کد خبر: 890414
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
جنرال‌موتورز به منظور جلوگيري از آلودگي هوا و حفظ محيط‌زيست، قصد دارد تا سال ۲۰2۲ تعداد خودروهاي برقي و الكتريكي خود را به طور قابل‌ملاحظه‌اي افزايش دهد. 
به گزارش رويترز، ماري بارا، مدير ارشد اجرايي شركت جنرال موتورز به طرفداران و مشتريان خود قول داده است كه در راستاي اقدامات جهاني غول‌هاي خودروسازي بين‌المللي براي جلوگيري و كاهش ميزان انتشار آلاينده‌ها به جو زمين و حفظ بيشتر محيط‌زيست، تعداد خودروهاي برقي و الكتريكي خود را تا سال ۲۰۲2 افزايش چشمگيري دهد. 
بسياري از كشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و كاهش ميزان انتشار آلاينده‌ها و گازهاي گلخانه‌اي و حفظ بيشتر محيط‌زيست، خودروهاي تمام الكتريكي و برقي را به توليد انبوه برسانند. 
افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاك موجب شده است، شركت‌هاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يك از برنامه‌هاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي كنند. 
دولت‌هاي بسياري همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مكزيك، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند كه قصد دارند به‌منظور جلوگيري از آلودگي هوا، حفظ محيط‌زيست و كاهش دماي كره‌زمين، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتاً تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدوداً دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام كنند. 
بسياري از شركت‌هاي خودروسازي در جهان عزم خود را براي توليد انبوه خودروهاي برقي جزم كرده و از برنامه‌هاي خود بدين منظور رونمايي كرده‌اند. 
مديران شركت جنرال‌‌موتورز نيز هم راستا با اين اتفاقات به سرمايه‌گذاراني كه همواره در توسعه صنعت خودروهاي برقي و الكتريكي شك و ترديد داشته‌اند، هم‌اكنون تعهد داده است كه از طراحي، توليد، خريد و فروش خودروهاي پاك برقي و الكتريكي سودآوري بسياري ايجاد خواهد كرد. جنرال‌موتورز بدين ترتيب قصد دارد كه با جلب رضايت و اطمينان خاطر سرمايه‌گذاران و سهامداران اين غول خودروسازي، همانند بسياري از همتايان خود در جهان به توسعه و گسترش صنعت اين خودروهاي پاك روي آورد و از عرصه رقابت تنگاتنگي كه ميان خودروسازان بين‌المللي به وجود آمده، عقب نماند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار