کد خبر: 890272
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به حمايت از فعاليت‌هاي قرآني مردم‌نهاد گفت: مشكلات مالي بسياري در راه فعاليت مؤسسات قرار دارد، اما مجموعه معاونت تلاش مي‌كند موانع فعاليت مؤسسات را در حد توان خود مرتفع كند. 
در نشست هم‌انديشي مؤسسات قرآني استان تهران با معاون قرآن و عترت ارشاد كه در خانه انديشمندان علوم انساني برگزار شد، مباحث مختلفي از جمله محتوا و روند ثبت‌نام آزمون‌هاي سراسري حفظ و مفاهيم، بيمه فعالان قرآني، هزينه‌هاي بسيار بالاي آب و برق و گاز مؤسسات، هزينه رهن و اجاره مؤسسات، موضوع ماليات بر درآمد مؤسسات، حمايت‌هاي تجهيزاتي، روند صدور مجوز مؤسسات قرآني مطرح شد. همچنين بحث و گفت‌وگو درخصوص عملكرد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد طي سال‌هاي گذشته ديگر موضوع مهم اين نشست بود. 
فقهي‌زاده، معاون قرآن و عترت ارشاد در اين نشست با اشاره به حمايت از فعاليت‌هاي قرآني مردم‌نهاد مردمي گفت: در دوره جديد معاونت قرآني، اين نهاد خود را به حمايت از طرح‌ها و برنامه‌هاي مشخص و تعريف شده مؤسسات قرآني مؤظف مي‌داند. به عنوان مثال اگر طرحي در زمينه تربيت مربي، سبك زندگي قرآني ارائه شود، ازسوي معاونت مورد حمايت قرار مي‌گيرد. وي با بيان اينكه با توجه به كاهش درآمد و وضعيت اقتصادي كشور، دولت در بحث تجهيزات و همچنين رهن و اجاره و مكان مؤسسات، حمايت خاصي از مؤسسات نخواهد داشت، در واكنش به انتقادات مطرح شده توسط مؤسسات درخصوص بي‌هدفي و بي‌برنامگي معاونت قرآني از زمان تأسيس تاكنون افزود: مدارك و مستندات عملكرد معاونت از بدو تأسيس تاكنون موجود و بي‌انصافي است اگر بگوييم، عالي‌ترين نهاد قرآني دولت، بي‌برنامه بوده اما انتقادات را مي‌پذيريم و اعلام مي‌كنيم كه اگر قصور و مشكلي در اين حوزه وجود داشته به عملكرد افراد مربوط است و نه به موجوديت اين نهاد قرآني.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار