کد خبر: 890422
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
پشت پرده انتقال 160 میلیون یورویی کوتینیو به بارسا
در حالی فلیپه کوتینیو با یک قرارداد نجومی از لیورپول راهی بارسا شد که شاید خیلی‌‌ها ندانند در پشت پرده این انتقال که هافبک برزیلی را تبدیل به دومین بازیکن گران جهان کرده است...
سعید احمدیان

در حالی فلیپه کوتینیو با یک قرارداد نجومی از لیورپول راهی بارسا شد که شاید خیلی‌‌ها ندانند در پشت پرده این انتقال که هافبک برزیلی را تبدیل به دومین بازیکن گران جهان کرده است، یک ایرانی حضور دارد. کیا جورابچیان مدیر برنامه ایرانی کوتینیو است، ایجنت رسمی فیفا که نامش در بین 10 مدیربرنامه مشهور فوتبال جهان دیده می‌شود و در سال‌های اخیر خیلی از قراردادهای جنجالی و البته گرانقیمت با نام او پیوند خورده است. 
شاید خیلی‌‌ها در ایران کیا جورابچیان را به واسطه حضورش کنار کارلوس ته وز بازیکن مشهور آرژانتینی بشناسند، چند سال پیش بود که نام کیا جورابچیان در رسانه‌های ایران سر زبان‌‌ها افتاد، مدیر خندان ایرانی که گفته می‌شود مدیربرنامه خیلی از ستاره‌های برزیلی فوتبال دنیاست، متولد تهران است اما در کودکی به واسطه کارش به انگلیس مهاجرت می‌کند و در لندن بزرگ می‌شود. از دوستان بسیار نزدیک آبراموویچ مالک میلیاردر چلسی به حساب می‌آید و سال‌‌ها سهامدار باشگاه پرطرفدار کورینتیانس در برزیل بود. او سال ۲۰۰۴ در لندن، آژانس انتقال بازیکن خود را تأسیس‌‌ کرد و خیلی زود توانست به توفیق‌های بزرگی برسد. 
   
در جست‌وجوی استعدادها

شرکت او معمولاً با هر بازیکنی قرارداد نمی‌بندد و سراغ کسانی می‌رود که در آینده سود گزافی برایشان خواهد داشت. اغلب ستاره‌های لیگ برزیل با کیا جورابچیان قرارداد دارند و با دخالت او به فوتبال اروپا خواهند رفت. او در سال‌های گذشته در انتقال بازیکنان نامی برزیل به قاره سبز نقش بسیاری داشته و در مهد فوتبال دنیا، فرد بسیار معروفی به شمار می‌رود. 
 جورابچیان به دلیل رابطه بسیار نزدیکی که با آبراموویچ و مورینیو دارد، با این باشگاه معمولاً دادو‌ستد زیادی می‌کند. پنج بازیکن او در این باشگاه بازی می‌کنند. جورابچیان در خرید دیگر بازیکنان هم همواره به آنها مشورت می‌دهد. جورابچیان در سال‌های گذشته همواره مورد توجه رسانه‌های انگلستان هم بوده اما هیچ‌گاه با خبرنگاران گفت‌وگو نمی‌کند. 
جورابچیان مدیربرنامه بازیکنانی مانند داوید لوئیز، اسکار و مارکینیوس از برزیل و ته وز آرژانتینی است. جورابچیان که رابطه بسیار خوبی با باشگاه سیتی دارد، سپس کمک کرد ته وز از یونایتد راهی سیتی شود تا یکی از جنجالی‌‌‌ترین انتقالات فوتبال انگلیس رقم بخورد. وی همچنین مدیر برنامه‌های کاکا، ستاره تازه بازنشسته برزیلی هم بود. او سال 2009 قصد داشت کاکا را از میلان به سیتی منتقل کند؛ اما در نهایت او با 65 میلیون یورو سر از رئال در آورد. ایجنت ایرانی چند سال پیش باعث انتقال مارکینیوس ناشناخته با 5/4 میلیون یورو به رم شد و یک سال بعد با 40 میلیون یورو این بازیکن را به پی‌اس‌جی منتقل کرد. این پرسود‌‌‌ترین انتقالی بوده که جورابچیان در مدت زمانی اندک انجام داده است. 
   
مرد سایه ستاره‌ها

در حالی چند روز پیش خبر انتقال کوتینیو به بارسا با مبلغ 160 میلیون یورو رسماً اعلام شد که پشت پرده این انتقال مدیر برنامه ایرانی ملی‌پوش برزیلی حضور داشت. روزنامه مارکای اسپانیا در گزارشی درباره مدیر برنامه ایرانی کوتینیو نوشته است: هیچ انتقال بزرگی بدون مشارکت افراد متعددی که پشت صحنه کار را پیش می‌برند، امکان تحقق ندارد و این موضوع در مورد جدید‌‌ترین صید بارسلونا یعنی فیلیپه کوتینیو هم صادق بود، موردی که ایجنت این بازیکن برزیلی یعنی کیا جورابچیان نقشی کلیدی در به سرانجام رسیدن آن ایفا کرد. 
جورابچیان زمانی که کوتینیو در ابتدای فوتبالش قرار داشت و بازیکن مطرحی نبود، این بازیکن را زیر نظر داشت و این بازیکن را از سوی همکاران آژانس استعدادیابی خود کشف کرد. جورابچیان پس از امضای قراداد کوتینیو با بارسا ستاره برزیلی را در شاد‌‌ترین روز زندگی‌ ورزشی‌اش که زمان پیوستن به بارسلونا بود، همراهی کرد. او کنار کوتینیو در تور درون باشگاه و هنگام امضای قرارداد با بارسا حضور داشت. جورابچیان استعدادیاب‌های زیادی دارد که در سرتاسر جهان به دنبال پیدا کردن جوان‌های مستعد هستند. کوتینیو هم یکی از همین بازیکنان بااستعداد بود که جورابچیان خیلی زود و در زمانی که این بازیکن برزیلی خیلی جوان بود با او ارتباط برقرار کرد و نمایندگی او را برعهده گرفت تا سفر طولانی آنها آغاز شود تا لیورپول و حالا تا نوکمپ. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار