کد خبر: 890335
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرزخبرداد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از کسب رتبه نخست کشور توسط این استان در رونق بخش تولید خبر داد.

ایرج موفق در نشست فعالان اقتصادی با معاون وزیر که در سالن جلسات شرکت شهرک های صنعتی البرز برگزار شد، با بیان اینکه البرز رتبه اول رونق تولید و رتبه دوم نوسازی و بازسازی صنایع در کشور را از ان خود کرده است، اظهار کرد: این استان موفق به کسب  رتبه دوم پرداخت مستقیم بانک ها به واحدهای صنعتی در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه البرز به عنوان کوچکترین استان کشور از نظر مساحت موفق شده سه شهرک صنعتی نجم آباد، نظرآباد ۲ و اشتهارد دو را به ظرفیت بخش شهرک های صنعتی خود بیفزاید، افزود: طبق برنامه ریزی و رایزنی های صورت گرفته صنایع پاک و هایتک در شهرستان طالقان راه اندازی و ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ۱۶۰ معدن فعال فلزی، غیر فلزی و مصالح در استان البرز وجود دارد که از این میزان ۸۵ درصد معادن به مصالح ساختمانی باز می گردد، تصریح کرد:آثاری از طلا در معادن البرز شناسایی شده که مطالعات لازم توسط محققان در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه از فعال سازی ۱۸ معدن راکد در استان البرز خبر داد و گفت: ۶۵ هزار واحد صنفی و ۱۳۱ اتحادیه در بخش های مختلف در استان البرز فعالیت دارد.

در ادامه رحیم بنا مولایی رییس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه هدف گذاری جدی برای صادرات در حوزه تشکلات مختلف در نظر گرفته است، ادامه داد: همکاری و تعامل خوبی با شرکت شهرک های صنعتی داریم همچنین باید به این امر نیز اذعان داشت که هم افزایی و هم سویی تحقق مطالبات بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد شهرک تخصصی برای پوشاک در استان البرز، افزود: کارخانه فخر ایران از طرفیت مناسبی برای تحقق این پیشنهاد برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار