کد خبر: 890308
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
معاون وزیر نفت:
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تثبیت تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تثبیت تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

علیرضا صادق‌آبادی اظهار داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینی به وسعت بیش از 700 هکتار بنا شده، دو هزار کیلومتر در آن لوله‌کشی شده و 55 هزار تن سازه فلزی در آن استفاده شده است.

وی ادامه داد: تولید اولین فاز این پالایشگاه پس از یازده سالدر روز‌های میانی دی امسال با 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در روز تثبیت شده است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: این پالایشگاه تنها پالایشگاه در دنیا است که ظرفیت تولید 36 میلیون لیتر بنزین یورو 5 را دارد و با شرکت پالایش نفت بندرعباس در مجموع 50 درصد تولید بنزین با کیفیت کشور را برعهده دارد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز پس از این بازدید گفت: بنزین تولیدی در این پالایشگاه با اکتان بالای 91 و بنزین زیر یک درصد است که سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

محمد علی دادور افزود: با برطرف کردنبرخی تنگنا‌های مالیتکمیل فاز‌های دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین با کیفیت یورو 5 این مجتمع به 36 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون افزون بر بنزین، پنج میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت هواپیما و چهار میلیون لیتر گازوئیل نیز تولید می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر