کد خبر: 890273
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
علي ملاقلي‌پور در گفت‌و‌گو با «جوان»:
كارگردان فيلم «زنگبار» كه شوراي پروانه ساخت فعلاً آن را رد كرده، معتقد است فيلمنامه‌اش درد جامعه را بيان مي‌كند و مميزي چنين فيلمنامه‌اي دردآور است.
هادي عسگري

علي ملاقلي‌پور در گفت‌و‌گو با «جوان»، درباره وضعيت ساخت فيلمنامه «زنگبار»، مي‌گويد: من و محمد امين نوروزي دغدغه‌مان محرومان و مستضعفان جامعه است كه هر سال بر تعدادشان نيز افزوده مي‌شود؛ افرادي كه در خرج خانواده‌شان مانده‌اند و بيكار‌ند، بر همين مبنا تصميم گرفتيم فيلمنامه‌اي بنويسيم و تلاش كرديم كه در آن حاشيه‌نشيني و نقاط ملتهب حاشيه تهران و مديراني كه در اين فضا به دنبال رفاه طلبي هستند، بپردازيم. ملاقلي‌پور مي‌افزايد: چيزي كه در فيلمنامه به آن پرداختيم يك افشاگري نيست بلكه چيزي است كه همه مردم با آن سر و كار دارند و درباره‌اش حرف مي‌زنند. 

اين كارگردان جوان، درباره علت رد شدن فيلمنامه مي‌گويد: اين حدس را مي‌زنم كه شايد به خاطر اينكه در شرايط ملتهب و ناآرامي در جامعه فيلمنامه «زنگبار» را بررسي كرده‌اند، هيئت بازبيني دست و دلش لرزيده و آن را رد كرده است. اين در حالي است كه طرح اوليه فيلمنامه براي پنج‌ماه پيش است و ما فيلمنامه را حدود سه ماه قبل ارائه داديم. كارگردان«قندون جهيزيه» تأكيد مي‌كند: گاهي يك فيلمنامه از سر ابتذال و ترويج افكار غلط روي ميز مميزي مي‌رود و گاهي يك فيلمنامه دردمند را زير تيغ مي‌برند كه اين خيلي دردآور است. 
فرزند مرحوم رسول ملاقلي‌پور با بيان اينكه خود را نسبت به مردم و قشر مستضعف جامعه مسئول و متعهد مي‌دادم، ادامه مي‌دهد: در فضاي فعلي سينما ساخت فيلم خنثي خيلي راحت است،‌ ولي من نمي‌خواهم فيلمم خنثي باشد و از موضعش نسبت به مستضعفان كه خط قرمز من است، عدول كند. 

ملاقلي‌پور با اشاره به اينكه شوراي پروانه ساخت، از وي خواسته فيلمنامه را بازنويسي كند، تأكيد مي‌كند: تا جايي كه در توانم هست تلاش مي‌كنم خواسته‌هاي شورا را مد نظر قرار دهم، مي‌دانم بازنويسي فيلمنامه براي من و نوروزي دردآور است، اما اميدوارم با ايجاد فضاي تعاملي بتوانيم نظر شوراي پروانه ساخت را كه از انسان‌هاي اهل فن هستند برآورده كنم. 
كارگردان «قندون جهيزيه» مي‌گويد: در زمان ساخت فيلم قبلي‌ام هم با چنين مشكلاتي روبه‌رو بودم و از جشنواره گرفته تا اكران فيلم هيچ سنگي نبوده كه جلوي پايم نينداخته باشند، اما معتقدم مي‌شود با سعه‌صدر از سوي شورا، مشكلات فيلمنامه «زنگبار» حل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار