کد خبر: 890437
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بازگذاشتن دست تروريست‌ها و حذف ضدتروريسم در فضاي مجازي
صفحه‌ رسمي پايگاه اطلاع‌رساني حفظ و نشر آثار سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اينستاگرام توسط اين شبكه اجتماعي بسته شده است...
فرزين ماندگار

صفحه‌ رسمي پايگاه اطلاع‌رساني حفظ و نشر آثار سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اينستاگرام توسط اين شبكه اجتماعي بسته شده است و در جست‌وجوهاي اين شبكه نمايش داده نمي‌شود. در حالي‌كه برخي شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان در فضاي مجازي حتي با وجود تشويق به فعاليت‌هاي تروريستي حاضر نيستند صفحات و كانال‌هاي مروج خشونت را فيلتر كنند، روز گذشته شبكه اجتماعي اينستاگرام اقدام به حذف حساب كاربري سردار سليماني كرد. صفحه اينستاگرام سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران در حالي توسط اينستاگرام از دسترس خارج شد كه اين صفحه يكي از پرطرفدارترين صفحات اين شبكه اجتماعي بود و صدها هزار دنبال‌كننده داشت. اينستاگرام همه اطلاعات روز صفحه اينستاگرام سردار قاسم سليماني را از دسترس خارج كرده است. ساعاتي پيش از آن نيز اينستاگرام پستي را درباره نابودي داعش از اين صفحه پاك كرده بود؛ پستي كه از سوي اينستاگرام حذف شد، مربوط به كليپي مي‌شد كه در آن به جنايات هولناك داعش و اهداف آنها مي‌پرداخت. 

اين اولين‌باري نيست كه اينستاگرام، صفحه سردار سليماني را از دسترس خارج كرده است؛ تاكنون چندين بار اين صفحه و صفحه نشر آثار امام خميني و سيد حسن نصرالله نيز بسته شده است. مقام معظم رهبري، در تقدير از عملكرد سردار سليماني، از او به‌ عنوان «شهيد زنده» نام برده‌ است. اين روزها سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل و امريكا و نيز عربستان با هدايت برخي از عوامل خود در داخل كشور و استفاده از كانال‌هاي يك شبكه اجتماعي از اعتراض‌هاي بحق مردم درباره گراني سوءاستفاده‌ و در چند شهر و شهرستان اقدام به خرابكاري و سلب آرامش مردم كرده‌اند ولی هيچ اقدام مناسبي براي جلوگيري از ترويج خشونت و فعاليت‌هاي مروج تروريسم از سوي گردانندگان اين شبكه‌ها صورت نگرفت،‌اما همين شبكه‌ها اقدام به حذف پست‌ها و صفحاتي مي‌كنند كه در حال مبارزه با تروريست‌هاي داعش و افشاگري عليه آنها هستند.

آزادي‌بيان و انتقال آزاد اطلاعات، شعارهايي است كه از سوي دولت‌هاي غربي سرداده مي‌شود و آن را براي كشورهاي ديگر نيز تجويز مي‌كنند،‌اما همين دولت‌ها به شيوه‌هاي مختلف انواع محدوديت‌ها را براي شهروندان خود ايجاد  و از اهرم سانسور براي شنيده نشدن ديگر صداها استفاده مي‌كنند. برخورد با شبكه‌هاي ماهواره‌اي پرطرفدار مثل پرس تي وي و به كار بردن اهرم‌هايي براي حذف شبكه‌هايي از اين دست از ماهواره و در مقابل ايجاد، حمايت و انتشار گروه‌هاي تروريستي در سطح جهان از همين سياست‌هاي مزورانه و رياكارانه حكايت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار