کد خبر: 890324
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
معاون کنسولی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت سرنشینان کشتی چینی آتش گرفته گفت: از ۹ صبح شعله‌ها کم شده و فردا هفت صبح به وقت شانگ‌های یک کشتی آتش نشان ژاپنی برای مهار آتش اعزام خواهد شد.
خبرگزاری دانشجو: حسن قشقاوی، در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته پیرامون مهار نفتکش آتش گرفته در آب‌های چین که جمعی از هم وطنان ایرانی نیز در آن حضور داشتند گفت: در آخرین تماسی که با کنسولگری ایرانی در شانگ‌های داشتم اعلام شد از ۹ صبح شعله‌ها کمتر شده و یک هیئت برای نجات به چین فرستاده شده است و امیدواریم تا آتش هر چه زودتر مهار شود.

وی افزود: از سوی دیگر یک کشتی آتش نشان از ژاپن برای مهار این آتش به سمت چین حرکت کرده است و فردا هفت صبح به وقت شانگ‌های در آنجا مستقر خواهد شد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: همکاران ما در جمهوری اسلامی به مقامات چینی خبر دادند که حاضریم تیمی از تهران به چین برای امداد به این موضوع اعزام کنیم و حتی ایران آماده است هر اقدامی که ریسک بالایی هم داشته باشد انجام دهد.

قشقاوی در خصوص آمار احتمالی اجساد نیز گفت: در حال حاضر فقط یک جنازه از سرنشینان کشتی پیدا شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا چین نمی‌تواند برای مهار این آتش از تکنولوژی کشور‌های دیگر استفاده کند گفت: از نظر تکنولوژی چین کمتر از آمریکایی‌ها نیست و از طرف دیگر آن‌ها با وجود نزدیکی جغرافیایی به حادثه موضوع را با کنترل و تسلط بیشتری رصد می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار