کد خبر: 890600
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
زاگرس در زلزله
زمین لرزه های متعددی که دیروز و امروز در سومار رخ داد، شهر ایلام را هم لرزاند و مردم را به هراس انداخت ولی هم اکنون وضعیت در استان کاملا عادی شده و مردم به روال معمول خود بازگشته اند.

عادی بودن شرایط استان ایلام پس از زمین لرزه های دیروز در سومار کرمانشاه و زرنه ایوان در اغلب مناطق استان احساس شده و مردم به شرایط معمول خود بازگشته اند.

رضا همتی یکی از شهروندان ایلامدر این زمینه گفت: وقوع زلزله در شهر ایلام احساس شد به طوری که دیوار و درب منازل تکان خوردند.

وی گفت: با این وجود در شرایط کنونی همه چیز عادی است. در چنین شرایطی فقط باید خونسردی خود را حفظ کرده و در موقعیت ایمن قرار گیریم.

بنا بر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۲۹ دقیقه صبح دیروز تاکنون سومار و منطقه نزدیک به زرنه ایوان بارها لرزیده است.

زلزله خسارتی در پی نداشت

دیروز بلافاصله پس از زلزله مسئولان استان در شهرستان ایوان حاضر شده و شرایط را بررسی کردند. به گفته احمد کرمی معاون امور عمرانی استانداری ایلام این زمین لرزه خسارات جانی و مالی در پی نداشته است.

احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلاماظهار داشت: تیم های ارزیاب به محض وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند، توصیه شد که مردم تا ساعاتی در فضای باز باشند به خصوص مناطقی که نزدیک به کانون زلزله هستند.

وی افزود: چندین پس لرزه بالای ۵ ریشتر بعد از وقوع زلزله در منطقه به وقوع پیوست، تلفات جانی در این زمینه نداشتیم خسارات جزئی به دیوار برخی منازل روستایی وارد شده که هم اکنون اکیپ های ارزیاب در حال بررسی وضعیت هستند.

کرمی تصریح کرد: در شهر ایلام و برخی شهرهای استان از جمله گنجوان، صالح آباد نیز وقوع این زلزله احساس شد، خواهش ما در این زمینه این است که مردم ضمن این که خونسردی خود را حفظ می کنند در فضای باز باشند.

اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زرنه

احسان اکبری فرماندار شهرستان ایوان نیز از اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زرنه گفت.

در همین حال بر اثر زمین لرزه دیروز در مرز بین استان های ایلام و کرمانشاه امتحانات روز پنجشنبه نوبت عصر دانشگاه ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام لغو شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر