کد خبر: 890244
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
مهاجم بی‌معرفت پرسپولیس رفت که رفت
تمام شد. داستان مهاجم پرحاشیه پرسپولیس با رفتن به الغرافه قطر برای همیشه تمام شد...
دنیا حیدری

تمام شد. داستان مهاجم پرحاشیه پرسپولیس با رفتن به الغرافه قطر برای همیشه تمام شد. مهاجمی که حالا باید دید می‌تواند یکی از لژیونرهای موفق ایران باشد یا قصدش تنها دور زدن در کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس است و بازگشت دردسرسازتر از قبل! 

ساکش را برداشت و رفت. بی‌ هیچ خداحافظی و بی‌آنکه حتی به پشت سرش هم نگاهی بیندازد. به ویرانه‌ای که از خود به جای گذاشته و دردسری که پرسپولیس تا یک سال آینده باید با آن دست به گریبان باشد. یا عذرخواهی از هواداری که حتی وقتی پشت تیم را خالی کرد و رفت و چندی بعد با قیافه‌ای مغموم برگشت هوایش را داشت. شاید اصلاً برایش اهمیتی هم نداشت. درست مثل وقتی که راهی ترکیه شد یا زمانی که بی‌توجه به قراردادی که داشت بازگشت تا با پرسپولیس ادامه دهد. درست مثل وقتی که در مقابل محرومیت خود و پرسپولیس و آسیبی که از این بابت به سرخپوشان زده بود، با خونسردی تمام گفت که حتماً خیریتی در کار بوده!

حالا بهتر می‌توان حق را به گرشاسبی داد وقتی مستأصل می‌گوید که نمی‌توان کسی را به زور نگه داشت:‌ «خیلی برای جلب نظرش تلاش کردیم. چه مدیریت باشگاه و چه برانکو بار‌‌ها با طارمی صحبت کردند. اما او دلش با پرسپولیس نبود و اگر به زور نگهش می‌داشتیم و در زمین مسابقه فقط راه می‌رفت، کار خوبی بود؟ او دلش آن طرف آب‌‌‌ها بود و می‌خواست فوتبالش را در خارج دنبال کند. هر چه به او گفتیم بماند او قبول نکرد. نمی‌شد بازیکنی را که می‌گفت آمادگی روحی و روانی برای بازی کردن ندارد به‌زور نگه داشت. با زور چاقو که نمی‌توانستیم او را نگه داریم.»‌
    
می‌گفت دوست ندارد برای کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس بازی کند و هدفش بازی در تیم‌های اروپایی است اما راهی قطر که شد، یک بار دیگر ثابت کرد خیلی نمی‌توان روی حرف‌هایش حساب کرد. البته تجربه هم همین را نشان می‌داد. وقتی حتی پای قراردادی که با پرسپولیس و ریزه اسپور امضا کرده بود هم نمانده بود، چطور‌‌ می‌شد روی حرف‌های شفاهی که به زبان می‌آورد خیلی حساب کرد. حالا اما در قطر منتظر رسیدن نتیجه تست‌های پزشکی است برای عقد قرارداد با الغرافه‌. تیمی که می‌تواند تا آخر همین هفته پول خوبی بابت او به پرسپولیس بدهد. اما حرف‌هایش قبل از رفتن هم ضربه‌اش را به پرسپولیس زد وقتی که گفت نمی‌خواهد در کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس بازی کند. حرف‌‌هایی که این فرضیه را به وجود می‌آورد که باشگاه او را مجبور به قبول این قرارداد کرده. حال آنکه سرپرست باشگاه چیز دیگری می‌گوید: «چه کسی این حرف را زده؟ این کذب محض است. ما این همه اصرار کردیم که بماند. در ورزش هیچ مسئله‌ای پنهان نمی‌ماند و همه چیز خیلی زود برملا می‌شود. امکان ندارد که باشگاه پرسپولیس برای پول کار بی‌منطق کند. می‌توانید از خودش هم بپرسید. او خودش گفت که یک ثانیه هم نمی‌توانم اینجا بمانم. گفت می‌خواهم به تیم جدید بروم و از آنجا راهی اروپا شوم.»

در قطر اما برایش فرش قرمز پهن نشد. اگر چه مسئولان الغرافه با دسته گل به استقبالش رفتند اما نه استقبالی شبیه آنچه برای وسلی اسنایدر هلندی تدارک دیده شده بود. ورودش به قطر همزمان شد با جشنی که الغرافه برای استقبال از بازیکن سابق رئال مادرید تدارک دیده بود. طارمی هم به دعوت پسران مالک باشگاه الغرافه در این مراسم حضور پیدا کرد. اما در این مهمانی توجه خاصی به او نشد و نگاه‌‌ها و توجه‌‌ها همه به سوی وسلی اسنایدر بود. اگر چه اسنایدر ستاره‌ای به مراتب بزرگ‌تر از طارمی است اما مسئله مهم تر این بود که آنجا الغرافه بود نه پرسپولیس که تحت هر شرایطی و با وجود تمام حاشیه‌سازی‌ها،پشت مهاجمی در آید که در نیمه راه تیم را ر‌‌ها کرده. 
    
داستان اما هنوز به طور کامل تمام نشده. این را گرشاسبی می‌گوید. آن هم در شرایطی که مهاجم تیمش در حال سپری کردن تست‌های پزشکی باشگاه الغرافه است تا پس از آن پای قرارداد این تیم را امضا کند: «هیچ چیز هنوز در خصوص انتقال طارمی به باشگاه قطری نهایی نشده. طارمی به قطر رفته تا در تست‌های پزشکی باشگاه الغرافه حاضر شود. اگر همه چیز مثبت باشد و قطری‌‌‌ها به طور قطعی او را بخواهند تازه باید بنشینیم با طارمی سر مبلغ انتقالش صحبت کنیم. ما هنوز بر سر انتقال طارمی به توافق نرسیده‌ایم و هنوز اجازه رسمی برای جدایی به این بازیکن نداده‌ایم. البته ارقامی در رسانه‌‌ها مطرح می‌شود اما هیچ کدام از این مبالغ را تأیید نمی‌کنیم اما مطمئن باشید اگر رفتن طارمی به الغرافه قطعی شود به این سادگی‌‌‌ها از مبلغ درخواستی‌مان کوتاه نمی‌آییم. این گونه نیست که هر چه آنها بگویند چشم بگوییم. منافع باشگاه برای ما از همه چیز مهم‌تر است و مطمئن باشید به این راحتی اجازه جدایی نمی‌دهیم.»‌

پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس هم متعجب از انتخاب طارمی می‌گوید که نمی‌داند او چطور سر از قطر در آورده: «هیچ اطلاعی از او نداشتیم. چند روزی بود که در تمرینات شرکت نمی‌کرد. می‌دانستیم به باشگاه گفته نمی‌خواهد بماند و قصد رفتن به اروپا را دارد اما‌، حال اینکه چطور سر از تیم‌های حوزه خلیج فارس درآورد به خودش ارتباط دارد.»
    
واقعیت اما این است که طارمی رفته. او به زودی به عنوان جدید‌‌ترین خرید الغرافه معرفی می‌شود حتی اگر گرشاسبی بگوید کار هنوز تمام نشده یا برانکو ناراضی از این انتقال مدعی شود که به زور نمی‌توان او را در تیم نگه داشت یا پیروانی متعجب باشد که قرار بود به اروپا برود نه قطر. طارمی رفته و آنطور که شنیده می‌شود، باشگاه پرسپولیس تا آخر هفته در ازای این انتقال پولدار می‌شود‌. چرا که مدیران الغرافه گویا قرار است 520 دلار بابت رضایت نامه این بازیکن به پرسپولیس بدهند و 400 هزار دلار هم به خود او و طبق قول و قراری که با مدیران پرسپولیس گذاشته شده، پس از امضای قرارداد با طارمی، ظرف ۴۸ ساعت این پول به حساب پرسپولیس واریز می‌شود تا امور مربوط به صدور کارت آی.‌تی.‌سی این مهاجم پرحاشیه توسط باشگاه پرسپولیس انجام شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار