کد خبر: 890597
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مسئله اصلی کشور است، گفت: هر روز مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت:مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مسئله اصلی کشور است که متاسفانه مرد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار ندارد.

وی تصریح کرد: هر روز مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود و رشد بیکاری و تورم رو به افزایش است و رکورد هنوز پا برجاست و هیچ نشانه‌ای از خروج رکود در اقتصاد کشور وجود ندارد.

لطفی افزود: اظهارنظر مسئولان ارشد اجرایی در خصوص افزایش قیمت انرژی از جمله بنزین و گازوئیل و قطع بخشی از یارانه‌ها و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی سبب و عامل ایجاد ناامنی و بدبینی و در نهایت اعتراضات مردم نسبت به عملکرد اقتصادی دولت بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: علائماین مسائل را باید در بیکاری خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های ورشکستگی برخی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و جستجو کرد.

لطفی تصریح کرد: دولت می‌توانست برای عبور از این شرایط با مشورت نخبگان اقتصادی راه‌ حل‌های گونانگون در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: اغتشاشات چند روز اخیر که به توطئه جدید دشمنان انقلاب اسلامی کلید خورد با ورود قاطع و کوبنده و شکوهمند مردم به صحنه بسته شد، در اینکه این اغتشاشات ،اعتزاضات طبیعی و به حق مردم بود واقعیت امر حاکی از گرفتاری‌های روز افزون اقتصادی و معیشتی مردم طی سال‌های گذشته است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هرچند دولت یازدهم و دوازدهم در جهت ساماندهی اقتصادی کشور خدمات قابل توجهی داشته است اما شکوفایی و رونق اقتصادی و خروج از رکود به برجام گره زدند.

نا امیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام فتنه جدید دشمنان داخلی و خارجی در آینده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نگرش غلط و غیر واقعی روشنفکران غربگرا به اقتصاد درونزای ایران و تکیه همه جانبه به برجام و ضعف و ناتوانی مدیریت تیم اقتصادی دولت سبب ایجاد فاصله طبقاتی و موج جدیدی از فقر و محرومیت به کشور تحویل کرده است.

وی ادامه داد: از همه مهم‌تر ضعف و ناتوانی مدیریت دولت در برخی عرصه‌ها همانند حقوق‌های نجومی و اختلاس و غارت بیت‌المال توسط افراد نزدیک به کانون‌های قدرت و ثروت و رانتخواری نورچشمی‌ها و تجمع میلیاردها ثروت در دست اقلیت و تشدید فاصله طبقاتی عامل اصلی بر افزایش محرومیت بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:ملت ایران با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی و تظاهرات و اعلام پشتیبانی مجدد از نظام و رهبری سنگ تمام گذاشتند و حالا نوبت مسؤولان است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در اولویت اقدام خود قرار دهند.

طفی تصریح کرد: خسارت‌های برجام به مراتب بیشتر از فواید آن بود، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دستاورد برجام خسارت محض بود و رئیس بانک مرکزی اظهار داشت که دستاورد برجام هیچ بود.

امام جمعه ایلام گفت: نتیجه برجام تعطیلی مراکز حساس هسته‌ای و اخراج دانشمندان دلسوز اتمی و پلمب کردن مراکز تحقیقاتی که دستاورد زحمات ده‌ها سال رنج و مشقت و فداکاری چیز دیگری نبود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر