کد خبر: 890604
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌‌‌های جوان:
شايد تصور مي‌شد دلخوري مريدان هاشمي از دولت و شخص رئيس جمهور تنها مربوط به عدم حضور او در همايش بزرگداشت سالگرد اول اوست، اما...
شايد تصور مي‌شد دلخوري مريدان هاشمي از دولت و شخص رئيس جمهور تنها مربوط به عدم حضور او در همايش بزرگداشت سالگرد اول اوست، اما يادداشتي در روزنامه آرمان نشان مي‌دهد، اين عدم حضور تنها بخش كوچكي از دلخوري آنهاست و انتظارات آنها بسيار فراتر بوده است. مطابق اين يادداشت و پس از بيان اينكه به قدرت رسيدن روحاني حاصل تلاش مرحوم هاشمي بود، انتظارات آنها در قالب سؤالاتي بيان شده است:  آيا نامگذاري « روز ملي اعتدال» در تقويم ملي كشور براي سالروز ارتحال آيت‌الله هاشمي انتظاري زيادي بود؟ آيا نمي‌شد در طول اين يك سال گذشته ترتيبي اتخاذ مي‌كرديد كه ديپلمات‌هاي خارجي يا رؤساي جمهور سفر كرده به ايران، اداي احترامي هم به معمار ديپلماسي اعتدال مي‌كردند؟ 

آيا واقعاً اين امكان براي دولت اعتدال مهيا نبود كه شرايطي را ايجاد مي‌كردند كه ميليون‌ها دوستدار آيت‌الله هاشمي از سراسر كشور در سالگرد ارتحال ايشان گردهم بيايند؟ آيا آقاي روحاني نمي‌دانند كه تعداد حضور آيت‌الله هاشمي در انتخابات‌ها، ركوردي غيرقابل‌تكرار است كه هم زمينه ثبت جهاني دارد و هم اين امكان را به دولت اعتدال مي‌دهد كه بالاترين نشان دموكراسي را به نام جمهوري اسلامي در دنيا ارائه نمايد؟ واقعاً چرا هيچ نشاني از سخنان آيت‌الله هاشمي در حمايت از دولت روحاني در هيچ‌كدام از مراكز دولتي در سراسر كشور پيدا نمي‌شود؟ آيا تعبير «مظلوم‌ترين دولت بعد از انقلاب» ارزش انعكاس وسيع براي شما نداشت؟ و... »به نظر مي‌رسد آنچه مريدان هاشمي مي‌خواهند تكريمي بي حد و حصر است و ليست عجيب توقعات آنها را هيچ دولتي نمي‌تواند  برآورده بكند!
  ‌
دفاع مطهری از افزايش قيمت بنزين!
علي مطهري، نايب رئيس مجلس از افزايش قيمت بنزين دفاع كرده و مي‌گويد نبايد اعتراضات باعث عقب نشيني ما شود. او مي‌گويد: «بعد از حوادث اخير، دولت و مجلس نبايد حالت انفعال پيدا كنند، اگر لازم است، اصلاح اقتصادي انجام شود، اينگونه نباشد كه بعد از چند اعتراض، عقب‌نشيني شود و قيمت بنزين را افزايش ندهيم. همين عربستان چند روز پيش قيمت بنزين را دو برابر كرد. البته تسهيلاتي را هم ايجاد كرد و برخي از اقشار معاف شدند بنابراين اگر مصلحت جامعه اقتضا مي‌كند كه قيمت بنزين بالا برود و يا يارانه اكثريت قطع شود، بايد اين كار صورت گيرد. »

مکان اعتراض پیشکش مردم را دریابید 
روزنامه اعتماد از مصوبه جديد و جنجالي شوراي شهر تهران عصباني است. شوراي شهر پايتخت تصويب كرده مكاني براي اعتراضات مردمي در تهران در نظر گرفته شود، اما روزنامه اعتماد مي‌گويد اين مصوبه نتيجه يك نگاه معلول‌گرا است: «صحبت از تعيين مكاني براي ابراز اعتراض در شهر مطرح شده است.  يك ايرادي در مديران و مسئولان ما هست؛ در رسيدگي به بحران‌هاي اجتماعي معلول‌گراييم، نه علت‌گرا. لازم نيست ما به مردم بگوييم برويد فلان‌جا و فرياد بزنيد، بايد مشكلاتي را كه باعث مي‌شوند مردم نياز به فرياد زدن داشته باشند، كم كنيم. در حوادث اخير آمارها نشان مي‌دهد كه اغلب دستگيرشدگان در رده سني ۱۶ تا ۲۶ سال هستند، يعني كساني كه نياز به كار دارند، كساني كه نياز به مشغوليت دارند. به مسئول عزيز در شوراي شهر توصيه مي‌كنم كه به جاي پيگيري محلي براي اعتراض، پول اين پروژه را صرف اين كنند كه براي صد نفر از آن كساني كه نياز به فرياد زدن دارند، كار پيدا كنند. كارگران را سر كار برگردانند، زمينه‌اي فراهم شود كه پدران از فرزندان‌شان شرمنده نباشند و اين عصبيت و سرخوردگي در خانواده كاهش پيدا كند».  
علاوه بر آنچه روزنامه اعتماد نوشته، ساماندهي تجمعات مردمي يك تصميم ملي مي‌خواهد و نمي‌توان شهر به شهر براي آن تصميم گرفت. بنابراين از سطح شوراهاي شهر طبيعتاً فراتر است. 

ترامپ نژاد پرستی را به اوج رساند 
سخنان نژاد‌پرستانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا که از زمان تبلیغات انتخاباتی تاکنون همچنان ادامه  دارد، روز پنج‌شنبه با توصیف  برخی کشورها به « چاله مستراح» وارد ابعاد جدیدی شد. 
روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار خبری افشا کرد که ترامپ در جلسه‌ای با برخی از سناتور‌‌‌ها در روز پنج‌‌شنبه حین بررسی سیاست‌های مهاجرتی و ذیل انتقاد به برنامه مهاجرپذیری لاتاری امریکا کشورهای هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی را چاله مستراح خواند. ترامپ در این جلسه با اشاره به حضور مهاجران از کشور‌‌‌هایی چون السالوادور، هائیتی و برخی از کشورهای آفریقایی در امریکا گفته است: «‌چرا مردم کشور‌‌‌هایی را که چاله مستراح هستند، به امریکا راه می‌دهیم؟»  
شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی نیز روز گذشته بدون تقبیح  سخنان نژاد‌پرستانه ترامپ تنها به نقل این اظهارات اکتفا کرد و درعین حال «مستراح» را «مضطراح» نوشت تا بی‌سوادی خود را بیش از پیش برای مخاطبانش آشکار سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار