کد خبر: 890591
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
برای پی بردن به نژادپرست بودن ترامپ چندان نیازی به مطالعه نیست.
برای پی بردن به نژادپرست بودن ترامپ چندان نیازی به مطالعه نیست. به عنوان نشانه‌ای از این واقعیت اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در جلسه‌ای درباره اتباع برخی کشورهای مهاجر‌فرست کافی است. به خصوص که کاخ سفید هم تلاشی برای تکذیب نکرده است و همین سیلی دیگر از انتقادات از جانب برخی نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره را در پی داشته است.
 
روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار خبری افشا کرد که ترامپ در جلسه‌ای با برخی از سناتور‌‌‌ها در روز پنج‌‌شنبه حین بررسی سیاست‌های مهاجرتی و ذیل انتقاد به برنامه مهاجرپذیری لاتاری امریکا کشورهای هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی را چاله مستراح خواند. ترامپ در این جلسه با اشاره به حضور مهاجران از کشور‌‌‌هایی چون السالوادور، هائیتی و برخی از کشورهای آفریقایی در امریکا گفته است: «‌چرا مردم کشور‌‌‌هایی را که چاله مستراح هستند، به امریکا راه می‌دهیم؟» او همچنین با اشاره به حضور صد‌‌‌ها هزار مهاجر از کشور هائیتی گفته است:« برای چه ما این تعداد مهاجر هائیتیایی را می‌خواهیم؛ آنها را بیرون کنید.» این نخستین باری نیست که ترامپ با سخنان توهین‌‌آمیز از حضور مهاجران در امریکا انتقاد می‌کند و خواهان اخراج آنها از خاک امریکا می‌شود. او هفته گذشته نیز در اظهاراتی توهین‌آمیز افرادی را که با مجوز لاتاری – قرعه‌کشی سالانه دریافت ویزای سفر به امریکا – به خاک امریکا می‌آیند را زباله کشورهای‌شان توصیف کرده بود. کاخ‌سفید ساعاتی پس از انتشار سخنان ترامپ در جلسه خصوصی کاخ‌سفید با انتشار بیانیه‌ای بدون تکذیب گزارش رسانه‌های امریکا درباره اظهارات توهین‌آمیز ترامپ در توجیه موضع‌گیری ترامپ تأکید کرده که او برای منافع مردم امریکا کار می‌کند نه دیگر کشورها.  

نیویورک‌تایمز نیز پیش‌تر در گزارشی به نقل از ترامپ نوشته بود «‌اهالی هائیتی مبتلا به ایدز هستند و اگر شهروندان نیجریه پای‌شان به امریکا باز شود دیگر به آلونک‌های خود در کشورشان برنخواهند گشت.» ‌ سناتور جمهوریخواه، اورین هتچ در واکنش به این نقل قول از ترامپ در توئیتر نوشت که خواهان دریافت توضیحات بیشتر درباره سخنان ترامپ است. به گفته او مهاجرت افراد نخبه از همه کشورهای جهان به امریکا از عوامل خاص بودن امریکاست.  الیانا راس لیتنین، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان نیز در توئیتر نوشت: اطلاق واژه چاله مستراح به هائیتی، بی‌توجهی به خدمات مهاجران این کشور به امریکاست. او تأکید کرد چنین واژه‌‌‌هایی زیبنده کاخ سفید نیست. 
  
واکنش‌‌‌ها 

میا لاو، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا که خانواده او از هائیتی به ایالات متحده آمده است،‌ سخنان ترامپ را «‌غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز‌» خواند و ضمن آنکه خواستا ر عذرخواهی ترامپ شد افزود: «این رفتار رهبر ملت ما غیرقابل‌قبول است.» اریک پاولسن، همکار حزبی این نماینده مجلس امریکا هم صحبت‌های ترامپ را «‌کاملاً نامناسب‌» دانست. این عضو مجلس نمایندگان امیدوار است که ترامپ عذرخواهی کند.  لوئیس گویترز، نماینده کنگره از حزب دموکرات امریکا هم گفت: «الآن دیگر صددرصد مشخص شده که ترامپ یک نژادپرست است و آن ارزش‌‌‌‌هایی را که قانون اساسی ما تضمین می‌کند، قبول ندارد.» سناتور کماله هاریس هم یادآور شد: «مهاجران از جمله مهاجران هائیتی و آفریقایی بودند که امریکا را ساخته‌اند و به جای تحقیر آنها باید مورد استقبال قرار بگیرند.» سدریک ال ریچموند، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان اظهارات ترامپ را تأیید دیگری بر دیدگاه‌های ناآگاهانه نژادپرستانه وی خواند و ابراز نگرانی کرد که شعار هر روزه ترامپ مبنی بر اینکه عظمت را دوباره به امریکا بازمی‌گردانیم، اسم رمز شعار «امریکا را دوباره سفیدپوست می‌کنیم» باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
اقای ترامپ . وقتی پدر ٫ پدر بزرگت از چاه مستراح امد و ملت این سرزمین را به خاک و خون کشید تو کجا بودی؟ انها ملتی بودنند راست گو انسان دوست امیخته و طبیعت دوست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار