کد خبر: 890271
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مقايسه آمار نشر كتاب در آبان ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نشان داد
آمار مقايسه‌اي نشر در آبان‌۹۵ و ۹۶ نشان مي‌دهد كه ميانگين قيمت هر كتاب در آبان پارسال ۱۵‌هزار و ۸۲۳ تومان بوده كه اين مبلغ در آبان امسال به ۱۹‌هزار و ۸۹۹ تومان رسيده است.
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومي مؤسسه خانه كتاب، در آبان‌ماه سال ۹۶ تعداد ۸‌هزار و ۲۷۷ عنوان كتاب منتشر شده كه در مقايسه با ۷‌هزار و ۸۵۱ عنوان كتاب منتشر شده در زمان مشابه سال گذشته رشد ۵ درصدي را تجربه كرده است. اين در حالي است كه كتاب‌هاي عمومي در بازه زماني مورد بررسي با كاهش ۵ درصدي رو به رو شده است. 
بر اساس اين آمار، ميانگين قيمت هر كتاب در آبان‌ماه سال گذشته ۱۵‌هزار و ۸۲۳ تومان بوده كه اين مبلغ در آبان‌ماه سال جاري با افزايش ۲۶‌درصدي به ۱۹ هزار و ۸۹۹ تومان رسيده است. 
آمار مقايسه‌اي نشر كتاب در تهران و شهرستان‌ها در آبان‌ماه ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نشان مي‌دهد كه انتشار كتاب در تهران با ۶ هزار و ۴۸۵ عنوان، نسبت به آبان‌سال گذشته با تغيير ۷‌درصدي روبه‌رو شده است. اين در حالي است كه در تعداد عناوين كتاب‌هاي منتشر شده در شهرستان‌ها در بازه زماني مورد بررسي تغييري ايجاد نشده است. 
تعداد كتاب‌هاي منتشر شده در آبان‌ماه سال گذشته از سوي هزار و ۵۴۹ پديدآورنده زن راهي بازار نشر شده‌اند كه اين تعداد در آبان‌ماه سال جاري كاهش ۲‌درصدي داشته است. همچنين ۴‌هزار و ۹۵۹‌پديدآورنده مرد در آبان‌ماه سال گذشته اقدام به انتشار كتاب كرده‌اند كه اين ميزان نيز در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ با كاهش ۹‌درصدي مواجه شده است. 
بيشترين كتاب‌هاي منتشر شده در آبان ماه سال جاري به كتاب‌هاي كمك درسي اختصاص دارد و موضوعات علوم عملي و ادبيات هر دو با هزار و ۱۰۳ عنوان در جايگاه دوم و حوزه كودك و نوجوان با ۹۷۷‌عنوان در جايگاه سوم بيشترين عناوين كتاب‌هاي منتشر شده اين ماه هستند. در آبان ماه سال جاري در حوزه كتاب‌هاي كمك درسي هزار و ۹۳۵ عنوان كتاب منتشر شده است كه از اين تعداد هزار و ۹۲۷ عنوان تأليف و تنها هشت‌عنوان ترجمه شده‌اند و ۴۰۸ عنوان چاپ اول و هزار و ۵۲۷ عنوان بازچاپ هستند. 
در آبان‌ماه سال جاري بيشترين ميزان ترجمه به موضوع علوم عملي اختصاص پيدا كرد و موضوعات كودك و نوجوان و ادبيات در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند. شهرستاني‌ها در آبان‌ماه امسال در موضوع دين بيشترين آثار را منتشر كردند و موضوع ادبيات و كودك و نوجوان در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار