کد خبر: 890601
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
خطيب نماز جمعه تهران:
روحيه ليبرالي و اشرافي هيچ‌گاه براي جامعه مفيد نبوده و امروز نيز با اين روحيه نمي‌توان خلأهاي مملكت را پر كرد.
به گزارش ايسنا، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه اين مملكت با انقلاب، استقلال يافته است و مي‌تواند مشكلات را حل كند، خاطرنشان كرد: روحيه ليبرالي و اشرافي هيچ‌گاه براي جامعه مفيد نبوده و امروز نيز با اين روحيه نمي‌توان خلأهاي مملكت را پر كرد. وي اغتشاشات اخير را حادثه‌اي عبرت‌انگيز برشمرد و گفت: فتنه را بايد آرزو كرد، چرا كه در دوران فتنه مي‌توان منافقان را شناخت و سطح دوست و دشمن روشن مي‌شود. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحليل مقام معظم رهبري از حوادث اخير در كشور، تصريح كرد: اغتشاشات اخير توسط عوامل بيروني طراحي شده و سازمان يافته بود كه عوامل آن شيطان بزرگ و صهيونيست‌ها با پول عربستان سعودي بودند و منافقين آدمكش نيز پادوي اينها شدند. صديقي با اشاره به اينكه توقع نداشتيم بعد از فتنه 88 با چنين فتنه‌اي مواجه شويم، اظهار كرد: دشمنان فكر مي‌كردند مي‌توانند گفتمان انقلاب را به حاشيه برانند و مسائل جزئي و بي‌ارزش را، عمده جلوه دهند. اين حادثه به خوبي نشان داد كه دشمن هر لحظه منتظر غفلت ماست و از مشكلات ما براي دستيابي به اهدافش استفاده مي‌كند، بنابراين هشداري براي ما بود تا هميشه هوشيار و بيدار و بسيج باشيم. امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه ملت ايران مشتي محكم بر دهان دشمن قسم خورده انقلاب كوباند، خاطرنشان كرد: ملت ايران در برابر هر توطئه‌اي كه امريكا بخواهد بر اساس توهم و جهالت و سردرگمي عليه‌مان داشته باشد بار ديگر ايستادگي خواهند كرد. صديقي تأكيد كرد: تا هستيم و دين داريم دشمن عنادش را عليه ما روزافزون خواهد كرد و دست از سرمان بر نمي‌دارد. وي از تلاش‌هاي نيروهاي امنيتي و انتظامي در جريان اغتشاشات اخير تشكر كرد و گفت: در اغتشاشات اخير كه از سوي دشمن طراحي شده بود متأسفانه به دست داخلي‌ها به بانك‌ها، مدارس علميه، پايگاه‌هاي نماز جمعه، منازل امامان جمعه، ادارات دولتي و ... حمله شد كه البته اينها كار ملت نبود و همه به دستور شيطان بزرگ انجام شد و شاهديم كه مردم به خوبي انزجار خود را از اين رفتارها نشان دادند و صف اغتشاشگران را از معترضين جدا كردند. 
    
دلايل داخلي كه دشمن را به طمع انداخت

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در بررسي دلايل داخلي كه باعث طمع دشمنان در حوادث اخير شد، گفت: بي‌توجهي به فرهنگ و ايمان از جمله اين دلايل بود. وي افزود: بعد از جنگ نظامي امروز دشمن جنگ نرم فرهنگي و اقتصادي را در دستور كار دارد بنابراين بايد در بودجه 97 اولويت‌ها را مورد بررسي قرار دهيم و مجلس بايد با نظارت، اقتدار خود را نشان دهد و رهرو راه مدرس باشد و كم‌كاري‌ها و فسادها را تعقيب كند و مشكلات را به مردم گزارش دهد. صديقي با تأكيد بر اينكه بايد در قانونگذاري كارها تسهيل شود، نه اينكه قانون روي قانون تصويب كنيم و امور را پيچيده‌تر كنيم، خاطرنشان كرد: اينقدر نرمش، عقب‌نشيني و انفعال از سوي مجلس به نفع مملكت نيست و مجلس بايد نشان دهد كه خانه مردم است و نبايد به دنبال مقابله با شوراي نگهبان در اموري از جمله احكام دين باشد، چرا كه اينها حاشيه‌سازي است و كار مجلس نيست. وي با اشاره به اينكه در بودجه 97 براي فرهنگ بودجه قابل اعتنايي در نظر گرفته نشده است، تصريح كرد: اگر بخواهيم دين را رواج دهيم بايد براي حوزه‌هاي علميه و مراكز فرهنگي‌مان بودجه مناسب پيش‌بيني شود. 
  
مديريت‌ها بايد كارآمد شود

امام جمعه موقت تهران توجه به اقشار آسيب‌پذير را در بودجه 97 بسيار مورد تأكيد قرار داد و گفت: در صحنه‌هاي خطر اقشار آسيب‌پذير هستند كه به ميدان مي‌آيند و هيچ‌گاه در اين صحنه‌ها اشراف و بالانشينان سينه سپر نكرده‌اند، پس بايد در بودجه جهت حمايت از اقشار ضعيف جامعه را در نظر داشته باشيم، چرا انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است و بايد توجه به آنها اولويت كار ما باشد. وي با تأكيد بر اينكه بايد تأمين بودجه را همراه با مديريت كارآمد در نظر بگيريم نه اينكه پول‌پاشي كنيم، توضيح داد: بايد براي حل مشكل بيكاري علاوه بر تأمين اعتبار، مديريت كارآمد داشته باشيم چرا كه بيكاري افسردگي و در نتيجه خشونت مي‌آورد و پرخاش و خشونت به اغتشاش مي‌انجامد. صديقي همچنين به اهميت موضوع اعتنا و احترام به مردم تأكيد كرد و گفت: شعارهاي غربي و وعده‌هاي كاذب و مبتذل ممكن است رأي قشري را جمع كند اما مردم ما متدين هستند و بايد اعتراض و مطالبه‌شان شنيده شود و اگر مي‌توانيم مشكلات مردم را حل كنيم در غيراين صورت وعده بي‌جا ندهيم يعني با مردم صادقانه سخن بگوييم و كار را به دست خود مردم بدهيم. 
  
ناراضي كردن مردم، بازي در زمين دشمن است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه عقل حكم مي‌كند برنامه‌ها و تلاش‌هاي ما برخلاف استراتژي دشمن باشد، گفت: وقتي دشمن تمام برنامه‌هاي خود را طوري تنظيم كرده است كه ملت ايران تحت فشار و نارضايتي باشد در نتيجه اگر هر مسئولي موجب نارضايتي مردم شود، حتماً در زمين دشمن بازي كرده است. 
سيد حسين نقوي حسيني در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با موضوع تحليل رويدادهاي اخير كشور با بيان اينكه اگر طي حدود 15 سال قبل دو هفته يك بار صنفي اعتراض مي‌كرد و يا تجمعي صورت مي‌گرفت در يك سال اخير گاهي شاهد سه تا چهار گروه اعتراض بوديم، گفت: بايد به اين اعتراضات رسيدگي و توجه مي‌شد و بايد براي حل مشكلات تلاش شود. به مجرد شروع اين اعتراضات دشمن فرصت‌طلبانه وارد ميدان شد. وي عنوان كرد: دشمن همه نيروها و همه امكانات خود را به صحنه آورد و بسيج شد. همه معاندين دور هم جمع شدند، از امريكا تا رژيم صهيونيستي و كشورهاي هم‌پيمان آنها در منطقه تا سلطنت‌طلبان و منافقين آمدند تا از نمد اعتراض كلاهي براي خود بدوزند، اغتشاش و بي‌نظمي ايجاد كنند و امنيت كشور را به خطر بيندازند. نقوي‌حسيني خاطرنشان كرد: بايد در دو حوزه تلاش كنيم، هوشيار و بيدار باشيم كه روند به چه جايي هدايت مي‌شود. در فضاي اقتصادي انتظار داريم مجلس و دولت از قوه مجريه تا كوچك‌ترين دستگاه‌ها رضايت‌مندي را در محور اهداف خود قرار دهند. 
مهمترين موضوع، امنيت، رضايت‌مندي مردم است زيرا دشمن در حوزه نارضايتي مردم تلاش مي‌كند. عقل حكم مي‌كند برنامه‌هايمان و تلاش‌هايمان را برخلاف استراتژي دشمن طراحي كنيم. ‌ 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار