کد خبر: 890246
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
اصلاحات تکواندو به بی باک رسید
فدراسیون تکواندو قصد دارد پس از بررسی عملکرد تیم ملی در یک سال گذشته تصمیم نهایی خود را در خصوص کادرفنی این تیم اعلام کند.
شیوا نوروزی

فدراسیون تکواندو قصد دارد پس از بررسی عملکرد تیم ملی در یک سال گذشته تصمیم نهایی خود را در خصوص کادرفنی این تیم اعلام کند. با وجود اینکه کمتر از یک سال از سپردن سکان هدایت تیم ملی به مهدی بی باک می‌گذرد اما هوگوپوشان تحت هدایت این مربی نیز نتوانستند نتایج درخور توجهی کسب کنند تا جایی که حالا پولادگر و مشاورانش قصد دارند برای نجات این رشته راهکاری اساسی پیدا کنند. 
 
همسو با منتقدان

انتخاب مجدد محمد پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو با شروع اصلاحات در این رشته همراه بود. در حالی که درسال‌های گذشته منتقدان زیادی از مدیریت پولادگر انتقاد می‌کردند و به هیچ وجه حاضر به همکاری با فدراسیون نبودند. با این حال رئیس مو سفید کرده تکواندو بالاخره صدای اعتراضات را شنید و به نظر می‌رسد این بار پولادگر عزمش را جزم کرده تا به هر شکل ممکن منتقدان را دور یک میز جمع کند. جلسه برگزار شده با حضور رئیس فدراسیون و منتقدانی چون هادی ساعی و مرتضی کریمی اولین گام عملی برای جلب نظر مخالفان بود، گامی که به نظر می‌رسد حداقل نظر مثبت برخی از مخالفان را جلب می‌کند. 
از سوی دیگر اینکه رئیس فدراسیون به موضوع نتایج تیم ملی که مدت‌هاست به انتقاد اصلی کارشناسان تبدیل شد توجه ویژه نشان داده است. پولادگر اخیراً در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون از احتمال تغییر کادرفنی سخن گفت: «در هر بخشی به این نتیجه برسیم که نیاز به استفاده از نیروهای جدید یا برنامه ریزی مجدد هست این کار را انجام می‌دهیم. از شورای فنی فدراسیون خواسته‌ایم عملکرد فنی تیم ملی تکواندو در سال 96 را با حضور مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی مورد بررسی قرار دهد. پس از آن کمیته فنی با توجه به گزارش شورا برای هدایت تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری می‌کند.»
  
گزینه‌های احتمالی

بهمن ماه سال گذشته شورای فنی مهدی بی‌باک را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرد، انتخابی که از همان ابتدا با انتقادهای زیادی همراه شد. این در حالی است که عملکرد تیم ملی زیر نظر بی باک هرگز نتوانست رضایت منتقدان را جلب کند، به ویژه اینکه این انتقاد‌‌ها پس از ناکامی در المپیک ریو و جام جهانی به اوج خود رسید و منتقدان منتظر تغییرات بودند. اما اصرارهای پولادگر احتمال هر نوع تغییری را به صفر رسانده بود. تا اینکه در روز برگزاری انتخابات رئیس با تجربه فدراسیون به همه قول تغییرات داد و دست همکاری به سوی منتقدانش دراز کرد. احتمال تغییر کادرفنی در حالی از سوی رئیس فدراسیون مطرح شده که نام چند گزینه برای جانشینی مهدی بی باک سرزبان‌‌ها افتاده است.
بیژن مقانلو، سرمربی پیشین تیم ملی یکی از گزینه‌های اصلی است. مقانلو اگرچه در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی نتایج درخشانی کسب کرد اما ناکامی مطلق هر سه ملی‌پوش ایران در المپیک ریو و پس از آن جام جهانی باکو به برکناری او منجر شد. با این حال مقانلو در گفت‌وگو با فارس نسبت به پذیرفتن دوباره مسئولیت تیم ملی واکنشی مبهم داشته است: «عنوان قهرمانی جهان و آسیا را کسب کردیم، چهار مدال در بازی‌های آسیایی و ۹ مدال طلا در بازی گرندپری به دست آوردیم و تیم ما جوان شد. انتظار می‌رفت که سال ۲۰۱۷ بتوانند نتایج مطلوب‌تری را کسب کنند اما شاهد بودیم که اینطور نشد. من فقط برای تکواندو آرزوی موفقیت می‌کنم، نمی‌دانم که قرار است چه تصمیماتی گرفته شود. اصلاً در جریان نیستم. در حال حاضر هستند آقایانی که بتوانند انجام وظیفه کنند حالا همه آقایان بیایند امتحان خود را پس بدهند. یک زمانی ما اینقدر مدال کسب می‌کردیم که می‌گفتند پتانسیل، طوری می‌گفتند پتانسیل که گویا آن مدال‌‌‌ها را به ما در مسابقات مختلف کادو می‌دادند اما حالا که به میدان آمده‌اند، می‌بینند که شرایط کاملاً متفاوت است.»  
‌مرتضی کریمی دیگر منتقد سال‌های گذشته فدراسیون نیز با پولادگر آشتی کرده و همین مسئله نیز موجب شده نام او هم در بین گزینه‌‌ها به چشم بخورد: «هنوز کسی با من صحبت نکرده، این نظر شورای فنی فدراسیون است که در مورد گزینه بعدی تصمیم بگیرد. من اخیراً صحبت‌‌‌هایی با پولادگر داشتم و مشکلاتی را که با هم داشتیم به او گفتم و حل شد، اما در همان گفت‌وگویی که با رئیس فدراسیون داشتم مدعی شدم که بنده هنوز منتقد فدراسیون هستم، اما در تلاشم برای پیشرفت تکواندو به خانواده این مجموعه کمک کنم.» ‌فریبرز عسگری سرمربی پیشین تیم ملی در المپیک لندن و سید نعمت خلیفه سرمربی تیم دانشگاه آزاد هم دیگر گزینه‌های محتمل هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار