کد خبر: 890489
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
ظریف قبل از ترک بروکسل:
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه جامعه جهانی با هر حرکتی که به تخریب برجام بینجامد مقابله خواهد کرد، تصریح کرد: برای اینکه ایران به برجام پایبند بماند لازم است همه منجمله آمریکا به برجام پایبند بوده و آن را اجرا کنند.

جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک بروکسل در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکراتش با سه وزیر اروپایی و موگرینی درباره برجام خاطرنشان کرد: آنچه دیروز و امروز در جلسات کاملا مشخص بود اجماع یکپارچه جامعه بین‌المللی بر این است هر حرکتی که به تخریب برجام بینجامد و برجام را بخواهند دستخوش تغییر کنند، غیرقابل قبول است و جامعه جهانی با آن مقابله خواهد کرد.

وی همچنین گفت: دیروز در روسیه نظر فدراسیون روسیه و وزیر خارجه کاملا مشخص بیان شد و امروز هر سه کشور عضو اتحادیه اروپا و خانم موگرینی که اعضای مذاکره کننده در برجام بودند، هم در جلسه با ما تأکید کردند که تمام تلاششان را برای تضمین بهره مندی مردم ایران از تمامی منافع برجام به عمل خواهند آورد و هم تا زمانی که آمریکا باید این کار را انجام دهد و هم به ویژه بعد از اینکه آمریکا تعلیق تحریم‌ها را همانطور که متعهد است در برجام، تمدید کرد، اتحادیه اروپا متعهد شده که اقداماتش را برای تضمین بهره مندی مردم از منافع اقتصادی برجام دوچندان کند.

ظریف خاطرنشان کرد: در مورد برخی روش‌ها مخصوصا روش‌هایی که برای فائق آمدن بر محدودیت‌های بانکی است بحث شد و در مصاحبه‌ای که سه وزیر اروپایی و خانم موگرینی داشتند تاکید کردند که ایران به برجام پایبند بوده و این پایبندی را آژانس باید تأیید کند که بارها این پایبندی را تایید کرده و ایران این حق دارد از تمام منافعش بهره‌مند شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما نیز تأکید کردیم برای اینکه ایران به برجام پایبند بماند لازم است همه منجمله آمریکا به برجام پایبند باشند و برجام را اجرا کنند و لازم است اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت گفتاری و علنی از برجام، در عمل هم اقداماتش را تقویت کند تا مردم از برجام بهره‌مند شوند.

وی گفت:‌ به نظر من پیام یکپارچه و محکمی ارسال شده، باید ببینیم نتیجه آن چه خواهد بود.

ظریف تصریح کرد: بارها گفته‌ایم ایران نشان داده به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند است، ولی همزمان هم نشان داده انتخاب‌های متعددی دارد و آن انتخاب‌ها حتما در جهت حفظ منافع مردم است.

وی درباره گفت‌وگویش با بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا نیز اظهار داشت: صحبت کوتاهی داشتیم درباره موضوعاتی که قبلا صحبت کرده‌ بودیم، بحث‌هایی که در روابط دوجانبه مطرح است منجمله بحث‌های مربوط به مسائل کنسولی و مسائل دیگری که بین دو کشور وجود دارد و مخصوصا در زمینه حرکتی که انگلیس باید انجام دهد برای پایان دادن به درگیری در بحرین و پایان دادن جنگ در یمن صحبت کردیم و امیدواریم دولت انگلیس اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
Mohammad Reza
|
United States
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
باز هم آقا ظریف افاضه فرمودند... حاج اقلی باز هم دروغ... چرا رو راست به مردم نمیگویی فرجام ۲ درباره برنامهای موشکی و منطقه ای ایران از امروز شروع شده است..واقعاً چیزه غربیست اینکه همه ملتهای دنیا برای گرفتن حق و حقوقشان با غرور و اطمینان وزیر اموره خارجه خود را به چنین نشستهای میفرستند. ولی بر عکس هرگاه آقای ظریف و رفقا به چنین نشستهای میروند چهار ستون بدنمان میلرزد که قول نابودی کدام قسمت از پیشرفتهای ایران را به زورگویان و زیاده خواهان شیطان صفت که هیچگاه ظرفیت معینی در درخواستهایشان وجود ندارد داده اند...خدا بخیر کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
1
تورا به خدا بیا پائین ،اینقد اراجیف نگو! همه چی دادین وچغندر هم بهتون ندادن !پس مغز خر خوردن که برجام رابه هم بزنن ؟ درجواب ... گویی تخت روانچی هم همین رو گفتم ،چرا اینقدر اصراردارین که حماقتتون را فریاد بزنین!
ترامپ اگاهانه رفتاربچگانه اختیارکرده ، شما از سردلدادگی ووادادگی به غرب وشایداز سرِبی مغزی!اینجور حرّافی میکنید.
ثابت شدکه حرف مفت مالیات نداره !.
دوستان اونور ابی ات به این نوع سخن گفتنت فقط نیشخند میزنن ،خود باختگی عریان تورا حتی بچه هافهمیدن !شمااَشراف ها ولیبرالهای خودباخته وناز پرورده را چه به دفاع از حقوق ملت ! اونیکه میخواد به پشتوانه خون شهدا محکم بایسته تو و رئیست نیستین !!! مطمئنا" شما نیستید!
هادی
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
دروغ بزرگ را با صدای بلند و داد و فریاد بگو تا همگان باورکنند، این مال بنجلی که به شما انداخته اند که اینهمه دفاع ندارد همه را با این برجام سر کار گذاشته اید تا هر روز بر مشکلات کشور افزوده و درنهایت اقتضاد فروبریزد و باز شما از رو نروید و از این مال بنجلی که خریده اید با پررویی دفاع کنید البته رفتار شما قابل درک است بعد از آنهمه هیاهوی تبلیغاتی و رجز خوانی رو ندارید بگویید اشتباه کردیم.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
تبلیغات و هیاهوی بیهوده شما در مورد برجام انسان را به یاد گوبلز نازی می اندازد زمانیکه که متفقین به دروازه های برلین رسیده بودند ولی گوبلز با بی خبر نگه داشتن مردم آلمان از پیروزیهای جدید از جبهه موسکو خبر میداد.

برای ترامپی که ضعف بینایی شدیدی دارد و جلوتر از ارگانهای جنسی خود را نمیبیند یعنی حرف زدن از سیاستهای ترامپ فقط از یک سری ساده لوح برمی آید که پنتاگون و سیا تحت هدایتهای اتاقهای فکر کاغذ را بدست وی میدهند تا بخواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار