کد خبر: 890486
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
نشست وزرای خارجه ایران، بریتانیا، آلمان، فرانسه و با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل پایان یافت و موگرینی در پایان نشست از تصمیم این اتحادیه برای حفظ برجام سخن گفت.

جوان آنلاین: نشست وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی (بریتانیا، آلمان و فرانسه) با حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دقایقی قبل پایان یافت.

در این نشست که ظهر امروز (پنجشنبه) در مقر اتحادیه اروپا برگزار شد، طرفین در خصوص اقدامات لازم در شرایط کنونی به منظور تداوم اجرا و پایبندی همه طرف‌های برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست بر اهمیت تعهد همه طرف‌ها، به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بر اجرای برجام در شرایط کنونی تاکید کرد.
خانم فدریکا موگرینی و وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان در این جلسه به طور مشترک، بر تعهد دولت‌های خود بر اجرای برجام به عنوان یک دستاورد منحصر به فرد دیپلماسی چند جانبه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به طور جداگانه با وزرای خارجه کشورهای انگلستان، آلمان و خانم موگرینی ملاقات و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.‌

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در این نشست بامداد امروز (پنجشنبه) وارد بلژیک شد.

محمدجواد ظریف به همراه زیگمار گابریل، بوریس جانسون و ژان ایو لودریان همتایان آلمانی، بریتانیایی و فرانسوی با فدریکا موگرینی در این نشست آخرین روند اجرای برجام را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

موگرینی در نشست خبری با لو دریان، جانسون و گابریل پس از دیدار با ظریف عنوان کرد که اتحادیه اروپا موضع خود را به صراحت اعلام کرده است. برجام نتیجه‌بخش بوده است و مصمم هستیم که این توافق را حفظ کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نشست با لودریان همتای فرانسوی دیداری دوجانبه داشت.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت اجرای تعهدات کشورهای عضو برجام، بر نقش فعال‌تر کشورهای اروپایی در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار بر اهمیت اجرای برجام و عزم فرانسه در این زمینه تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با همتای بلژیکی خود نیز دیدار خواهد کرد.

ظریف روز گذشته نیز در سفری چند ساعته به مسکو در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره برجام به گفت‌وگو پرداخت.

دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا روز جمعه قرار است یکبار دیگر درباره تمدید معافیت‌های تحریمی ایران تصمیم‌گیری کند.

ترامپ اواسط ماه ژانویه با دو ضر‌ب‌الاجل روبرو است و یکی از آنها گزارش درباره پایبندی ایران به مفاد برجام و دیگری تمدید معافیت‌های تحریمی برای ایران است که عدم تمدید این معافیت‌های تحریمی به مفهوم خروج آمریکا از برجام است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
دل بستن به سراب همینه
امضای جان کری تضمیننه
گردخاک برجام افتاد و چهره تابان و مشعشعش چنان رخ نمایاند معلوم شد کدخدا رو در تغییر فصل سال باید دمشو ببینیم و بریم برا پاچه خواری و هر سه ماه اضطراب بکشیم که اگر امضا نکنه تلیق بی آب و نون رو چی میشه. ترس از آمریکا را به سیاست اجرایی الزامی تبدیل کردند
برجام عزت آورد این بود؟
این که که شبیه شب مصیبت دادن یارانه ها شده
بدبختی ما اینه از قوانین بین المملل و حق ان پی تی گذشتیم و سر عزت فنی و... رفتیم مذاکره کردیم و از حقوقمون به شرط تاییدهای موقتی سه ماهه آمریکا گذشتیم و چی بدست آوردیم در عمل؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار