کد خبر: 890552
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
كميسيون شوراها هم از توضيحات شهرداري براي طرح جديد ترافيك قانع نشد
در ادامه مخالفت‌ها با طرح جديد ترافيك شهرداري، كميسيون شوراهاي مجلس هم با اجراي اين طرح مخالفت كرده است.
صادق محمودي

در ادامه مخالفت‌ها با طرح جديد ترافيك شهرداري، كميسيون شوراهاي مجلس هم با اجراي اين طرح مخالفت كرده است. در همين راستا رئيس پليس راهور تهران معتقد است: نبايد هيچ طرحي كه به مردم فشار مضاعفي بياورد يا دغدغه‌اي را به دغدغه‌هاي آنها اضافه كند، اجرا شود؛ همچنين برخي از اعضاي شوراي شهر تهران خواستار اجراي پايلوت طرح و رفع نقاط ضعف اين طرح شده‌اند. 
اصغر سليمي‌، نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهرداري برقراري عدالت اجتماعي را عامل اصلي اجراي طرح عوارض ترافيك مي‌داند تا در پي آن افراد بر‌اساس ضرورت و نيازي كه دارند به اين محدوده وارد شوند و نرخ‌هايي از 13هزار تومان تا 38‌هزارتومان نيز بر‌اساس ورود در ساعات اوج ترافيك و زمان خلوتي براي آن تعيين كرده است. 
عضو هيئت رئيسه كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس افزود: شهرداري بر اين موضوع تأكيد دارد كه طرح كنوني را با الگوي بسياري از كشورهاي موفق در اين حوزه تطبيق داده است، اما اعضاي كميسيون شوراها در پي استماع جزئيات اين طرح كه از سوي مسئولان شهرداري تشريح شد، به دليل احتمال تداوم وجود ترافيك و آلودگي هوا قانع نشدند و قرار بر اين شد كه آنها روي اين طرح بيشتر كار كنند و بعد از بررسي در شوراي شهر مجدد نتايج حاصل‌ شده را در اين كميسيون مطرح كنند. 
وي افزود: ما همچنان نگران اين هستيم كه اجراي طرح عوارض ترافيك نيز تأثيري در كاهش بار ترافيك و ميزان آلودگي هوا نداشته باشد و نه‌تنها اين معضلات برطرف نشود، بلكه با امكان ورود تمام خودروها به اين محدوده بر تشديد بار ترافيك و ميزان آلودگي هوا منتهي شود. 
  
هيچ تغييري در طرح زوج و فرد در سال آينده ايجاد نمي‌شود

به گفته پليس هم با تمهيداتي كه پيش‌بيني شده هيچ تغييري در ميزان سهميه‌ها و ميزان فروش روزانه طرح ترافيك به وجود نخواهد آمد. 
سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور تهران، درباره نحوه اجراي طرح زوج و فرد و طرح ترافيك در سال 1397 اظهار داشت: اين اطمينان خاطر را به شهروندان مي‌دهم كه همه دستگاه‌هاي مسئول اعم از پليس، شهرداري، وزارت كشور، مهم‌ترين دغدغه‌شان آسايش مردم است و نبايد هيچ طرحي كه به مردم فشار مضاعفي بياورد يا دغدغه‌اي را به دغدغه‌هاي آنها اضافه كند، اجرا شود؛ دليل اين همه كار كارشناسي و طولاني شدن موضوع هم رفع همين نگراني‌ها و دغدغه‌هاست.  رئيس پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينكه هنوز هيچ چيزي نهايي نشده است، گفت: روي اين طرح كار كارشناسي انجام مي‌دهيم. تاكنون اجراي اين طرح در حوزه زوج و فرد منتفي شده است و در سال 1397 هم مانند سال‌جاري طرح زوج و فرد بدون هيچگونه تغييري اجرا خواهد شد. 
  
طرح جديد نبايد ترافيك را افزايش دهد 

سردار مهماندار درباره سهميه اقشار مختلف براي ورود به طرح ترافيك اظهار داشت: در مورد طرح ترافيك سهميه‌هايي نيز وجود داشت كه به بعضي از اقشاري كه ضرورت ايجاب مي‌كرد وارد طرح شوند داده مي‌شد؛ مانند خبرنگاران كه براي تهيه خبر و پزشكان كه براي مراجعه به بيمارستان نيازمند ورود به محدوده طرح ترافيك بودند و همچنين جانبازان. 
   
لزوم اجراي «پايلوت» طرح جديد ترافيكي پايتخت

رئيس كميته سلامت شوراي شهر تهران، ري و تجريش هم پيشنهاد داد كه طرح جديد ترافيكي در ابتدا به صورت پايلوت اجرا شود. ناهيد خداكرمي با بيان اينكه همگان به اصلاح محدوده طرح ترافيك اذعان دارند و معتقدند كه طرح ترافيك فعلي كارآيي لازم را ندارد، گفت: با اين حال در طرح جديد ترافيك نبايد عجله كرد و براي شناسايي نقاط ضعف و قوت آن پيشنهاد مي‌شود اين طرح به صورت پايلوت اجرايي شود. 
وي با بيان اينكه عمده مراكز خريد در داخل محدوده طرح ترافيك است، اظهار كرد: اين موضوع تقاضاي سفر را افزايش داده و در نهايت موجب افزايش ترافيك و ايجاد گره‌هاي ترافيكي مي‌شود. بنابراين پيشنهاد مي‌شود شهرداري با ارائه مشوق‌هايي به اين مراكز، تمهيداتي را در نظر بگيرد كه برخي مراكز خريد به صورت داوطلبانه در ساعت غير پيك فعاليت كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار