کد خبر: 890277
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور در تشريح جزئيات طرح ترافيك پيشنهادي شهرداري تهران با اشاره به  اينكه هنوز اين طرح نهايي و تصويب نشده، معتقد است طرح جديد ترافيك تنها در صورتي مي‌تواند به تصويب شوراي ترافيك تهران برسد كه الزامات زير ساختي طرح به تصويب پليس راهور تهران برسد و قطعاً در صورت تصويب و اجراي اين طرح و برداشته شدن سهميه‌ها، 118‌هزار مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافيك در اختيار تمام مردم قرار مي‌گيرد. 
پوريا محمديان يزدي در تشريح پيشنهاد جديد شهرداري تهران براي طرح ترافيك گفت: شهرداري تهران بر اساس پيشنهاد جديد خود با هدف بهبود عملكرد يا ارتقاي عملكرد طرح ترافيك و محدوده زوج و فرد به شهر تهران موضوعاتي را مطرح كرده كه بايد به شوراي ترافيك تهران ارائه كند تا مورد بحث و بررسي قرار گيرد. 
وي تأكيد كرد: به دنبال اين هستيم كه مكانيزمي براي اين موضوع مشخص شود. در حال حاضر مكانيزمي كه توسط شهرداري اعلام مي‌شود بر اساس مدلي است كه در جهان اجرا شده و آن مدل با مكانيزم مديريت قيمتي و بر اساس تعرفه و قيمتي است كه با سياست تشويق و ضد‌تشويق و بر اساس قيمت مشخص مي‌شود و رفت و آمد و ورود به طرح را با اين شيوه تنظيم مي‌كنند. در حال حاضر چارچوب كلي در شوراي ترافيك تهران نهايي شده است، اما در جزئيات هنوز بحث‌هايي وجود دارد كه تا اين لحظه مصوبه قطعي شوراي ترافيك تهران براي طرح ترافيك جديد صادر نشده است. 
نماينده وزير كشور در شوراي ترافيك تهران افزود: اين دغدغه براي ما وجود دارد كه تضمين‌هاي كافي را جهت كنترل تعداد تردد در 30‌كيلومتر مربع هسته مركزي داشته باشيم. 
   
طرح جديد ترافيك تهران هنوز قطعي نيست

وي با تأكيد بر اينكه تا‌كنون چارچوب كلي طرح ترافيك جديد شهرداري تهران در شوراي ترافيك تهران بسته شده است، افزود: اين طرح هنوز قطعي نشده و پس از طرح در شوراي شهر تهران و بازخورد اعضا در خصوص بحث تعيين قيمت‌ها مي‌تواند در شوراي ترافيك شهر تهران به تصويب برسد. بحث قيمت‌گذاري در حوزه اختيارات شوراي ترافيك شهر تهران نيست. لذا پايه اوليه قيمت‌ها بايد توسط شوراي شهر تهران اعلام شود. طرح ترافيك جديد نه در دولت مصوب شده و نه در دستور كار شوراي ترافيك قرار داشته است. اين موضوع تنها در شوراي ترافيك تهران در جلسات مختلف و طی يك‌ماه گذشته مطرح شده است. چار‌چوب كلي تقريباً مشخص شده اما مصوبه شوراي ترافيك تهران نهايي و ابلاغ نشده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار