کد خبر: 890425
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
نوع رفتارهای کمیته انضباطی در صدور احکام برای جریمه تیم‌های حاضر در لیگ برتر طی هفته‌های اخیر باعث تعجب اهالی و علاقه‌مندان به فوتبال شده است.
فریدون حسن
نوع رفتارهای کمیته انضباطی در صدور احکام برای جریمه تیم‌های حاضر در لیگ برتر طی هفته‌های اخیر باعث تعجب اهالی و علاقه‌مندان به فوتبال شده است. 
صدور حکم محرومیت 30 روزه برای سرور جباروف بعد از اظهارنظر جنجالی برانکو، سرمربی پرسپولیس و متعاقب آن کاهش این محرومیت به یک جلسه، صدور احکام جریمه نقدی برای پرسپولیس و استقلال که دیروز قبل از آغاز رقابت‌های این هفته لیگ برتر اعلام شد را بگذارید در کنار سکوت یک هفته‌ای این کمیته پیرامون اتفاقاتی که جمعه هفته قبل در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ داد و خود تبریزی‌‌ها به آن معترفند تا متوجه شوید چرا برخوردهای کمیته انضباطی همه را متعجب کرده است. 
این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انظباطی در آخرین حرف‌های خود عنوان کرده بود: «کمیته انضباطی قانون را برای همه تیم‌‌ها چه پرطرفدار و چه بدون تماشاگر به صورت یکسان و عادلانه اجرا می‌کند.»
شنیدن چنین حرفی باعث خوشحالی است اما وقتی پای عمل به میان می‌آید، آنوقت شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. امروز اهالی فوتبال شاهد هستند که کمیته انضباطی در صدور احکام محرومیت برای تیم‌‌ها دچار نوسان است. در حالی که احکام مربوط به تیم‌‌هایی چون پرسپولیس و استقلال بلافاصله بعد از مسابقه و یا حداقل فاصله زمانی (24 یا 48 ساعت بعد از مسابقه صادر می‌شود اما درخصوص برخی تیم‌‌ها این موضوع صادق نیست. کمیته انضباطی در خصوص حرکت خشن یک بازیکن تا وقتی که رسانه‌‌ها به آن نپرداختند و سروصدا بلند نشد سکوت مطلق کرده بود و بعد از آن هم نتوانست تصمیم قاطعی اتخاذ کند و در دو مرحله اقدام به صدور حکم کرد. اینها با آنچه که رئیس کمیته انضباطی از آن حرف می‌زند منافات دارد. 
نوع نگاه کمیته انضباطی به رفتار تلافی‌جویانه برخی هواداران فوتبال باعث می‌شود که خواسته یا ناخواسته قضاوت اهالی فوتبال درخصوص این کمیته به سمت و سویی سوق پیدا کند که حتماً مسئولان کمیته انضباطی آن را نمی‌پسندند اما باید این حق را به هواداران فوتبال بدهند که تا زمانی که این نوع برخورد‌‌ها وجود داشته باشد این قضاوت‌‌ها نیز وجود خواهد داشت. 
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مأمور و مسئول برقراری آرامش و حفظ اخلاق و منش پهلوانی و بازی جوانمردانه در فوتبال باشگاهی است آن هم با اتخاذ تصمیم‌های درست و جریمه‌‌ها و محرومیت‌های بازدارنده، اما وقتی نوع صدور احکام کمیته به جری‌تر شدن یک عده و محرومیت‌های مداوم عده‌ای دیگر منجر می‌شود آن وقت این وظیفه و این مأموریت به‌رغم تمامی تلاشی که مسئولین زحمتکش این کمیته انجام می‌دهند ناقص می‌ماند. 
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز باید این حق را به هواداران برخی تیم‌‌ها بدهد که نسبت به عملکرد و نوع نگاه این کمیته انتقاد داشته باشند. مسئولان کمیته انضباطی باید متوجه این حقیقت باشند که اعتراض هواداران و باشگاه‌‌ها به آرای آنها تنها به تعداد این آرا و یا تعداد زیاد هفته‌های محرومیت و جریمه تیم‌‌ها بر‌نمی‌گردد، بلکه بیشتر مربوط به مسائلی است که در بالا گفته شد. بنابراین به نظر می‌رسد مسئولان کمیته انضباطی حداقل برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن این نگاه منفی باید در خصوص نوع صدور احکام برای تیم‌های مختلف توضیح قانع‌کننده‌ای برای اهالی فوتبال داشته باشند چراکه ادامه این روند به طور حتم ضربه به فوتبال باشگاهی و از همه مهم‌تر ضربه به جایگاه و اهالی این کمیته و مسئولان زحمتکش آن است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار