کد خبر: 890332
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: چند سال اخیر در استان شاهد رشد صعودی ازدواج زود هنگام در اردبیل هستیم که بر همین اساس برای حل این دغدغه همه دستگاه‌ها در سطح و نقش خود باید همت کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فریبا محمدلو در نشست هم اندیشی کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با موضوع ازدواج زودرس و طلاق ناشی از آن در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مشکلات و آسیب‌ها در همه مسائل وجود دارند اما وقتی مشکلات در جامعه احساس می‌شود باید به دنبال ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده و عملی برای حل مشکلات بود.

وی با اشاره به معضل ازدواج زودرس که گریبان‌گیر برخی دختران است، تصریح کرد: از مهمترین عوامل ازدواج زودرس در جامعه امروزی توجه نکردن به بعد تربیتی دانش‌آموزان و عدم آگاهسازی آنان و اولیای آنهاست و در این راستا باید آموزش‌های لازم به افراد داده شود تا بتوان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: در مدرسه‌ای که مدیر آن هیچ آگاهی نسبت به مسائل موجود ندارد پس دغدغه‌ای نیز برای حل آن نخواهد داشت، بنابراین باید ابتدا به فکر ارتقای فکری مدیران مدرسه باشیم.

محمدلو بیان کرد: از دیگر عوامل ازدواج زودرس و افزایش طلاق بعد از آن، می‌توان به پایین آمدن سطح تحمل و تاب آوری دختران امروزی و وجود تبعیض جنسیتی در خانواده‌ها اشاره کرد که زمینه‌ساز ازدواج زودرس و برخی مشکلات می‌شود.

رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمار طلاق در استان اردبیل طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، گفت: فرهنگسراها و آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری از ازدواج‌های زودرس و طلاق ناشی از آن را به عهده دارند.

نسرین اقبالی تصریح کرد: با وجود برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های لازم در آموزش و پرورش، وجود برخی محدودیت‌ها سبب شده است که اقدامات انجام شده آن گونه که انتظار می‌رفت بازخورد مثبتی را در جامعه نداشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر