کد خبر: 890355
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از شروع عملیات اجرایی مهار دومین کانون بحرانی فرسایش خاک (گالی) استان در حوزه کندران بندرلنگه خبر داد.

ابوالقاسم حسین پور گفت: شناسایی و مهار کانون های بحرانی گالی در زمره اولویت های طرح آبخیزداری و حفاظت خاک در سطح استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: پس از تجربه موفق آبخیزداری استان در تثبیت گالی دشت گزیر بندرلنگه با بهره گیری از دانش بومی و انجام مطالعات کنترل گالی حوزه کندران در سطح 25800 هکتار، مهار دومین کانون بحرانی گالی در استان در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت.

حسین پور تصریح کرد: عملیات اجرایی مهار گالی کندران با هدف کنترل فرسایش خاک، حفاظت از اراضی و رفع مخاطرات تهدید گالی از روستای کندران و تاسیسات آن در پاسخ به مطالبات اجتماعی و برطرف کردن دغدغه های مردم در این زمینه در سه جبهه کاری آغاز و بصورت همزمان و توامان اجرا می گردد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان با تشریح برنامه های پیش بینی شده در طرح کنترل گالی و عملیات فازهای اجرایی مذکور افزود: کنترل سیل رودخانه گلنگو و جلوگیری از انحراف سیلاب به دشت کندران از طریق ساماندهی رودخانه و احداث سیل بند در فاز نخست، کاهش رواناب ورودی به سایت گالی با احداث بندها و تیربندهای خاکی برگرفته از دانش بومی توام با عملیات بیولوژیک و کاشت درختان مثمر و غیرمثمر محلی سازگار با اقلیم منطقه با مشارکت مردم در فاز دوم و تثبیت سایت بحرانی گالی با احداث سازه های کنترل گالی از پایین دست با الگوی پنجه به پاشنه و همچنین بازسازی سازه های قدیمی موجود در سایت با حفظ هویت تاریخی و باستانی آن با استفاده از مصالح ساروج برای نخستین بار در آبخیزداری استان در فاز سوم در دست اجراست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار