پس از پايان جنگ «خانواده منسون» قدرت را در دست مي‌گيرند. پس از آنكه منسون در يكي از جلسه‌هاي دادگاهش به اين مطلب اشاره كرد كه نام نظريه‌اش را از يكي از ترانه‌هاي بيتلز به عاريت گرفته، اين رابطه او با موسيقي راك از همان دوره نامش در فرهنگ عامه را با عناوين جنون، خشونت و وحشت همراه كرد.
سؤال اساسي كه وجود دارد اين است كه تارانتينو در نهمين فيلمش تا چه اندازه ماهيت يك گروه شيطان‌پرست امريكايي را فاش خواهد كرد؟
   نقش‌آفريني دي‌كاپريو
در آخرين ساخته سينمايي تارانتينو نام ستارگان بزرگي از آل‌پاچينو گرفته تا تام‌كروز عنوان شده است، اما تا اينجا مي‌توان با اطمينان گفت دي‌كاپريو يكي از آنها خواهد بود.
به گزارش ورايتي، منابع آگاه تأييد كرده‌اند كه بعد از چند ماه تلاش، لئوناردو دي‌كاپريو بالاخره قبول كرده كه نقش اصلي فيلم كوئنتين تارانتينو در ارتباط با چارلز منسون را بازي كند.
دي‌كاپريو در اين فيلم نقش بازيگري را دارد كه پا به سن مي‌گذارد و ديگر كار نمي‌كند. همچنين گفته مي‌شود سازندگان مي‌خواهند مارگو رابي نقش شارون تِيت را ايفا كند.
به اين ترتيب، اين نخستين فيلم دي‌كاپريو بعد از بردن جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد نقش اول در فيلم «بازگشته» آلخاندرو اينياريتو گونزالس خواهد بود. آخرين همكاري مشترك دي‌كاپريو و تارانتينو به سال ۲۰۱۲ و فيلم «جانگوي رهاشده» بازمي‌گردد.
همانطور كه قبلاً هم گزارش شده بود، تام‌كروز يكي از كساني است كه ممكن است نقشي اصلي را در نهمين ساخته اين كارگردان شهير بازي كند. منابع آگاه مي‌گويند تارانتينو حتي علاقه‌مند است از آل‌پاچينو در فيلمش استفاده كند.
اين فيلم روز نهم آگوست سال ۲۰۱۹ روي پرده خواهد رفت، يعني در پنجاهمين سالگرد روزي كه خانواده منسون مرتكب به قتل‌هاي معروف به «لابيانكا» شد پس از اينكه شارون تِيت به قتل رسيد. به اين ترتيب اين فيلم با «مرغ آرتميس» كه اقتباس ديزني از يك مجموعه علمي-‌تخيلي و فانتزي محبوب است به رقابت خواهد پرداخت.
همانطور كه با سبك تارانتينو همخواني دارد، اين پروژه هم در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. با اين حال گفته مي‌شود داستان آن قرار است در سال ۱۹۶۹ به وقوع بپيوندد و شامل خانواده منسون بشود. اين كارگردان به رسانه‌ها گفته فيلمش يك پروژه بيوگرافيكي نخواهد بود بلكه فيلمي گروهي است كه داستانش در يك بازه زماني پراغتشاش به وقوع مي‌پيوندد. بعد از رسوايي‌هاي آزار جنسي هاروي واينستين، اين نخستين فيلم تارانتينو خواهد بود كه توسط كمپاني واينستين ساخته نخواهد شد. براي به دست آوردن حقوق رسمي اين پروژه، كمپاني سوني چند استوديوي ديگر از جمله برادران وارنر و پارامونت را شكست داد و حالا توزيع‌كننده آن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار