کد خبر: 890261
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
‌سوریه یك جنگنده و یك موشك اسرائیلی را زد
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه دیروز در حریم هوایی لبنان منطقه قطیفه در ریف دمشق را هدف حمله موشكی قرار دادند و ساعتی بعد، با شلیک دو موشک زمین به زمین به منطقه اشغالی جولان حمله كردند. ارتش سوریه اعلام کرد جنگنده اسرائیلی را منهدم كرده و موشك‌های شلیك شده به خاك خود را هم رهگیری كرده است، روندی كه نشان می‌دهد توانایی‌های پدافندی سوری‌‌‌ها برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در حال افزایش است. 
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز صبح برای چندمین بار در هفته‌های اخیر گفت كه اجازه نخواهند داد ایران، سوریه را به یک پایگاه نظامی برای خود تبدیل كند و برای ناکام گذاشتن تلاش‌های انتقال تسلیحات كه باعث بر هم زدن تعادل به سود حزب‌الله لبنان می‌شود، دست به هر اقدامی خواهد زد. منابع رژیم صهیونیستی هم گفتند كه کابینه امنیتی اسرائیل، طی روزهای گذشته چند جلسه فوری در خصوص بررسی حضور ایران در سوریه برگزار کرده است. ساعاتی قبل از موضع‌گیری جدید نتانیاهو، ارتش رژیم صهیونیستی دست به سه اقدام نظامی در خاك سوریه زد كه ادعا می‌کند به هدف رویارویی با نفوذ ایران در سوریه انجام شده ولی منابع مطلع آنها را واكنش به پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه علیه تروریست‌ها می‌دانند. ارتش سوریه می‌گوید در برابر هر سه اقدام، واكنشی پدافندی انجام داده و دست‌كم یك جنگنده رژیكم صهیونیستی را هدف قرار داده است.
در اولین اقدام، وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای گفته كه بامداد روز سه‌شنبه‌ ساعت 02:40  جنگنده رژیم صهیونیستی، از آسمان لبنان، چند موشک به سوی منطقه القطیفه در ریف دمشق شلیک كرده است. ‌وزارت دفاع سوریه گفته كه پدافند هوایی این کشور، این جنگنده رژیم صهیونیستی را هنگام حمله به خاک این کشور هدف قرار داده است. 24 دقیقه بعد از این حمله، یعنی در ساعت 03:04 بامداد‌، اسرائیلی‌‌‌ها با شلیک دو موشک زمین به زمین، مناطقی از سوریه را هدف قرار دادند كه وزارت دفاع سوریه می‌گوید‌ پدافند هوایی با آن مقابله و هر دو موشک را ساقط ‌كرده است. سومین اقدام رژیم صهیونیستی ساعت 4:15 صبح دیروز با شلیك چهار موشك به منطقه طبریا انجام شد كه وزارت دفاع سوریه می‌گوید یك موشك از این چهار موشك را منهدم كرده ولی سه موشک دیگر در نزدیکی مواضع نظامی اصابت کرده كه به گفته ارتش سوریه تلفات مادی بر جای گذاشته است. گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن مدعی شده كه هواپیماهای اسرائیلی در حملات خود انبارهای اسلحه و مهمات متعلق به ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده‌اند که باعث وقوع انفجارهای متعدد در این مراکز شده است. 
   
حمایت از تروریست‌ها

در حالی كه رژیم صهیونیستی مدعی است كه حملات به خاك سوریه برای جلوگیری از توسعه نفوذ امنیتی ایران و حزب‌الله انجام شده، ولی ارتش سوریه در روایتی متفاوت ضمن اعلام آمادگی خود برای پاسخ به این تجاوزها، گفته كه این تجاوز آشکار با هدف «حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه» ‌و‌« تلاش مذبوحانه برای افزایش روحیه از هم پاشیده (تروریست‌ها)‌» انجام شده است. منابع سوری دیروز گزارش كردند كه نیروهای دولتی سوریه، روز دو‌‌‌شنبه موفق شدند محاصره اداره حمل و نقل نظامی در منطقه حرستا در نزدیکی دمشق، پایتخت را بشکنند، منطقه‌ای كه گروه تروریستی «احرارالشام‌» آن را تحت كنترل داشت. منابع سوری می‌گویند كه نزدیکی جغرافیایی مناطق القطیفه و حرستا، یکی از علل حمله صبح دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه القطیفه بوده است. جعفر مهنا، خبرنگار شبکه در سوریه می‌گوید:« ارتباط بین این دو مسئله با یکدیگر کاملاً بدیهی است. رژیم صهیونیستی که همه این گروه‌های تروریستی را در خاک سوریه به خدمت خودش در آورده است، پیوسته از آنها می‌خواهد ساختمان‌های مهم را تحت سیطره خود درآورند و خطوط دفاعی ارتش سوریه را با مشکل روبه‌رو کنند. رژیم صهیونیستی از این گروه‌‌‌ها می‌خواهد ارتش سوریه را در مناطق مختلف سرگرم کنند. بر همین اساس بدیهی است که رژیم صهیونیستی چنین عملیات تجاوزکارانه‌ای را برای حمایت از گروه‌های تحت حمایت خود در سوریه، انجام دهد.»
  
روس‌‌‌ها امریكا را مسئول خرابكاری طرطوس می‌دانند

فرانتس کلینتسویچ، معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون (مجلس سنا) به عنوان اولین مقام روس به شبکه تلویزیونی روسیه یک گفته كه روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد امریکا در حملات تروریستی با پهپادهای پیشرفته به پایگاه‌های حمیمم و طرطوس روسیه در سوریه نقش داشته است. وزارت دفاع روسیه عصر عصر دو‌‌‌شنبه با تأیید خبر حمله به پایگاه‌های روسیه در سوریه گفت كه استفاده تروریست‌‌‌ها از پهپادهای پیشرفته حاکی از این واقعیت است که این فناوری پیشرفته در اختیار تروریست‌‌‌ها قرار گرفته است. این وزارتخانه با اشاره به اینکه تروریست‌‌‌ها از این پس می‌توانند با این تجهیزات به هر کشوری حمله کنند، نامی از کشور‌‌‌هایی نبرد که احتمال می‌رود این پهپاد‌‌‌ها را در اختیار تروریست‌‌‌ها قرار داده باشند. وزارت دفاع روسیه افزود: تروریست‌‌‌ها این پهپاد‌‌‌ها را که مانند هواپیماهای کوچک هستند، از فاصله 50 کیلومتری به سوی این دو پایگاه روسیه هدایت کرده بودند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که نیروهای روسیه مستقر در این پایگاه‌‌‌ها توانسته‌اند شش فروند از این پهپادهای تروریستی را با موفقیت در اختیار بگیرند و هفت فروند دیگر از آنها با آتش سامانه پدافند موشکی پانتسیر- اس. 1 سرنگون شدند. روس‌‌‌ها می‌گویند كه این حملات هیچ‌گونه خسارات مادی یا تلفات جانی نداشته ولی دیمیتری پسکوف‌، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه نیروی کافی در سوریه برای مقابله با تهدیدهای احتمالی علیه پایگاه‌های نظامی‌اش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار