کد خبر: 890284
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد گفت: كارت خريد جهيزيه به ارزش 5/2 تا ۵ ميليون تومان از سال ۹۷ به مددجويان در آستانه ازدواج اهدا مي‌شود.
فاطمه رهبر از طراحي «كارت خريد جهيزيه» به ارزش 2/5 ميليون تا 5ميليون تومان براي مددجويان در سال 97 خبر داد و گفت: اين طرح باهدف ارتقاي كيفيت خدمات و خريد كالا‌هاي موردنياز بر اساس سليقه مددجو اجرا مي‌شود. وي افزود: بر اين اساس كميته امداد در حال امضاي تفاهم‌نامه همكاري با فروشگاه‌ها و توليدكنندگان كالا است تا مددجو با توجه به نياز و بر اساس سليقه خود براي خريد جهيزيه به فروشگاه ‌طرف قرارداد مراجعه كند. رهبر با اعلام اينكه تا پايان امسال بايد 80‌هزار سري جهيزيه و كمك‌هزينه ازدواج به جوانان مددجو و نيازمند متقاضي اهدا شود، گفت: در 9ماهه نخست امسال 32‌هزار سري جهيزيه به افراد متقاضي پرداخت شد. وي بابيان اينكه امسال 300‌ميليارد تومان اعتبار براي تأمين جهيزيه و كمك‌هزينه ازدواج مددجويان اختصاص‌يافته است، گفت: از اين رقم 140‌ميليارد تومان از بودجه دولت و همچنين 60‌ميليارد تومان هم از طريق مشاركت‌هاي مردمي تأمين مي‌شود.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد ادامه داد: 100‌ميليارد تومان از اعتبارات مورد نظر نيز براي پرداخت وام ازدواج به زوج‌هاي جوان مددجو توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت پرداخت مي‌شود.  رهبر با اشاره به اينكه در سال گذشته 120‌هزار سري جهيزيه به متقاضيان اهدا شد، گفت: به دليل كمبود منابع مالي تعداد زيادي از مددجويان در صف دريافت جهيزيه بودند كه خوشبختانه اسفند سال‌95 به تمام متقاضياني كه از چهار‌سال پيش از آن در صف بودند جهيزيه و كمك‌هزينه ازدواج پرداخت شد. هم‌اكنون، جوان مددجويي پشت صف دريافت جهيزيه يا كمك‌هزينه ازدواج نيست. وي همچنين ارزش واقعي هر سري جهيزيه را 6تا 7ميليون تومان اعلام كرد.  معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد با بيان اينكه خدمات كميته امداد فقط به اهداي جهيزيه يا كمك‌هزينه ازدواج به مددجويان محدود نمي‌شود، افزود: زوج‌هاي مددجو از مشاوره‌هاي قبل، حين و بعد از ازدواج اين نهاد استفاده مي‌كنند به‌طوري‌كه آمار طلاق در مددجويان كميته امداد بسيار كمتر از آمار طلاق در كشور و كمتر از يك درصد است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار